Le Jour J Par: Bronwyn et Ceilidh. June 6, 1944 My darling Maisie: Well, dearest, the above date will certainly go down in history. Some day our children.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf?.
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Poser des questions Asking questions.
Le jour - J Le jour - J La mémoire dun débarquement. Une production de.
What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Délit D’Amel Bent.
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
Le débarquement en Normandie
L’invasion de Normandie
Un véritable ami ***A friend indeed
Il est quelle heure?.
Match-up the numbers to the letters
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Describing Circumstances Français Ch. 6 Compétence 3.
Le débarquement de Normandie
WALT: Understand phrases in the past, present and future. WILF: To be able to recognise 3 different tenses = level 6!!
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Join us on the Kintyre Trail and find out what so captivated Sir Paul McCartney that he wrote one of the world’s best selling hit songs, ‘Mull of.
Perfect tense with ÊTRE. When do you use the perfect tense with être?  The perfect tense with être is also used to describe an action in the past which.
LE FUTUR Muckross Park College WHAT DOES IT MEAN? It means how to translate « will » or « won’t »
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Adverb Placement. Traduisez..... Sometimes – quelquefois From time to time – de temps en temps Once a week – une fois par semaine Often – souvent Usually.
Notes le 18 mars POUVOIR (to be able, can) je peuxnous pouvons tu peuxvous pouvez il/elle/on peutils/elles peuvent VOULOIR (to want) je veuxnous voulons.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Forming questions in French
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Greetings, formal and informal
La Normandie PRISE 2 Par Abel Lauture.
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
The Landing of Normandy
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Les batailles de la DGM
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Articles Objectives: to be able to tell the difference between “the” and “a”
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Je peux traduire le français au l’anglais!
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Negatives ‘I ‘I don’t know’ ‘Je ‘Je ne sais pas’.
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
SORTIR Leçon 8: Tu es sorti? to go out to get out je sors nous sortons
Le gouvernement du Canada établissait une force de volontaires pour la guerre. La guerre serait: sûr, des batailles limité, l’aventure, « de retour pour.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D)
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
L’imparfait vs. Le passé composé
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Le collège mardi le deux mars HL/ Fr1. Lesson objectives To revise basic principles of past tense in French To look at how to use the future tense.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Passé Composé with Etre Il est allé au parc. Elle est revenue au chateau. Ils sont allés à la campagne. Elle est partie.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
LES PRÉPOSITIONS FSL9 - RÉVISION. QU’EST-CE QUE C’EST? A preposition is a linking word, allowing us to understand the relation between a verb and the.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Transcription de la présentation:

Le Jour J Par: Bronwyn et Ceilidh

June 6, 1944 My darling Maisie: Well, dearest, the above date will certainly go down in history. Some day our children will come to us, when we are sitting together in the setting sun and they will say. "One of my history questions in tonight's homework is, What took place on June 6, 1944?" Boy, will we ever be able to tell them, eh, kid? - Allan Notman

Le Jour J Le 6 juin, 1944 Le Jour J est le terme militaire pour le bataille de Normandie Normandie est au cote Nord-Ouest de la France

Les Pays Alliés Les Canadiens – le plage Juno Les Britanniques – les plages Sword, et Gold Les Américains – les plages Omaha, et Utah Les français libres ont aussi participé

Comment Évité un Autre Dieppe Dieppe était supposé dêtre un pratique pour le Jour J, mais cétait un désastre Amélioré leur communication et habilité Ne place pas les chars dassaut ou ils ne pouvaient pas avancer

Les Statistiques 160,000 soldats alliés (20,000 de ces soldats étaient Canadiens ) 195,000 personnelles du marin (10,000 Canadiens) 5000 bateaux 50,000 véhicules 11,000 avions

Quels Régiments Canadiens ont Participé Le 3ième Division Canadien -Ont pénétrer plus loin que nimporte autre division Alliés -Juno était le plage le plus fortifier -Ont a perdu un demi de nos hommes dans le premier heure Les Marines -Ont déboucher la Manche Britannique pour les ennemies pour deux semaines en préparent pour linvasion

Quels Régiments Canadiens ont Participé LAéroporté -Les soldats ont atterrit sur la plage grâce aux parachutes LAviation -Aider les soldats -Éviter le Luftwaffe dy arriver -Maintenir supériorité dans laire

Bill Millin Un piper privée de Lord Lovat du Jour J Marcher la long de la plage sans être tuer ou blesser Cétait contre les lois a ce temps de jouer pendant la guerre

At the end of the day, its forward elements stood deeper into France than those of any other division. The opposition the Canadians faced was stronger than that of any other beach save Omaha. That was an accomplishment in which the whole nation could take considerable pride. -John Keegan, un Britannique a propos du 3ieme division Canadien