Questions essentielles: Quel jour est-ce?/Quelle est la date? Objectif: Je peux utiliser le jour et la date. Devoir: Étudiez QUIZ prochain: Unité 3 totale.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
En Ville.
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
À quelle heure il se lève?
To design a questionnaire page
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
Welcome to this weeks Eiffel Thour! 7.06 Futur Proche.
Faites ceci: Sortez les devoirs..
____________________________
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Quest-ce que vous pensez? Your thoughts about classes.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Unité 3 Les activités Pgs
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
Question essentielle: Que savons-nous?
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Objectifs Today we will work on:  Days of the week  Months of the year  Exchanging simple spoken and written information in French Activité  Completez.
Forming questions in French
Français 2, 2 septembre 2012 Dessinez le vocabulaire, page 51. What's the difference between a teacher and a train? Drôle – funny. Tu en fais une drôle.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Les Mots Interrogatifs
Greetings, formal and informal
Year 7 Calendar Project WALT: Important French dates WILF: To write opinions about each month (level 3) To research important French dates (level 4) To.
Unit 3, Part 2. J’étais en train de dormir quand tu m’as téléphoné. Je suis partie pendant qu’il parlait.
To ask/tell dates and birthdates. vocabulaire  Un jour  Une semaine  Un mois  Quel jour est-ce?  C’est lundi.  Quel mois est-ce?  Quelle est la.
LES JOURS DE LA SEMAINE.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Warm up Make a list of food you consider to be French food and do you like eating them?
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
5 Aller + l’infinitif - Le futur proche Les normes: Communication 1.2: Understanding the written and spoken language Comparision 4.1: Understanding language.
Leçon 4B, la date – de la page 60 jusqu’à la page 63
 Qu’est-ce qu’on va faire lundi? Lundi, on va aller au cinéma.  Non! Lundi, on va jouer au baby-foot.  D’accord!
I walks to the store. He read a book. We goes to the pool.
Les Questions ?. Les Objetifs Recognise question words in French Think about suitable questions to ask IICS French speakers.
Warm up As student, do you sometimes have a bad day, which can start in the morning: you did not hear your alarm and you wake up late and miss the bus.
Read the following text. Answer the questions in English.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
3 La négation des articles indéfinies Using « Un, une et des » in a negative sentence Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Unit 1A – Greetings and Good-byes Page 3. Page 2.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
SITUATION: Imagine that you are studying in Europe for a year, and you would like to furnish your apartment in France. Consider the items that you are.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Extra Practice: Qui, que, où ou dont? (Answers on next slide). 1.C’est _____ on mange des frites et un hamburger. 2.C’est une personne _____ travaille.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense Play the presentation & complete.
Section 1 Part A (Video in book)
État des Lieux Les Questions Les Réponses en français et en anglais.
Negative sentences Questions
Les Matières French One Chapter 4 Vocabulary one.
Question essentielle: Quelles sont les salutations françaises? (What are French greetings?) Objectif: Je peux demander du bien-être de quelqu’un. (I can.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Et les adverbes de temps..  Demain, je vais jouer au football.  Vendredi soir, il va faire ses devoirs.  Pendant les vacances, nous allons aller à.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
L.O:I can talk and ask about the weather in the present.
Lequel The Last Part.
Starter.
Transcription de la présentation:

Questions essentielles: Quel jour est-ce?/Quelle est la date? Objectif: Je peux utiliser le jour et la date. Devoir: Étudiez QUIZ prochain: Unité 3 totale (traduction) BD: vendredi, le 18 décembre AC: lundi, le 21 décembre Programme: Révision du devoir Pratique pour l’examen Lecture p. 18

Ask and answer in complete sentences: – What day is it? – What is the date? – When’s your birthday? Translate: – Today is… – Tomorrow is…

Skim the poem. What do you think it’s going to be about? Read each line carefully and make two lists: – Cognates – Words you already know