Ministère de la Santé Activité de communication dans un projet H2020 Définition, enjeux de la communication d’un projet européen et usage des réseaux sociaux.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

Questions about people Use Qui - either as subject or object. Qui est allé au cinéma? Avec qui est Jacques allé au cinéma? Qui is the subject of the verb.
Revenir aux basiques !. 1 Revenir aux basiques Processus Nécessité daméliorer la Maîtrise les Offres et Projets: lanalyse des causes racines montre un.
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Média Sociaux Pourquoi les entreprises doivent y être.
14/03/2011 United Nations Environment Programme World Conservation Monitoring Centre CCPAWA Knowledge management: Data portal and mapping tool Gestion.
Mission X Superfli Emily Roberts Cette présentation sera écrit en français avec sous-titres anglais violet de couleur. This presentation will be written.
Please fill-out the appropriate slide and ensure that you use it as the second slide in your presentation: Ottawa Conference/CCME I have information.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Reaching Out - breaking down barriers and working with all segments of society Ouverture - abattre les barrières et s’ouvrir à tous les segments de la.
© Copyright Showeet.com S OCIAL M EDIA T HINKING.
SCIENTIX, la communauté de l’enseignement scientifique en Europe Scientix is funded with support from the European Commission under Seventh Framework Programme.
La norme Iso26000 La norme ISO définit comment les organisations peuvent et doivent contribuer au développement durable. Elle est publiée depuis.
Epistémologie du Web social Epistémologie du « web social » 1er Semestre 2010 / 2011 Session 03 : introduction théorique.
Popular Mobilization Creating a mass movement to take action and put pressure on decision makers for social change Créer une masse critique d’acteurs.
Le Comparatif et le Superlatif
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Sortie le 30/09/2009 Cible : toutes cibles 550 Copies Plan média : 2,5 M€ bruts Entrées en cours Stop rectoStop Verso TotemAffichette Teaser THE BLAIR.
Les adjectifs possessifs
TitleIntroductionTaskProcessEvaluationRubricConclusion Un Voyage en France Français III Mlle Higgins.
Partners Belgium –Inforef, Liège –Association Européenne des Enseignants – Enseignement Libre –Laboratoire de phonétique. Service de linguistique expérimentale.
Crédits photos : CampusFrance © Ministère des Affaires étrangères et européennes Co-funded Scholarship Programmes.
ÉCOLE POLYTECHNIQUE CONCOURS 2010 Workshop NSERC scholarship application 23 avril 2015 École Polytechnique.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
© Boardworks Ltd of 6 If you have any questions about the Boardworks MFL customer club, or queries about your Boardworks software, please don’t hesitate.
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
Welcome everyone.
Session : Modele plan d’action Template Action Plan
la classe de français le 11 mai, 2015
A WHITE PAPER ON RURALITY Gérard Peltre, president of R.E.D. 11 June 2015.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Welcome To Waterside Village Community Channel Stay tuned for important information about your community.
Orientation 2006 by Pierrette Guimond Asssistant Director Graduate Programs School of Nursing.
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Knowledge Mobilization and Research Impact at UQAM La mobilisation des connaissances et l’impact de la recherche à l’UQAM KMb & Research Impact at UQAM.
Thanksgiving is around the corner. Using your smart phone find French names of food you are expecting to share with your family.
Conflict of Interest Declaration I have/had an affiliation (financial or otherwise) with a commercial organization within the past two years Financial.
Comparaison Culturel Tips and tricks. 1 st things 1 st Know the general instructions before the test! You will have 4 minutes to read the topic and prepare.
Persuasif. 12.5% of test (1/8) You will read a source, interpret a graphic and listen to an audio source. YOU MUST REFERENCE ALL 3 SOURCES IN YOUR ESSAY!!!!!
French 1 Chapter 2 Grammar 2
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
Netwin is supported by the EU Commission in the framework of the Recite II programme Le projet Netwin est soutenu par la Commission Européenne dans le.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
The 4th Power Places and Forms of power How reliable are our sources of information today ? The media.
L’outil de suivi des incidents et des demandes
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Negative sentences Questions
La lettre de motivation. Début Raisonnement Compétences La clôture.
La VBM, aspects pratiques. Soft :FSL/ Free/ FSL –Free : segmente, notion de mesure? –FSL : pas de substance blanche disponible –SPM 2 / 5.
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
Resource allocation: what can we learn from HPC? 20 janvier 2011 Vincent Breton Crédit: Catherine Le Louarn.
Technology Module.  Technology is the application of knowledge and skills to make goods or to provide services.  It includes the tools and machines.
Mise à jour Processus d’agrément. Nouvelles règles  Information sur les programmes recueillie aux 2 ans  réel processus d’amélioration continue de la.
Groupe Crowdfunding- financement participatif Capacity Development through Knowledge Sharing.
Template Provided By Genigraphics – Replace This Text With Your Title John Smith, MD 1 ; Jane Doe, PhD 2 ; Frederick Smith, MD, PhD 1,2 1.
Theme Two Speaking Questions
Theme Two Speaking Questions
Theme One Speaking Questions
A level French 8th December 2017.
Vouloir, Pouvoir, Être.
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

