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24 January 2014 Traitement des colis et recette- kolaaduloju 2 of 28 pp.

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2 24 January 2014 Traitement des colis et recette- kolaaduloju 2 of 28 pp

3 Introduction. Factors for Parcel Development Why Parcel ? Challenges. Nigeria Experience and Strategies Result of Efforts: International Parcel Growth in Nigeria, Revenue Quality of Service Improving Parcel Net Revenue Inward Land Rate New Challenges Recommendations Conclusion 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju3

4 Introduction. Facteurs propices à lamélioration des colis Pourquoi les colis? Défis. Expérience et stratégies du Nigéria Fruit des labeurs: Croissance Internationale des colis au Nigéria Recette Qualité du service optimiser la recette des colis Nouveaux défis Recommandations Conclusion 24 January 2014 Traitement des colis et recette- kolaaduloju u 4

5 PARCEL: A Parcel is a package of item/s weighing up to 50kg which are not prohibited by law in the country of destination. …… Article RC 114 of Parcel Post Regulations Final Protocol 2009 stipulates that the exchange of parcels whose individual weight exceeds 20 kg shall be optional with a maximum weight of 50 kg. (Weight acceptance varies between designated operators depending on internal and external regulation of the country of acceptance and destination) Present Market Situation of Mail: 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju5

6 Le colis: Un colis est un paquet darticle (s) qui pèsent 50kg au maximum et qui ne sont pas interdits par le pays destinataire. ……D après l Article RC 114 du Protocole Final 2009 portant reglémentation des colis postaux, tout échange de colis dont le poids unitaire excède 20 kg est optionnel avec un maximum de 50Kg (lautorisation du poids varie entre les opérateurs désignés selon la reglémentation interne. SITUATION ACTUELLE DU MARCHE DES COLIS: 24 January 2014 Traitement des colis et recette- kolaaduloju6

7 In a recent study jointly conducted by The EMS Cooperative and the Parcel Group,a clear and unambiguous result reflect the following outlines: Overall market growth btw 1998 and 2008 = 0.04 in volume and 5% in nominal revenue; Cross-border letter Post -0.25% in volume and - 2.1% in revenue (Decrease) Express and Parcel +4.3% Vol. And 2.5% Revenue; 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju7

8 Après une récente investigation conjointement menée par la EMS Cooperative et le Parcel Group,la clarté des résultats laissait entrevoir les grandes lignes suivantes : Croissance mondiale du marché entre1998 et 2008 = 0,04 en volume et 5% en recette nominale; Colis postal transfrontalier-0.25% en volume et 2,1% en recette (baisse) Colis express +4,3% pds. et 2,5% Recette; 24 January 2014 Traitement des colis et recette- kolaaduloju8

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11 Overall Revenue share by DO 37% against 47% in1998; Remuneration System for letters and Parcels are forcing mail outside the UPU System; Direct mail and small packets remained the growth point; A cheaper and better quality parcel will have to be positioned between current parcel and EMS within UPU System; EMS requires substantial improvement to become a real day-certain premium product; UPU had a guiding role to help DO and stakeholder to seize growth opportunities. 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju11

12 Partage du revenu mondial par DO (ordonnance divisionnaire) 537% contre 47% en1998; Les systèmes de rémunération pour lettres et colis, acheminent le courrier hors du système de lUPU; Le courrier direct et les petits colis demeurent le point de croissance Un colis de meilleure qualité et moins onéreux devra être classé entre le colis en cours dexécution et lEMS dans le système de l UPU; LEMS requiert une amélioration substancielle pour se convertir en véritable prime de production; LUPU a dû jouer un rôle de guide pour permettre à D.O et à ses acteurs de se saisir des opportunités de croissance 24 January 2014 Traitement des colis et recette- kolaaduloju 12

13 Status of the EMS Exports- 2007/2008: Latin Americ a Asia Pacific AfricaArabEuropeCarribe an North Americ a 10.4%9.7%4.8%2.6%1.7%-12.3%-12.8% Countrie s % Growth 24 January Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju

14 Etat des exportations de l EMS 2007/2008: Améri que Latine Asie Pacifiq ue Afriqu e Monde Arabe EuropeCaraïb es Améri que du Nord 10.4%9.7%4.8%2.6%1.7%-12.3%-12.8% Pays % Croissan ce 24 January Traitement des colis et recette- kolaaduloju

