La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

50% of English vocabulary is derived from French You probably already know 15,000 French words!!! 50% of English vocabulary is derived from French You.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "50% of English vocabulary is derived from French You probably already know 15,000 French words!!! 50% of English vocabulary is derived from French You."— Transcription de la présentation:

1

2

3 50% of English vocabulary is derived from French You probably already know 15,000 French words!!! 50% of English vocabulary is derived from French You probably already know 15,000 French words!!!

4 LANGUAGE LEARNING TIPS: 1. Master the French vocabulary & verbs. Practice them daily. 2. Keep up with the work & participate in class! 3. Make lots of errors and "get them out of the way!" Work daily on new vocabulary. Make lists of words, or flashcards. Use mnemonic devices. Use your new words with friends and create and say aloud three sentences daily using your new French vocabulary. 4. Try to think in French or Sing in French: world.com/songs/index.php?language=French&page=French-songs&topic=http://www.hello- world.com/songs/index.php?language=French&page=French-songs&topic 5. Listen to French radio, TV, websites, etc. (like this one!) 6. Read for context, underline words you need to look up or write them down! Outline your notes or the chapter! Come in for tutoring if you still need help. 7. HAVE A GREAT ATTITUDE & HAVE FUN WITH IT! Learning is a personal choice, so like everything else in life, what you put into it is what you get out of it!

5 F th grade: report to auditorium 2. Fixed sentences & verb pages in! 3. Review of phonics- or slide *** 1. Notes: verbs and their expressions* >>>>>>>>Get textbook if you havent already! Les devoirs: Lisez pgs. 2 & 3 du livre Quizzes: verbs tomorrow, verbal expressions-Friday

6 F 3

7 F 3: AVOIR-To have Jai * Nous avons Tu as * Vous avez IL/Elle/On a * Ils ont

8 F 3-avoir… pour indiquer une possession (!) ex: Jai mon cahier et mon crayon pour ma classe de maths. (I have my workbook and my pencil for my math class.) utilisé dans des expressions idiomatiques: –avoir de la chance-to be lucky –avoir sommeil-to be tired, sleepy

9 … (#) an(s) … faim/soif … raison/tort … besoin de … avoir hâte de … peur de … honte de to be # years old to be hungry/thirsty to be right/wrong to need to be eager to to be afraid of to be ashamed of

10 … lhabitude de … lintention de … lâge de … le temps de … la place de … le droit de … lair (de) … envie de ….mal ( à)… to be used to to intend to be old enough to to have (the) time to to have (the) room for to have the right to to look like/seem to feel like/be in the mood for To have an ache(hurt…)…. F 3: Avoir expressions pg. 2

11 F 3Avoir envie de…

12 F 3--ÊTRE-to be JE SUIS TU ES Il/Elle/On EST NOUS SOMMES VOUS ÊTES ILS SONT

13 F 3-être… pour décrire un nom: ex: Nous sommes grands! Tu nes pas mon ami? utilisé dans des expressions idiomatiques: –être en avance To be early –être à lheure To be on time –être en retard To be late –être en train de + infinitif (ex: Je suis en train de mangerI am busy eating! (To be in the middle of doing… or busy doing…)

14 F 3-Les autres EXPRESSIONS d ÊTRE: Être daccord-To agree EX.-Je suis daccord! I agree! Être à + name of person or stress pronoun (To belong to someone) À qui est ce livre? Il est à Marie. Who(m) does this book belong to? It belongs to Marie.

15 F 3-ALLER-to go JE VAIS * NOUS ALLONS TU VAS * VOUS ALLEZ IL/ELLE/ON VA * ILS VONT

16 F 3-aller… pour dire où on (ne [n]) va (pas) (!) ex: Je vais au café avec mes amis. Nous nallons pas à lécole le samedi. pour indiquer une action dans lavenir: –ex: Vous allez beaucoup étudier cette année! Tu ne vas pas aller au match ce vendredi?

17 … bien/mal … + infinitif … voir … chercher to be doing well/badly to go + infinitive to go see to go get/pick up

18 F 2 PreAP Per th graders to auditorium, get books as a class/indiv. Dû: Sentences in (10 self), Borrowed words G (NOW) and Q & A (at the end of class) Phonics review-more words! ** Je me présente-(Q&A), finish with study buddy or alone (see my sample) Over #s **, days, months, seasons Les devoirs- Je me présente-finish & practice!!!

