MAPPING AN INTEGRATED PERFORMANCE ASSESSMENT “Move on down, move on down, the road…” Please fill out your surveys for small group work.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
La nourriture Unité 3 Karin Radhe Kathleen Pepin.
Advertisements

Quest-ce que tu vas acheter? What are you going to buy?
La nourriture Unité 3 Karin Radhe Kathleen Pepin Notes:
Mangez bien! Revise some words on food Give advice about healthy living.
Mangez bien! on va réviser des mots pour la nourriture
La nourriture Unité 3. LE BEURRE LE CÉLERI LE CHOCOLAT CHAUD.
Les groupes des aliments
Au restaurant Plat principal Starter Boissons Main Course Entrées
Du 4 au 8 novembre 2013 Taboulé Aiguillette de poulet sauce curry
SALUT! Les repas.
LA NOURRITURE.
Year 8 French WALT: To say what you eat for lunch WILF: To give opinions & justifications about food and drink To say what you ate yesterday (level 5)
Louis, Antoine, Indira. Tout les matins, sauf le jeudi, nous avons mangé des tranches de pain grillé, un croissant et des céréales avec du lait.
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
Cacao (m). Farine (f) oeufs Riz (m) spaghettis.
La nourriture en France
Des fruits avec du yaourt La salade verte La tarte aux pommes
Bonjour la classe Nourriture.
Shopping for food.. Les carottes Les petits pois les fraises les bananes les pommes les raisins les tomates les pommes de terre la salade.
Starter List the words hidden in the line déjeunerdspainmthémscafécroisa ntsfkitoastcoeufchocolatcereales.
Choisissez la bonne réponse
Quest-ce que vous voulez? Quest-ce que vous désirez? CHAPITRE 6 VOCABULAIRE 2.
Instructions : 1) Click on the sound icon and repeat 2) click through the three lines of text 3) Replay the sounds and repeat.
Food - La Nourriture Flash cards la cr é merie On ach è te: à:à:
La nourriture – food Un repas – meal
Qu’est ce que c’est?. De la confiture De la farine.
Poids et mesures Exemples.
La nourriture: La culture, la géographie, et les préférences...
Saying “some” in different ways
C’est délicieux ou pas délicieux?
Bellwork: In French, write whether you like or dislike the following foods: 1.Le chocolat 2.La glace 3.Les escargots 4.Les hamburgers 5.Les frites 6.La.
Note to teacher This powerpoint is to supplement Unit 2 food unit. The official Unit 2 vocab list does not contain many vocab words specific to French.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Les aliments révision. Ecrivez le plus d’aliments que possible! (Write down as many foods in French as you can think of!)
LA NOURRITURE “FOOD”. UNE ORANGE DU FROMAGE DU THÉ.
OBJECTIF T To be able to understand a restaurant menu To understand people ordering food in a restaurant To hold a conversation in a restaurant.
Les repas en France.
La date: _____________________________ Sortez vos cahiers et preparez vous pour le teste pendant 5 minutes. Ecrivez dans vos cahiers la regle suivante:
Can you find ALL the items in 5 minutes? beefbuttercorn bottle of waterbreadonion coffeesugargrapefruit carrotsstrawberriespastries cerealcheesefish mushroomcakepotato.
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
La nourriture française
Can you find the 8 food love matches ? Write out the pairs in your Class Work section! tomate salade fromage crackers pizza pepperoni lait céréales.
Write down the name of the drinks available on the menu 5 minutes
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Fill in the pyramid with the missing French food vocabulary.
La Nourriture.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
La nourriture les fruits. Un ananas Du raisin Des myrtilles (f)
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
La nourriture Un quiz.
Learning Objective To practice prices. To be able to ask for quantities of food in a shop.
La nourriture Unite 4. Entrée le 8 décembre = = 97-4 = 12 X 12 = 888 ÷ 2=
Au restaurant Le menu s’il vous plaît!.
Welcome! SIT IN GROUPS OF FOUR. WORK WITH THE PERSON NEXT TO YOU. NO WRITING! 1.Agree! You must agree on the order of the activities, from what you would.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Quels sont les mots masculins, féminins, pluriels? 1.La tomate 2.Ma salade 3.Le fromage 4.Ma pizza 5.Le lait 6.Mes céréales 7.Le jambon 8.Mon sandwich.
Lundi MercrediMardiJeudi Menus proposés sous réserve de disponibilité des produits LundiVendredi Menus de la Semaine du 2 au 6 Novembre 2015 Carottes râpées.
Lundi MercrediMardiJeudi Menus proposés sous réserve de disponibilité des produits LundiVendredi Menus de la Semaine du 4 janvier au 8 janvier 2016 maternelle/
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Qu’est-ce que vous voulez? Qu’est-ce que vous désirez? CHAPITRE 6 VOCABULAIRE 2.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
La nourriture Food. Le petit déjeuner Un oeuf Le jambon.
LundiMardiMercrediJeudiVendredi Menus proposés sous réserve de disponibilité des produits Menus CLSH de Nancy Repas froid Salade bulgare Aiguillette de.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
 Prendre FSL9 – Unité 2 – La bouffe!. Que veut dire “Prendre”?  Prendre = To take  In the context of a restaurant, it means that you are “taking” (“ordering”)
Bon appétit! Lesson 3A *an expression used as people sit down to eat…it means “Enjoy the meal!”
MANGER ET BOIRE.
Year 9 Week 27 Learning objective: By the end of the lesson you will be able to decide which food is good or bad and explain why.
JANUARY 14 REVIEWING ORDERING FOOD.
Transcription de la présentation:

MAPPING AN INTEGRATED PERFORMANCE ASSESSMENT “Move on down, move on down, the road…” Please fill out your surveys for small group work.

Integrated Performance Assessments, p. 2 & 3 IPAPrior KnowledgeModel IPAMy IPA Interpretive TaskNotes page, page 2Label foodsLabel foods, videovideo Task: Pages 3-4 Template for IPA Interpersonal TaskSurvey Task: Pages 5-6 Presentational TaskTask: Pages 7-8 Workshop goal: To create an integrated performance assessment using a template.

Foods la baguette les carottes les haricots verts les pommes de terre (gratinées) les nuggets de poulet les pêches les petits pois le brie le rôti de bœuf en sauce tomates le biscuit aux pépites de chocolat les tranches de pommes le hamburger les clémentines le ketchup les frites les clémentines le ketchup le rôti de bœuf le kiwi le saucisson le riz le fromage Nous avons Nous mangeons… Ils ont… Ils mangent…

Which of the food words do you see in the video?

IPA Template ■Work in groups (find your name!) ■Fill in the template: –Paper template –Online template ■Parking lot: Questions

Small-group share