15 Export Traffic contribution: Regions% Contribution Asia/Pacific75.4 North America14.4 Europe5.6 Latin America2.1 Arab1.8 Africa0.7 Carribean January Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju

16 Contribution dans les exportations: Regions% Contribution Asie/Pacifique75.4 Amérique du Nord14.4 Europe5.6 Amérique Latine2.1 Arabie1.8 Afrique0.7 Caraïbes January Traitement des colis et recette- kolaaduloju

17 Domestic and International Imperatives- Globalisation, Liberalisation, Deregulation etc Technology: ICT ( e-commerce,e- shopping, etc... Customer Needs: 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju17

18 Impératifs nationaux et internationaux Mondialisation, Libéralisation, Déreglementation etc Technologie: TIC ( e-commerce,e- shopping, etc... Besoins de la clientèle: 24 January 2014 Traitement des colis et recette- kolaaduloju 18

19 UPU Studies- Personal letters are declining and Parcel and Small packets are growing National Obligations-Most developing countries regards parcels as USO Worldwide Imperatives- Elimination of trade barriers Post Sustainability- To increase revenue A major growth Pole- To continue to be relevant to customers needs

20 Investigations de lUPU:le colis et les petits paquets croissent au détriement des lettres personnelles Impératifs nationaux –pour la plupart des pays en developpement les colis sont des USO Impératifs mondiaux-Suppression des barrières commerciales Durabilité de la poste –pour accroïtre le revenu Un pôle de croissance majeure – pour toujours satisfaire les sollicitations de la clientèle

21 Broadly classified but not exclusively into TWO: Domestic Infrastructure – Internal and External, Trust Quality-Security,Speed,Reliability,Safety,Information- Feedback,Failure response Relationship with 3rd Parties (Customs, Airlines) Supervision and Monitoring International: Obligations- Post as Partners to each other, Remuneration- Targeted towards quality improvement

22 Ils sont généralement répartis en deux classes non exhaustives Classe nationale Infrastructure – Interne and Externe, Confidentialité Qualité-Securité,rapidité,fiabilité,sécurité,Information- Rétroaction,échec de correspondance Relation avec un tiers (douanes, voie aérienne) Supervision et contrôle Classe internationale: Impératifs- la Poste comme partenaire de tous Rémuneration- orientée vers lamélioration de la qualité 24 January 2014 Traitement des colis et recette- kolaaduloju 22

23 Inadequate infrastructures such as epileptic power supply, limited internet facilities. Quality of service- Lack of trust, no reliability, poor transmission time, inability to resolve inquiries within the specified timeframe. Security- Fraudulent procurement of parcels on the internet by Yahoo Yahoo Boys, Abandoned and unclaimed parcels. Incomplete address. Withdrawal/ Recall of parcel from the post by the sender. Customs impediment such as arbitrary charges, detention and seizure of parcels on flimsy excuse. Government policy- NIPOST was prevented by the government from purchase of operations vehicles but depend solely on rickety mail vans and those acquired through QSF. Competition- There is stiff market competition from both registered and unregistered Courier outfits.

24 Des infrastructures non appropriées à linstar dun bloc dalimentation défectueux, des équipements informatiques peu performants. Qualité du service- Manque de confiance, de fiabilité,temps de transmission très réduit, incapacité de renseigner dans les délais spécifiés Securité- Retrait frauduleux des colis sur internet par Yahoo ouYahoo Boys, Colis abandonnés. Adresse incomplète. Retrait/ Rappl des colis de la Poste par lexpéditeur. Défaillance des douanes exprimée à travers des frais arbitraires,la détention ou la confication des colis compenséé par de piètres excuses. Politique gouvernementale.Le gouvernement empêchait lachat des voitures de livraison par le NIPOST, mais il dépend entièrement du service de télécomunications à valeur ajoutée rachitique et de celles acquises par QSF. Concurrence- Il existe une concurrence accrue dans ce marché, des services de messagerie recommandés et non recommandés 24 January Traitement des colis et recette- kolaaduloju

25 Carried out SWOT analysis -Strength-Worldwide network, staffing, Govt. - Agency, etc -Weaknesses-poor Infrastructure (Internal and External) supervision, Policies, Financial, -Opportunities-Unlimited market, Trust, -Threats-Competitors, Liberalization and deregulation, Studied the characteristics of parcel-Inflow (B-C at 80%) and outflow (C-C at 87%) and market segment-small packets (60%) for inflow and large packets (52%) for outflow