19 F 2 R 1. Fixed sentences in! 2. More phonics review (4 th period-new words-slide 3) (7 th -finish 1 st -3 rd slides) *** 3. Over #s (got your handout?), days & months ** (slides) 4. Start writing Je me présente with partner or on your own! Les devoirs: Finish Je me présente

20 F 2 Phonics review ** A À Ä Ai Ais Au An Ain B C Ca Co Cu Ç Ce Ci Ch D E É Et, Er, Ez, È, Ê, Ë, Eu, Eau, En, Eil, Euil(le) F G Ga Go Gu Gi Ge Gn H I in ien J K L LL M N O Oe Oeu Oi Oin Ou On P Ph Q Qu R S T Th Tion U Ui Un V W X Y Z

21 F 2-all **Try these sounds: J - jaune – yellow CH - cheval - horse H - huit - eight Ç - français - French È - frère - brother (È is like the 'e' in pet.) É - thé - tea (É is like the 'ay' in day.) EU - bleu – blue OU - rouge - red IN - lapin - rabbit AIN - pain - bread O - rose – pink, Radio EAU - eau - water AU - jaune – yellow watch?v=nup5VwH3YaE&li st=TLo-0ka5DrNKE

22 chat hibou agneau question oiseau feu éléphant zèbrelitlit gâteau moutonlunepingouin enfantballon gorille thé natation F 2

23 F 2 ALL Phonics practice ** 1. Araignée 2. Noël 3. femme 4. jeune 5. coeur 6. goûter 7. parfum 8. sympa 9. soleil 10. ennui 11. coin 12. bague 13. yaourt 14. feuille 15. campagne

24 F 2 ALL: Les chiffres et le calendrier! (#) Un jeu:

25

26 FRENCH 2 ALL (warmup) JE ME PRÉSENTE: 1.Comment t'appelles-tu? 2.Es-tu un garçon ou une fille? 3.Quel âge as-tu? 4.Quelle est ta nationalité? 5.Où et avec qui habites-tu? 6.Quelle est la date de ta naissance/ Quelle est la date de ton anniversaire? Où es-tu né(e)? 7.Quelle est ta cuisine préférée? 8.Quels sont tes loisirs préférés/ Quest-ce que tu aimes faire??? 9.Quel est ton numéro de téléphone? 10. As-tu des frères ou des soeurs?

27 F 2: JE ME PRÉSENTE Les réponses: Par exemple: 1. Je m'appelle _________________Je m'appelle 2. Je suis ________________ (un garçon / une fille). 3. J'ai _____________ ans. 4. Je suis _____________ (portugais(e) / américain(e) /. 5. J'habite à Houston, en Texas, avec _____________________ (mes parents / mon père/ ma mère / mon frère / ma soeur / mes frères / mes soeurs). 6.(Mon anniversaire, cest le….) Je suis né(e) en Texas. 7. Ma cuisine préférée est ________________________.'ai_____________Je suisJ'habite 8. Mes loisirs préférés sont …______________________________/Jaime______________ _loisirs 9. Mon numéro de téléphone, c'est ___________________. 10. Oui, jai un(e)___, Non, je suis enfant unique.

28 ***F 2-R Mini-SKIT(if time) 1. Je mappelle…(name) 2. Jai ….ans (#) 3. Je suis de…(state/country) 4. Je suis ….(adjective or nationality) 5. Jaime…..(verb or thing)

29 F 1 1. Turn in H/W (fixed sentences & color page 1-5 min. to finish or ask questions). NAME & NUMBER ALL SIDES! 2. Get book if you havent NOW! 3. Take notes: Unit 1 lesson 2B***(slides) 4. Review: ABCs 123s Colors: H/W: Puzzle & color page (#s & colors) Quiz Fri. on #s and colors GAME for fun:

30

31 F 1-How to inquire about people: Tu connais…? Do you know…? How to describe people: Il est … Elle est … He is … She is …

32 F 1: How to find out a persons name: Comment sappelle …?Whats the name of …? Il sappelle … Elle sappelle … His name is … Her name is … Ex: Comment sappelle le prof? Ex: Elle sappelle Marie. Il sappelle Marcel.

33 F 1: How to ask & say where people are from: Tu es de…? Are you from…? Ex. Tu es de Texas? Oui, Je suis de Texas! Non,Je suis de Californie! Yes, Im from Texas! No, Im from California! Tu es…? Are you…? Ex. Tu es français? Je suis… I am… Ex. Je suis américain!

34 F 1 Les nationalités: français anglais américain canadien française anglaise américaine canadienne

35 F 1- Review-ABCs & 123s #s:

36 F 1-Les nombres/les chiffres:

37 F 1: review- Colors https://www.youtube.com/watch?v=G8Tf Q8RBW54 Blue- bleu/bleue White-blanc/blanche Red- rouge Yellow- jaune Black- noir/noire Pink- rose Green- vert/verte Brown- marron or brun/brune Gray- gris/grise Purple- pourpre/ or violet/violette Orange-orange Beige-beige Blue- bleu/bleue White-blanc/blanche Red- rouge Yellow- jaune Black- noir/noire Pink- rose Green- vert/verte Brown- marron or brun/brune Gray- gris/grise Purple- pourpre/ or violet/violette Orange-orange Beige-beige

38 Extra! ml/languages/video_player_b.shtml ml/languages/video_player_b.shtml


Télécharger ppt "50% of English vocabulary is derived from French You probably already know 15,000 French words!!! 50% of English vocabulary is derived from French You."

Présentations similaires


Annonces Google