La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Leçon PB: Objectifs In this lesson, students will learn: Terms for household chores Terms for appliances The pronunciation of semi-vowels About the interiors.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Leçon PB: Objectifs In this lesson, students will learn: Terms for household chores Terms for appliances The pronunciation of semi-vowels About the interiors."— Transcription de la présentation:

1 Leçon PB: Objectifs In this lesson, students will learn: Terms for household chores Terms for appliances The pronunciation of semi-vowels About the interiors of French homes and the French Quarter in New Orleans More about the uses of the passé composé and the imparfait The uses of savoir and connaître To use visual cues to understand spoken French

2 Take two sheets of white paper, and fold each of them to create 16 rectangles (fold them in half twice both the hot dog and hamburger way). On one sheet, write 16 Leçon PB vocabulary words/phrases (p. 32), and on the other sheet, draw an image of each of the chosen phrases. This will be a memory matching game!

3 échauffement lundi le 4 novembre Take either your flashcards or your memory game and practice the new vocabulary with a partner. Play your games/quiz each other.

4 échauffement lundi le 18 novembre give the passé composé and the imparfait of each of these verbs given their subjects aller (il)comprendre (je)être (vous) partir (elles)avoir (tu)dire (nous)

5

6 Qui fait ces tâches ménagères? Mettre la table pour prendre le dîner Passer laspirateur Salir ses vêtements quand on mange Nettoyer les toilettes Balayer la cuisine Débarrasser la table après le dîner Faire la lessive Repasser le fer à repasser Faire le lit Sortir la poubelle Moi quelquun dautre

7 échauffement vedredi le 15 novembre give the passé composé and the imparfait of each of these verbs given their subjects rentrer (elles)grandir (je) surprendre (nous)essuyer (tu)

8 Tell what chores you and your family do. Complete these phrases without repeating any chores. 1. Dhabitude, mon père ___________________________ 2. Chez moi, maman ___________________________ 3. Hier, je/j ___________________________ 4. Je déteste ___________________________ 5. Quand javais dix ans, je ___________________________

9 Changez les phrases au passé composé, puis à limparfait. Je vais au cinéma avec un ami. Nous prenons le bus. Après le film, nous mangeons au restaurant.

10 Ensuite, nous faisons une promenade. Nous rentrons tard à la maison.

11 The passé composé vs. the imparfait (summary)

12 Uses of the passé composé To talk about events that happened at a specific moment or that took place for a precise duration in the past. To relate a sequence of events or tell about isolated actions that started and ended in the past and are completed from the speakers viewpoint. To indicate a change in the mental, emotional, or physical state of a person. To narrate facts in a story To describe actions that move the plot forward in a narration.

13 Uses of the imparfait To talk about actions that lasted for an unspecified duration of time. To relate events that occurred habitually or repeatedly in the past or tell how things used to be. To describe an ongoing mental, emotional or physical state of a person. To describe the background scene and setting of a story. To describe people and things.

14 Noubliez pas… The imparfait and the passé composé are sometimes used in the same sentence where the former is used to say what was going on when something else happened. To say what happened that interrupted the ongoing activity, use the passé composé. A cause and effect relationship is sometimes expressed by using the passé composé and imparfait in the same sentence. The verb avoir has a different meaning when used in the imparfait versus the passé composé Javais sommeil (I was sleepy) vs Jai eu sommeil (I got sleepy) Certain expressions serve as clues to signal a particular past tense.

15 Notez la différence de pronunciation Jai travaillé Je travaillais Il parlait Il a parlé Tu allais Tu es allé(e) Elle chantait Elle a chanté

16 échauffement mercredi le 13 novembre Lisez p. 35 du livre

17 échauffement jeudi le 14 novembre Quest-ce quun D.O.P.? Quest-ce quun I.O.P.? Quels sont les D.O.P.s et les I.O.P.s?

18

19 échauffement vendredi le 15 novembre Savez-vous conjuger les verbes savoir et connaître? NE TRICHEZ PAS!

20 échauffement mercredi, le 20 novembre Put the phrase together and correctly conjugate savoir or connaître. Tu / savoir / que / tu / ne pas connaître / mon frère. Nous / connaître / les nouveaux élèves.

21 The verbs savoir and connaître The verbs savoir and connaître both mean to know. The verb you use will depend on the context.

22 savoir jesais tusais il/elle/onsait noussavons voussavez ils/ellessavent

23 savoir Use the verb savoir to say you know factual information. Je sais tout sur lui (I know everything about him) Vous savez qui est venu hier? (Do you know who came yesterday?) While talking about facts, the verb savoir may often be followed by que, qui, où, quand, comment, or pourquoi.

24 savoir Use the verb savoir to say how to do something Il sait jouer du piano. Savez-vous faire la cuisine? Ils savent parler espagnol. The forms of savoir are regular in the imparfait. The past participle of savoir is su. When used in the passé composé, savoir implies to find out or to discover.

25 connaître jeconnais tuconnais il/elle/onconnaît nous connaissons vousconnaissez ils/ellesconnaissent

26 connaître Use the verb connaître to say that you know, have a knowledge of, or are familiar with people. Mes parents ne connaissent pas mon prof de maths. Tu connais la fille qui vend lappartement? Use the verb connaître to say that you know, have a knowledge of, or are familiar with places or things. Sébastien connaît ce quartier de Rome. Je ne connais pas bien la cuisine marocaine.

27 connaître The forms of connaître are regular in the imparfait. The past participle of connaître is connu. When used in the passé composé, connaître implies met (for the first time). Reconnaître means to recognize. It follows the same conjugation pattern as connaître.

28 Complétez les phrases avec les formes correctes des verbes savoir et connaître. Je ___________ de bons restaurants. Ils ne ___________ pas parler allemand. Vous ___________ faire du cheval? Tu __________ une bonne coiffeuse? Nous ne ___________ pas Jacques. Caroline _________ jouer aux échecs. Vous ne ____________ pas cet artiste? Nous ____________ faire le ménage.

29 Complétez les conversations avec le présent du verbe savoir ou connaître 1. Marie _________ faire la cuisine? Oui, mais elle ne __________ pas beaucoup de recettes (recipes). 2. Vous __________ les parents de François? Non, je __________ seulement sa cousine. 3. Tes enfants ___________ nager dans la mer. Et mon fils aîné ___________ toutes les espèces de poissons. 4. Je _________ que le train arrive à trois heures. Est-ce que tu __________ à quelle heure il part?


Télécharger ppt "Leçon PB: Objectifs In this lesson, students will learn: Terms for household chores Terms for appliances The pronunciation of semi-vowels About the interiors."

Présentations similaires


Annonces Google