26 Analyser les forces, faiblesses, possibilités et menaces Avantage : vaste réseau, personnel, gouvernements et agences, Inconvénient : mauvaise qualité des infrastructures (interne et externe), mauvaises supervision, politiques et finances, Menaces : concurrence, libéralisation et mauvais control, Etudier les caractéristiques des colis – à lentrée (B-C à 80%) et à la sortie (C-C a 87%) et des divisions du marché – pour les petits paquets (60%) à lentrée et pour les gros paquets (52%) à la sortie

27 Studied the characteristics of parcel – Inflow (B-C at 80%) and outflow(C-C at 87%) and market segment – small packets for inflow and large packets for outflow about the same ratio – mainly individuals for outflow Process re-engineering for Quality Improvement: Reviewed process chain for improvement – Acceptance- Increased access points, Processing- Improved processing method and timing Conveyance – Diversified modes Delivery- Adopted home delivery Repackaging:Reviewed pricing,Packaging,Promotion. Customer Enquiry-joined the International Network IPS and IBIS. Relationship with other stakeholders-Reviewed, Loss of ILR Bonus-Observed regulation as far as possible. 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju27

28 A étudié les caractéristiques des colis– à larrivé (B-C, 80%) et à la sortie(C-C, 87%) et la division du marché –des paquets minimum pour lentrée et des paquets volumineux pour la sortie,presque la même proportion– Beaucoup plus les individus pour la sortie Rechelonnement du traitement pour un meilleur rendement: Revision de la chaîne de traitement pour amélioration Réception- Renforcement de laccessibilité, Traitement- Amélioration du timing et des méthodes de traitement Transport– moyens diversifiés Livraison-Adoption de la livraison à domicile Re- emballage:coût,emballage,Promotion et lieu rejoindre le réseau international IPS et IBIS Consolidation de la relation avec un tiers 24 January 2014 Traitement des colis et recette- kolaaduloju 28

29 Created dedicated Internl Customer Service Centre Tarrif Review to ensure cost recovery, Reviewed Retention Period to 30 days to improve security, Reviewed management Structure – Venture with some level of autonomy. Centralised Parcel assesment. Introduce Home delivery, Introduce Discount for Bulk Mailers, Improved Promotion and publicity, Exploring haulage Service – Most B-B Parcels are haulage items. 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju29

30 Creation dun centre interne de service dédié au client Revision du tarif pour assurer la relance des coûts, Extension du delai de retention à 30 days pour accroître la sécurité, Revision du cadre de gestion – Une entreprise dotée d un certain dégré dautonomie. Evaluation Centralisée des colis. Institution de la livraison à domicile, Institution dune remise pour fidèles clients Mailers, Amélioration de la promotion et de la publicité, Exploration du service de roulage – la plupart des colis B-B sont des articles de roulage. 24 January 2014 Traitement des colis et recette- kolaaduloju30

31 Observed that quality of service improved dramatically during the early years in fact, more than 120% in traffic in the first year (2003) and subsequently averaging 10% yearly, While export continued on the increase, import remained almost static, Observed that sustainability was a big challenge as national infrastructure remained epileptic, Noted that more work would have to be done on a continuous basis to sustain service, Notwithstanding the above, the following shows the graphical representations of Traffic and Revenue:

32 La qualité du service sest améliorée radicalement durant les premières années, plus de 120% en trafic pour la première année (2003), environ 10% lannée; Les exportations ont continué à augmenter pendant que les importations restaient presque statiques; La stabilité était un défis majeur compte tenu de linstabilité de linfrastructure national; Plus de travail doit être fait à long terme pour un service durable; Mis à part les points sus-cités, le tableau suivant est une représentation du trafic et des revenues:

33 Volume: YEARSOUTFLO W INFLOWDOMESTI C EARNINGS Foreign Earning s Total ,06129,301158,368, ,10132,882163,989, ,36533,562180,760, ,96237,164201,376, ,10038,100262,228,504

34 Volume: 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju ANNEES VOLUME DES DEPENSES VOLUME DES RECETTES GAINS NATIONAUX GAINS A LETRANGER Total

35 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju35

36 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju36

37 Revenue: 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju YEARSDOMESTIC EARNINGS % Growth ,368, ,989,7643% ,760,80411% ,376,21711% ,228,50430% 37

38 Revenu: 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju ANNEESGAINS NATIONAUX Pourcentage de croissance % % % % 38

