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Conférence CMA 20 Nov 2012 --- Quand les bonnes pratiques Achats rejoignent les recommandations DD et RSE.

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1 Conférence CMA 20 Nov Quand les bonnes pratiques Achats rejoignent les recommandations DD et RSE

2 An air history Fire Protection Fire Protection Sound attenuation Sound attenuation Centralized vacuum cleaning Centralized vacuum cleaning Diffusion Diffusion Ventilation Ventilation Stamping Temperation Temperation AN AIR HISTORY A family-owned company since

3 Profile & key figures PROFILE An international presence in more than 100 countries with 13 subsidiaries Europe France Belgium Netherland Luxembourg Germany Italy Spain Middle East/Africa/Indian Ocean Reunion Island UAE America USA Canada Asia China KEY FIGURES Group turnover 225 Millions Employees Products

4 Manufacturing & logistics assets MANUFACTURING & LOGISTICS ASSETS 6 production plants Lyon/Joliot Curie (France): sq. meters Lyon/Pressensé (France): sq. meters Strasbourg (France): sq. meters Liege (Belgium) Dubai (UAE) Shanghai (China) : sq. meters 7 local workshops for production of ducts and accessories 1 industrial state-of-the-art tool of m² overall surface area 1 logistics center in Mions of sqm. 850 customer orders delivered, prepared and shipped within ½ day

5 Business & markets TYPE New Renovations Maintenance PRESENCE France Europe International MARKETS Private housing Industrial premises Residential buildings CLIENTS Installers Distributors Others BUSINESS & MARKETS

6 Activity fields & know-how ACTIVITY FIELDS & KNOW HOW Ventilation Centralised vacuum cleaning Air diffusion and distribution Fire Protection Temperation® C300 B200 TH SEKOIA VELONE TWISTED 850 C.CLEANER

7 An adapted organisation In order to stay aware of markets innovation, Aldes gives priority to four different services R&D : 8 people based in Toulouse (south of France) Engineering : 35 people based in the head office in Lyon Lab test : 6 people dedicated in testing new innovative products and enhancement of existing ones Sales: A national and international sales team AN ADAPTED ORGANISATION

8 Purchasingperspectives PURCHASING GROUP PURCHASE PRODUCT PURCHASE PROJECTS PURCHASE Comodities: steel, copper… Components: electronics, motors… Trading: Grilles and difffusers ORGANISATION LOCAL BUYERS PROCESS & PERFORMANCE Belgium Italy China Dubaï Netherlands Other local buyers Commodities: Grid electricity, transport, IT and printing…) GENERAL EXPENSES PURCHASE Needs/markets/ Strategies/ Supplier performance Project coordination Supplier development Risk analysis Service rate Coordination …

9 Purchasingperspectives PURCHASING Aldes can bring to its suppliers ALDES Innovation & investment Business development & growth opportunities Technicity Technologic Transparency Collaboration Long term relationship Quality & know-how image Capital independance & financial strength

10 Purchasingperspectives Aldes expects from its suppliers Excellence and productivity through … PURCHASING SUPPLIERS Performance (lead times respect, quality) Flexibility (Logistics specification, Lean & Flow…) Capacity to follow our growth Capacity to answer to the needs of our group & subsidiaries Know-how & innovation Proposals (design)

11 Purchasingperspectives PURCHASING POLICY To insure reliable long term actions How? Match the exact need and improve the supplier performance Buy less, buy better, buy useful ! Buy less Buy better Buy useful To get better from our suppliers and our teams How? Reduce stocks, challenge and analyse costs To optimize and focus our resources How? Less references, less suppliers

12 Développement Durable Et RSE Aldes

13 SOMMAIRE Concilier les dimensions du DD Économique –Accompagner le développement –Favoriser léconomie Sociale –Lutter contre la pauvreté, l'exclusion et les inégalités –Répondre aux besoins : l'alimentation, l'emploi, la santé, le logement, l'éducation Environnementale –Préserver les ressources naturelles –Prévenir les pollutions Objectif- EnjeuObjectif- Enjeu Dimensions Pour AldesDimensions Pour Aldes Les axes

14 SOMMAIRE Pour ALDES Aujourdhui, plus que jamais, la notion de Développement Durable est au cœur de lactualité. ALDES, impliqué sur ce thème, sengage dans cette démarche Inscrire notre développement dans la durée Préserver les grands équilibres Prendre en compte lensemble des contextes (éthique, économique, social, sociétal, environnemental) Elle sarticule autour de 4 axes Objectif- EnjeuObjectif- Enjeu Dimensions Pour AldesDimensions Pour Aldes Les axes

15 SOMMAIRE Les 4 axes du DD ALDES Renforcer sa position dentreprise citoyenne Renforcer sa position dentreprise sociale Positionner le développement de ses produits dans une démarche déco-conception Maitriser limpact de son activité vis- à-vis de notre environnement (être en capacité dobtenir de la certification internationale ISO 14001) Objectif- EnjeuObjectif- Enjeu Dimensions Pour AldesDimensions Pour Aldes Les axes

16 SOMMAIRE DD pour Aldes Dimension économique Eco Conception offre produit environnement Pas de substances nocives Matériaux recyclables Econome en énergie Objectif- EnjeuObjectif- Enjeu Dimensions Pour AldesDimensions Pour Aldes Les axes

17 SOMMAIRE Dimension sociale DD pour Aldes Entreprise Socialement responsable Engagement des hommes et des femmes Sur les valeurs de lentreprise Professionnalisme, gestion des compétences, Dialogue social, Préservation santé, sécurité des collaborateurs Objectif- EnjeuObjectif- Enjeu Dimensions Pour AldesDimensions Pour Aldes Les axes

18 SOMMAIRE Dimension environnementale DD pour Aldes ISO Lactivité de lentreprise environnement Usine propre (air, bruit, eau, déchets etc.) Maîtrise des ressources et des rejets (énergie, matières etc.) Objectif- EnjeuObjectif- Enjeu Dimensions Pour AldesDimensions Pour Aldes Les axes

19 SOMMAIRE DD pour Aldes Entreprise citoyenne Solidaire de la collectivité Écoles, environnement professionnel et société civile. Dimension économique + sociale + environnementale Objectif- EnjeuObjectif- Enjeu Dimensions Pour AldesDimensions Pour Aldes Les axes

20 Purchasingperspectives Pour lacheteur : quelle contribution pour quelle visibilité dans lorganisation ? Professionnalisme Excellence Opérationnelle Contribution par laction Volontarisme orientation résultat Reference Métier Création de valeur par les processus Contribution organisation Conduite du changement

21 Purchasingperspectives En conclusion : « C'est une chose de penser que l'on est sur le bon chemin, une autre de croire que ce chemin est le seul » Paul CLAUDEL


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