Ministère de la Santé Activité de communication dans un projet H2020 Définition, enjeux de la communication d’un projet européen et usage des réseaux sociaux Hichem Ben Hassine, chargé de communication, Institut Pasteur de Tunis

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 Plan 1.Pourquoi/comment communiquer sur son projet européen -Pourquoi communiquer -Comment communiquer 2.Usage des réseaux dans les projets européens -Veille, réseautage, montage de projet -Communication et intéractivité -Intérêt et enjeux d’une présence sur les réseaux sociaux pour les scientifiques et leurs projets

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 Pourquoi communiquer? Pour faire connaitre le projet ses disciplines, son domaine ses acteurs ses avancées

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 Pour atteindre les objectifs du projet La communication a ses objectifs mais doit également contribuer aux objectifs du projet → Inclure la communication dans les différentes étapes du projet Pourquoi communiquer?

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 Pour développer le projet la connaissance/le savoir des réseaux Pourquoi communiquer?

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 Pour créer d’autres projets Sensibiliser ses cibles à certains sujets Communiquer sur ses succès Pourquoi communiquer?

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 Pour Grant agreement, Annex II, General conditions II.12. Information and communication “The beneficiaries shall, throughout the duration of the project, take appropriate measures to engage with the public and the media about the project aims and results and to highlight the Community financial support.” “Unless the Commission requests otherwise, any publicity, including at a conference or seminar or any type of information or promotional material (brochure, leaflet, poster, presentation etc), must specify that the project has received Community research funding and display the European emblem.» Pour H2020 Dissemination: principle maintained: new emphasis on open access to research publications and experiments with open access to other results. Comment communiquer? Règles imposées par le baillleur de fond pour la communication des projets européens

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 Comment communiquer?

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 La communication du projet n’est pas en marge du projet, elle fait partie du projet. Inclure la communication dans la proposition du projet. Comment communiquer?

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 Faire un plan de communication du projet Objectifs stratégiques Moyens Cibles Outils Canaux Implémentation Evaluation Comment communiquer?

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 Horizon News and Views Horizon2020 Partners HORIZON 2020 " Framework Programme for Research & Innovation [Official Group] Programme Eight (FP8) - Horizon2020 H2020 Marie Curie Autres réseaux sociaux et sites web ressource Youtube (Innovation Union, Horizon2020YourViews), Pinterest (h2020), Slideshare (Plusieurs dizaines de présentations sur le sujet) Fit for health, earto.eu, Horizon2020 News; horizon2020projects.com Horizon 2020 Horizon2020 Partners Joeri Achterberg EU funding Horizon2020Project s EU funding opportunities and project management tips Innovation Union European Research Horizon 2020 EU funding opportunities and project management tips Innovation Union HORIZON: the EU Research & Innovation magazine Veille, réseautage, montage de projet EU funding opportunities and project management tips European projects-Horizon 2020 Horizon 2020 EN

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 Intérêt de la présence dans les réseaux sociaux pour les scientifiques et leurs projets Eviter que l’on parle à votre place Se positionner, occuper le terrain Maîtriser sa e-reputation Créer des communautés Intéractivité Informer en temps réel reputationvip, outil de mesure de sa réputation en ligne

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 Scoop-itFacebook Google + Twitter Linkedin Intérêt de la présence dans les réseaux sociaux pour les scientifiques et leurs projets

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 “There is mounting evidence to suggest that an active online presence may directly impact a researcher’s credentials as measured through traditional metrics ». “As the benefits become more apparent and dedicated metrics are developed to supplement scientists’ portfolios, social media may soon become an integral part of the researcher’s toolkit. » Intérêt de la présence dans les réseaux sociaux pour les scientifiques et leurs projets

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 “So that would be my conclusion, really. If you want people to find and read your research, build up a digital presence in your discipline, and use it to promote your work when you have something interesting to share.” Intérêt de la présence dans les réseaux sociaux pour les scientifiques et leurs projets

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 Préparer et planifier sa communication Communicating EU Research & Innovation A guide for project participants Communication and Visibility Manual for EU External Actions Communicationg EU Research, tools and succes stories FP7 Projects: Communication best practices Liens utiles et ressources

15 mai 2014 Institut Pasteur de Tunis Infoday Programme H2020 Utiliser les réseaux sociaux The use of social media in the EU research projects Euresearch Social Media Social networking for scientists (veille des outils et articles concernant les réseaux sociaux à l’usage des scientifiques) An Introduction to Social Media for Scientists (Plos Biology) Social Media for Scientists Liens utiles et ressources