39 Quality of Service: 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju39

40 LA qualité du service: 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju40

41 Protecting Revenue- No leakage... proper accounting – No carbon failure,No private receipts and effective internal control mechanism. fulfiling ILR Service features conditions,(Art 192 and 193)(Details later in this presentation) Reduction of liability payment-Enquiry and losses Innovation – Increasing Volume through Quality improvement Reviewing Cost- Fixed and variable : ILR rate is country specific and revised Twice a year, Cost of Inputs Conveyance (Domestic and International) 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju41

42 Protection du revenu-pas de pertes Reddition de comptes correcte-pqs déchec, pas de Reçu privé et un mécanisme de conotrôle interne efficace. Réealisation des conditions du service de la quote part, (Article192 et193)(les détails suivront lors de la présentation) Réduction de la fiabilité de paiement-Interrogation et Pertes. Rabais du coût,-Coûts des apports Innovation-Augmentation du volume à travers une amélioration de qualité Revu du coût-fixé et variable Le taux de la quote part dépend de chaque pays et est modifié deux fois par an Coût des apports Acheminement (Domestique et International) 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju42

43 Prior to 2004 payment was based on individual member countries estimate. By 2004 (Bucharest Congress) it was resolved based on POC proposal … to: Adopt a compensation/payment system that ensures : The Post improve on its share of the Parcel market; It improves on the quality of service rendered; Pay compensation according to cost of service delivery A resolution was therefore adopted for the POC to continue with the work and define the modalities. However, A base rate was adopted at 71.4% of the 2004 ILR with additional bonus of 40% for features already defined. 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju43

44 Avant 2004 le paiement dépendait des estimations des pays membres En 2004 (Conygres de Bucarest) il a été décidé sur proposition du CEP…: Ladoption dun système de compengsation/paiement qui assure: Lamélioration du domaine du colis postal; Lamélioration de la qualité du service rendu; Le paiement de la compensation en fonction du coût de livraison Une résolution avaitv été adoptée pour que le CEP poirsuive son travail Et définisse les modalités Cependant,un taux forfaitaire de 71,4% de la quote part de 2004 plus le bonus de 40% des aspets déjà définis avait été adopté. 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju44

45 Proposal to Bucharest Congress thus set a new system of ILR from Highlights of the proposal are a methodology for a single floor rate including both per item and per kg components in line with Article RC 192 of the new Parcel Post Regulations. This methodolgy required that a cap would apply based on a calculation of the combined base rate per parcel and per kg for a parcel of 5kg. If the combined base rate obtained from this calculation is less than 4.25 SDR, then we apply the minimum rates of 2.85 per parcel and 0.28 per kg for a parcel. If the combined base rate is greater than 4.25 SDR, then 71.4% of both the per parcel and per-kg rate is retained as the base rate. 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju45

46 La proposition du congrès de Bucarest a de fait mis sur pied un nouveau système de quote-part effectif à partir de Les résultats dudit congrès se résument comme suit: une méthologie pour un taux plancher unique, y compris les composantes par colis que par kilo, conformément à larticle RC 192 de la nouvelle reglémentation de la poste aux colis. Afin que cette méthologie soit effective, elle exige quun couvercle serait apposé sur la base du calcul dun taux de base par colis et par kg, pour un colis de 5kg. Si après calcul, le total du taux de base obtenu est moins de 4,25 SDR, alors, nous appliquons le minimum des taux de 2,85 par colis et de 0,28 par kg pour un colis. Si le total du taux de base est supérieur à 4,25 SDR, alors, 71.4% du taux, aussi bien par colis que par kg sont maintenus comme représentant le taux de base. 30 juin 2010Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju46

47 REQUIREME NTS REMARKS Use of Barcode S10 PreconditionPrecondition and sample sent Acceptance of liability 5%PreconditionPreconditonFailure leads to payment of 71.4% of 2004 Base rate Track and trace with transmission 15%25% subject to transmission of mandatory events at indicative perf targets 10% at reduction of indicative perf. Targets. C/D events at 90% within 24 Hours,D/H or I at 90% within 72 Hours. Plus 5% for E&F events at IPT, and 5% for Delivery info at IPT Now 25 of 40% bonus payment 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju47

