Technology in everyday life Lesson plan slides. Learning objectives To introduce vocabulary related to technology. To use pour + infinitive. To use pour.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 (The Perfect Tense) GET IT PERFECT FOR LEVEL 5.
Advertisements

Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
“Je me présente”.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Les Medias À la télévision, au cinéma,. À la télévision 1.La météo 2.Les informations 3.Une série 4.Un feuilleton 5.Un jeu télévisé 6.Un documentaire.
À quelle heure il se lève?
OBJECTIF Quest-ce quon va faire aujourdhui? You will be able to talk about types of films and give simple opinions. You will be use the near future tense.
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
La Technologie Française.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Me le lui y en Te la leur Nous les Vous Se
Les verbes irreguliers au conditionnel
____________________________
Découvrez le passé compose!. Les verbes en _____ Je parle à mes amis souvent. Jai parlé à mes amis souvent. Nous rencontrons Sandrine et Armelle au ciné.
Que font-ils après le collège? Objectif: saying what you did yesterday jeudi quinze septembre.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
What you are going to do What you are doing right now What you have just done.
Le passé composé (2) Irregular past participles and negatives.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
WALT: To talk about the internet in French.
Regarde la video What can you use MSN messenger for and how? 8bdb-51534d56b0da&showPlaylist=true&from=msnvideo.
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
JE PEUX DIRE LES ACTIVITIES ET PASSE-TEMPS QUE J’AIME FAIRE I CAN TELL WHAT ACTIVITIES AND HOBBIES I LIKE TO DO IN YOUR GUIDED NOTES PACKET PLEASE ADD:
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
La nourriture française
Français 10/3/11 Ecrivez six phrases. Utilisez les six formes d’aimer. Regardez page 33. What did the hamburger name her daughter? Désolé(e) – sorry. Je.
A Expressions de quantité p. 188 In the sentences on the right, the expression of quantity beaucoup (much, many, a lot) is used to introduce nouns. Tu.
Simple questions about the house * Can you say in French the different rooms in the house? II y a la cuisine,…. In your room, what type of furniture and.
Leçon 10 What are the definite articles in French?
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
How to give details about what you are going to do.
Faire + une autre verbe Saying what you have someone else do for you.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Mercredi, le 18 Septembre 2013  Agenda du Jour  Expressions utiles  Petite conversation.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Half-erased sentences:
Surfer et trouver des sites intéressants faire des achats envoyer des s à mes copains me connecter à skype et bavarder avec ma copine au canada jouer.
What can you do with your computer? Label the pictures.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
Ecrivez ces phrases que vous avez fait ce weekend dans vos cahiers. 1.J’ai mangé des bonbons ce weekend. 2.J’ai donné les bonbons aux enfants. 3.J’ai regardé.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Le Futur en français =. KEY VERB: aller – to go Je vais Tu vas Il / Elle va Nous allons Vous allez Ils / Elles vont I am going You are going (friendly)
Expo Langue – Grammaire Je joue = J’ai joué 2.Je mange = J’ai mangé 3.Je regarde = J’ai regardé 4.Je parle = J’ai parlé 5.Je travaille = J’ai travaillé.
Pronom Personnel. Definition  Un pronom remplace un élément de la phrase.  A pronoun replaces an element in the sentence.
Bon: Understand the passé composé tense (B) Mieux: apply the passé composé rules to a variety of sentences (A) Encore mieux: Develop sentences further.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Education post-16 Jobs, career choices and ambitions Lesson plan slides.
{ La Technologie Les mots avec +, écrivez sur votre graphique (#1-16). S’il n’y a pas de +, c’est supplémentaire. Ecrivez à l’autre côté de votre graphique.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
Direct object pronouns le la l’ les. A direct object is the “what” of a sentence. Example: I am reading the book. What am I reading? the book The book.
Internet un appareil photo numérique un ordinateur portable un téléphone portable une clé USB une console de jeux vidéo un téléphone.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
Poverty/homelessness
Technology in everyday life
Transcription de la présentation:

Technology in everyday life Lesson plan slides

Learning objectives To introduce vocabulary related to technology. To use pour + infinitive. To use pour que + subjunctive (je puisse). Images, copyright © istockphoto.com 2 Copyright © AQA and its licensors. All rights reserved.

3 1.mon portable 2.ma tablette 3.ma clé USB 4.mon ordinateur 5.les réseaux sociaux 6.Internet/la toile/le net 7.mon appareil photo numérique 8.mon ordinateur portable

Copyright © AQA and its licensors. All rights reserved. 4 What do all of these phrases have in common? How many do you understand? How many of the activities do you personally use technology for? envoyer des sms faire mes devoirs tchater en ligne rester en contact avec mes amis jouer aux jeux faire des recherches prendre des photos sauvegarder mes fichiers écouter de la musique lire les journaux organiser mon agenda regarder les vidéos parler avec mes amis télécharger de la musique Infinitives!

Copyright © AQA and its licensors. All rights reserved. 5 Read these sentences. What is the rule? J’utilise mon portable pour prendre des photos. J’ai besoin de ma tablette pour regarder les vidéos. Je me sers de Internet pour faire des recherches. *je me sers de = I use *j’ai besoin de = I need

Copyright © AQA and its licensors. All rights reserved. 6 J’utilise mon portable pour prendre des photos. pour + infinitive pour = in order to

Make 6 sentences about how you use technology. Copyright © AQA and its licensors. All rights reserved. 7 J’utilise…. 1.mon portable 2.ma tablette 3.ma clé USB 4.mon ordinateur 5.les réseaux sociaux 6.Internet/la toile/le net 7.mon appareil photo numérique 8.mon ordinateur portable envoyer des sms faire mes devoirs tchater en ligne rester en contact avec mes amis jouer aux jeux faire des recherches prendre des photos sauvegarder mes fichiers écouter de la musique lire les journaux organiser mon agenda regarder les vidéos parler avec mes amis télécharger de la musique pour

Trapdoor Copyright © AQA and its licensors. All rights reserved. 8 J’utilise mon portable pour… 1) envoyer des sms 2) prendre des photos 3) organiser mon agenda Je me sers de ma tablette pour… 1) faire des recherches 2) jouer aux jeux 3) regarder les vidéos J’utilise les réseaux sociaux pour… 1) rester en contact avec mes amis 2) tchater en ligne 3) parler avec mes amis J’utilise Internet pour… 1) lire les journaux 2) écouter de la musique 3) télécharger de la musique J’ai besoin de mon ordinateur pour… 1) sauvegarder mes fichiers 2) faire mes devoirs 3) jouer aux jeux

J’utilise/je me sers de/j’ai besoin de…. 1.mon portable 2.ma tablette 3.ma clé USB 4.mon ordinateur 5.les réseaux sociaux 6.Internet/la toile/le net 7.mon appareil photo numérique 8.mon ordinateur portable Copyright © AQA and its licensors. All rights reserved. 9 pour envoyer des sms faire mes devoirs tchater en ligne rester en contact avec mes amis jouer aux jeux faire des recherches prendre des photos sauvegarder mes fichiers écouter de la musique lire les journaux organiser mon agenda regarder les vidéos parler avec mes amis télécharger de la musique pour que je puisse in order that I can je puisse = subjunctive

Copyright © AQA and its licensors. All rights reserved. 10