Une fête sans alcool, c’est pas possible ?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A quand la rentrée des e-classes?
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Chapitre II La Vie Scholaire. le prof le copain/ la copine.
Verbe + infinitif (to post). Quels sont les deux parties du futur proche? ___________ + _______________ ___________ + _______________.
Comment dit on…en anglais?
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Il faut prendre de lexercice. Il faut bien dormir.
masculine (at least 1 boy)
1 2 y en II I me le te la nous les lui vous leur l’
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
© Boardworks Ltd of 10 En bonne forme Partie 2.
© Boardworks Ltd of 22 KS4 French En bonne forme Part 2.
La loi des signes.
Chapitre 2 Les cours et les professeurs. Les élèves.
Comment choisir un métier…
À quoi ça sert l’amitié ?.
WALT: Identifier les mots associés avec lart. Présentez 2 nouveaux mots de vocabulaire à la classe. Pour la présentation, il faut: Avoir une illustration.

What you are going to do What you are doing right now What you have just done.
Direct and Indirect Object Pronouns
1. THE RELATIVE PRONOUN “QUI”. The relative pronoun qui is a subject pronoun. It may refer to people or things, and corresponds to the English pronouns.
Les verbes en -er. –er 5000 –er verbs !!!  They are called REGULAR verbs because about 5000 verbs have the same endings.  It’s a good idea to learn.
“Les Cours et Les Profs” Le vocabulaire de Ch. 2.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Français 2, 4 Mars 2013 Ouvrez vos livres à la page 148. Faites #2. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire – to say. Fais ce que je dis, mais.
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Le pronom « en » Révision: p60-61 dans le cahier.
Les Drogues, L’alcool et Le tabagisme
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
© Boardworks Ltd of 3 En bonne forme Le tabac.
Pour rendre service (asking for help) Comment demander.
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
Unité 3 Review. Mode d’emploi / Directions When you see a question with an asterisk (*), that means that you are expected to answer it. Type or write.
Les mots, les phrases, les questions et les expressions utilisés quotidiennement dans votre classe de français. ~Mme Waters, 2011.
Les verbes avec à ou de et l’infinitif
le futur Le but: I can recognise the 2 future tenses
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
Le weekend.
Aim: learn rules and regulations
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
The BASICS Building sentences in French. Les Pronoms What is the subject of the sentences below? Paul is tall. What pronoun could you use to replace.
Français 2, 2 mars 2015 Ouvrez vos livres à la page 103. Faites Panorama Culturel. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire – to say. Fais ce.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Boardworks Ltd of 7 If you have any questions about the Boardworks MFL customer club, or queries about your Boardworks software, please don’t hesitate.
Revue pour le test de la leçon 5. Likes and dislikes Réponds par une phrase complète en français.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
OBJECTIVE: To know reasons for and against smoking and alcohol in French. To be able to give your opinion and say why you do/don’t smoke/drink. To practise.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
We all ready know two French verbs. What are they?
Quiz sur l’alcool 9ème.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Unhealthy lifestyles Objectif: to be able to express views on smoking, drugs, alcohol.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Speaking test on L’alcool et la drogue
Transcription de la présentation:

Une fête sans alcool, c’est pas possible ? *Material adapted with permission from the WJEC FR3 Exam paper, June 2008

Alcool: mots clés a drink ( ‘a glass ’) boire wine une boisson addicted a drink drunk a can of beer under age to abuse beer to drink a drug boire une boisson ivre un verre abuser une drogue dépendant une canette le vin la bière saoul un mineur

Alcool: mots clés Pouvez-vous identifier le lien? dépendant = addicted la dépendance = addiction soûl = drunk se soûler = to get drunk abuser = to abuse l’abus = abuse ivre = drunk un ivrogne = a drunkard

Analysez l’image Qu’est-ce qu’il pense? Qu’est ce qu’il a bu? Qu’est ce qu’il fait? Où sont ces personnages? Est-ce que tout le monde aime boire aux fêtes? Pourquoi/ pourquoi pas? Qu’est ce que ces dessins représentent? Qui sont ces personnages?

Question Lisez le texte « Une fête sans alcool, c’est pas possible ? » puis cochez les CINQ phrases qui sont vraies. (a) L’alcool aide quelques personnes à parler plus facilement. (b) Tout le monde est conscient du fait que l’alcool est une drogue. (c) Tous les effets de l’alcool sont négatifs. (d) On peut y devenir accro. (e) Selon la loi, l’alcool est une drogue. (f) Il est difficile pour les jeunes d’acheter de l’alcool. (g) On accepte mieux l’alcool que le tabac parmi les adultes. (h) Les adultes donnent un mauvais exemple aux jeunes dans ce domaine. (i) L’article encourage les jeunes à boire. (j) Les jeunes peuvent s’amuser sans alcool.

+ INFINITIF Au lieu de boire l’alcool, on pourrait …. Travaillez à deux: comment peut-on compléter la phrase?

+ INFINITIF L’essentiel, c’est de …. Il est important de … L’essentiel, c’est de s’amuser avec ses copains. = The essential thing is to have fun with your friends. Il est important de bien organiser la fête. = It’s important to organise the party well. Qu’est-ce qui est important/ essentiel pour vous? Faites des phrases. Puis lisez vos phrases à la classe. Est-ce qu’ils sont d’accord? Non, je ne suis pas d’accord avec … parce que … Dans une certaine mesure, …. a raison, mais …. Oui, je suis tout à fait d’accord avec… parce que …

Images (other than the cartoon reproduced from the WJEC examination paper) are royalty-free photos downloaded from www.freedigitalphotos.net