48 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju48 EXIGENCE REMARQUE S Utilisation du code à Bar S10 PréconditionPrécondition et expédition de léchantillon Approbation de la confiance 5%PréconditionPréconditonSon échec a entrainé le paiement de 71.4% du taux de base pour le compte de lannée 2004 Trajectoire et piste de transmission 15%25% de sujet de transmission dévènements majeurs par le biais de cibles perforées 10% de réduction des indicatifs perforés. 90% pour la cible des évènements C/D, à lintervalle de 24 heures, D/H ou I à 90% à lintervalle de 72 heures. En plus des 5% pour les évènements E&F à IPT, et 5% pour Delivery info à IPT Actuellement 25 de 40% de bonus de paiement

49 Home Delivery 10%5% Provide evidence Entry into Parcel post compedium 5% Now online or completion of questionaire Internet based Enquiry System 5% At 95% prompt response within 48 hours Inflation linked adjustment To be justified in writing not later than 31st August preceding the year.Maximu m 5% per annum 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju49

50 Livraison à domicile 10%5% Fourniture lévidence Lentée dans le compedium de la poste aux colis 5% En ligne présentement ou achèvement du questionnaire Système dinternet reposant sur la recherche 5% Réponse rapide à 95% à lintervalle de 48 heures Linflation liée à la modification Doit etre justifié par écrit, pas plus tard que le 31 aout qui précède lannée. 5% maximum par annum

51 Sustaining the Trust of the Customer; Sustaining Third party relationships, Quality improvement to meet customers expectation, Facing Competition through Innovation, Infrastructure improvement – renewal, Meeting Basic Features for Bonus Payment Evolving and equitable Inward Base rate, Evolving an equitable inflationary rate adjustment. Meeting Technology challenges. 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju51

52 Maintenir la confiance du client; Maintenir les relations au tiers, Améliorer la qualité pour repondre aux besoins du client, Faire face à la compétition par linnovation, Améliorer les infrastructures-Renouvellement, Atteindre les points essentiels pour les primes de paiement, Elaborer un tarif intérieur de base équitable, Elaborer un taux dadjustement inflationiste équitable. Défis rencontrés dans la mise en commund des technologies. 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju52

53 That, Chief Executives should take special interest in Parcel Development, Participate in UPU initiatives and meetings on parcel development, Regular review of our processes for service improvement, Ensuring the regular updating of Parcel Standard Information in the Compedium online, Ensure the immediate use of IPS and participation in IBIS – IBIS is free for countries sending less than 2000 items a year. Train the officials on parcel handling, Establish Custom and Airlines Contact Committees, Review your domestic rates (if allowed in your country) twice yearly to take account of ILR changes, Promote the service. Establish customer Service Centre. 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju53

54 Les Directeurs Généraux doivent mettre de lemphase sur le développement du service des colis, Participer et assister aux initiatives UPU et aux réunions sur le développement du service des colis, Révision régulière des procédés damélioration des services, Assurer la mise à jour régulière, en ligne dans Compedium, de linformations sur la norme des colis, Sassurer de lutilisation immédiate des IPS et de la participation à IBIS – IBIS est gratuit pour les pays envoyant moins de 2000 colis lannée. Former le personnel sur le traitement des colis, Etablir des comités de clientèle et de contact aérien, Reviser le tarif interne deux fois par an (si la législation le permet) pour tenir compte des changemets de quote part, Promouvoir le service. Elaborer le centre de service de la clientèle. 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju54

55 Have attempted to look at parcel and the initiatives that Nigeria has taken to improve on Parcel Development and net revenue improvement. Highlighted future challenges and recommendations to the organisations. And wish to appeal to all member countries to strive harder to improve on their network for the improvement of the worldwide network for UPU objective of greater share of the market to be realised. 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju55

56 Jai tente dexaminer le colis postal et les initiatives prises par le Nigeria pour promouvoir le developpement du colis postal et accroitre les recettes nettes Souligne les defis a venir et fait des recommendations a lorganisation. Je voudrais lancer un appel a tous les pays membres a fournir davantage des efforts pour ameliorer leur reseau afin de promouvoir le developpement du reseau mondial dans le but datteindre lobjectif de lUPU qui vise une plus grande part du marche.

57 I sincerely hope I met your expectations and hope your further questions will allow me close the missing gaps. For further information or clarification,you can send an to Thank you all for listening. 24 January 2014Parcelprocessandrevenue-kolaaduloju57

58 Jespere sincerement avoir ete a la hauteur de vos attentes, et compte sur vos preoccupations supplementaires pour pouvoir combler les points dombre. Pour plus damples informations et eclaircissements, bien vouloir nous ecrire a ladresse suivante: Je vous remercie pour votre aimable attention.


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