Mots de questions OBJECTIF: ASK FOR SPECIFIC INFORMATION.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Poser des questions Asking questions.
Advertisements

vendredi – le 16 janvier 1) Oh là là! Il fait froid! 2)
Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
De qui s’agit-il?.
Question words.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Expressions Interrogatives
Leçon 8: Un concert de musique africaine
Comment poser et répondre aux questions
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Les Adverbes Interrogatifs Les Verbes en- RE We will get started shortly!
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Forming questions in French
Les Mots Interrogatifs
Français 6/4/12 Ouvrez vos livres á page 239. Tu as passé in bon week-end? Qu’est-ce qui c’est passé? Utilisez: d’abord, ensuite, aprés, enfin. What do.
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Les Questions d’Information (Information questions)
Demander les questions en Français
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Unité 3 Review. Mode d’emploi / Directions When you see a question with an asterisk (*), that means that you are expected to answer it. Type or write.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions ? ? ?
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Question formation SUCCESS SERIES FRENCH. Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary):
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Warm up Think of something funny that can be put on screen. This is my story: long time ago when I came to the USA, a policeman gave me driving ticket.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Les aventures de Clément l’Aplati à Paris
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Chapitre 5. Faire: to make/to do/to… je faisnous faisons tu faisvous faites il/elle/on faitils/elles font Elle fait du jogging. Est-ce que vous faites.
Répondez dans une phrase complète.
French 1, Chapter 5 Section 1
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Leçon 8 vocabulaire I can talk about my activities and preferences.
Les négations  Il n’y a  pas  rien  plus  personne  jamais.
Negative sentences Questions
«Titanium» David Guetta avec Sia. 65. jeudi le 18 février Le but: I can order food at a café. Donnez en français: I like to play video games, but I prefer.
Objectif: understand and use the verb “faire” Que veut dire ça en anglais ? 1.J’aime faire du surf. 2.Est-ce tu fais du patin à glace? 3.Il fait souvent.
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Les questions d’information. The questions below ask for specific information and are called INFORMATION QUESTIONS. The INTERROGATIVE EXPRESSIONS in heavy.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Warm up: Comment dit- on? 1.She does theater in summer. 2.I do not ride my bike in winter. 3.We surf at the beach in July. 4.They (boys) jog in the morning.
Poser des questions Asking questions. EST-CE QUE…? Est-ce que a statement. Est-ce que + a statement. Est-ce que tu veux danser? Est-ce que tu danses bien?
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
How to form questions in French
Creating Questions in French
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Les Questions d’information
Information Questions
Les Mots Intérrogatifs
Transcription de la présentation:

Mots de questions OBJECTIF: ASK FOR SPECIFIC INFORMATION

Une petite histoire Il y a un petite renne qui s’appelle Rudolph

Où est-ce que Rudolph habite?  Rudolph habite au Pôle Nord ou il fait très froid et il neige tout le temps!

Comment est Rudolph?  Rudolph est vraiment gentil et sympathique, mais il est triste 

Pourquoi est-ce qu’il est triste?  Il est triste parce qu’il veut jouer aux jeux avec ses copains, mais il ne peut pas jouer avec eux. Il est unique à cause de son nez rouge!

Qu’est-ce que Rudolph va faire?  Rudolph va aider Père Noël! Grace à son nez rouge, il va guider le traineau de Père Noël. Rudolph va donner les cadeaux aux enfants avec Pere Noel. Les autres rennes vont jouer avec lui!

Quand est-que Rudolph va guider le traineau de Pere Noel?  Rudolph va guider le traineau de Pere Noel le 24 decembre, la Veille de Noel!

A votre tour!  Comment s’appelle le petit renne?  Où est-ce qu’il habite?  Comment est-il?  Pourquoi est- il triste?  Qu’est-ce qu’il va faire?  Avec qui?

How do we ask yes-no questions in French?  Use “est-ce que” to begin a question: Est-ce que tu fais la cuisine?  Use “intonation” to change a statement to a question:  “Tu fais la cuisine?”

To ask for information, use question words followed by “est-ce que”  ( When) Quand est-ce que tu fais du jogging?  (Why)Pourquoi est-ce que tu fais du jogging?  (What)Qu’est-ce que tu fais en automne?  (Where)Où est-ce que tu fais du ski?  (How)Comment est-ce que tu fais du ski?  (With whom) Avec qui est-ce que tu fais du surf?

The question word “qui”  Qui (who) is followed directly by a verb: Qui fait du ski?

A votre tour! Les devoirs  There are several new French exchange students at your school, and you’re really curious about them. Write a list of questions to get more information about them. 1. When? 2. Why? 3. Where? 4. How? 5. With whom? 6. What?

Ecrivez votre histoire!  Choisissez une personnage, illustrez et écrivez une petite histoire. (choose a character and write and illustrate a little story)  Racontez :  Qui est votre personnage principale? (who is your main character?)  Qu’est-ce que votre personnage va faire? (What is your character going to do?)  Où est-ce que votre personnage habite (où est-ce que votre personnage va faire quelque chose importante) (Where does your character live, or where is he or she going to do something important?)  Avec qui est-ce que votre personnage va le faire? (With whom is he or she going to do it?)  Comment? (How is he or she going to solve his or her problem or achieve his or her goal?)  Pourquoi? (Why does he or she have a problem?)  Quand? (When will he or she achieve his or her goal?)