Amélie. A-Z Students have to think of a word related to the film starting with a particular letter. Mini white boards could be used to introduce a competitive.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

2. 2 Linterrogation 1.The simplest and most common way to ask a question in French is by using intonation, that is, by simply raising ones voice at the.
Les pronoms compléments
Le fabuleux destin d’Amélie Poulain
Les expressions de quantité
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
Before you start: Open PowerPoint Click Tools Click Options
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Les pronoms de lobjet direct et Indirect AVEC PIERRE-auguste renoir Kathleen Pepin Edité par Ross Connelly.
2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.
5 Les actions réciproques Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through.
How to say 'the' Definite article:. In English, you only have one definite article, and it is THE Le Musée de la Musique La Place de la Bastille.
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Les Pronoms Sujets et Le Verb “Etre”
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Passé composé ou imparfait
Les Sports avec Faire faire = to do, to make (also used with certain sports and weather expressions)
Faite Maintenant: Do Now La nationalité 1.Michelle/américain(e) Ex. – Michelle est américaine (female) 2.Michel/américain(e) ______________________________.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Thinking Skills. Why are thinking skills important in MFL? They: help you to think for yourself; help you to deconstruct language and to understand that.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
LESSON 1. La vie scolaire Autrefois ou maintenant (what differences do you think there might be between school life in the past and now?)
Unité 5: Leçon 15 Pages
Leçon 11-Blanc.
Une Amie Un Ami Français I.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Talking about yourself
Cest mardi, le 4 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Les pronoms complément dobjet Replacing nouns – keeping language brief and interesting.
Direct and Indirect Object Pronoun Notes
Cest vendredi, le 11 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
En Avant Communication en direct C HAPITRE 1 : Pour commencer.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Finger Rhyme 6 Summer Term Module 6 Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Réguliers et irréguliers. Sommaire: masculin singulier :féminin singulier: Masculin pluriel :féminin pluriel: e.g. « grand » masculin singulier : grandféminin.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
Au Revoir Les Enfants. A-Z Students have to think of a word related to the film starting with a particular letter. Mini white boards could be used to.
Amélie. A-Z Y myfyrwyr yn gorfod meddwl am air syn gysylltiedig âr ffilm yn dechrau gyda llythyren arbennig. Gellid defnyddio byrddau gwyn bach i gael.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
La prononciation française
Title of topic © 2011 wheresjenny.com Each and Every when to use ?
Presenting the wonderful world of Pronouns.
Lire, dire, et écrire Leçon 16. Les définitions Dire –to say, tell Lire –to read Écrire –to write They are ALL irregular!!!
EN VACANCES EN VACANCES.
Qu’est-ce que tu portes? Je porte un tee-shirt rouge.
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets.
Un rendez-vous en ville.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Amélie Les Choristes. Amélie Les Choristes A-Z Students have to think of a word related to the film starting with a particular letter. Mini white boards.
Les Mots Interrogatifs
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Comment Amélie change-t-elle la vie des personnes autour d’elle? Discutez en 1) en paires et ensuite 2) en groupes de quatre d’au moins cinq des dix personnes.
Les pronoms relatifs Relative pronouns join relative (subordinate) clauses to main (independent) clauses. Main clause: The book is boring. The book that.
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Lesson Starters Amélie.
Le corps Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 =
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Lesson Starters Les Choristes.
Transcription de la présentation:

Amélie

A-Z Students have to think of a word related to the film starting with a particular letter. Mini white boards could be used to introduce a competitive element.

Amélie Pronouns. Students describe a key word without using that word eg. le bar, le nain, un souvenir il elle le la les lui leur y en

Amélie Students given a topic and have to produce a mind map – eg Paris

Amélie Students to ask a question about the film or a particular scene from a particular angle Eg Combien de gens travaillent au café? Numbers Doù vient le nom lhomme de verre? Language Qui est la patronne du bar ? Who Comment se sent Amélie quand elle quitte Bretodeau? Feelings Comment est-ce que son enfance touche Amélie? Influences Que fait Collignon quand Lucien est là ? Actions La couleur – explique son importance dans le film. Effets speciaux En regardant les cartes postales que pense Raphaël? Image.

Amélie Students give five differences between two characters and then five similarities. x

Amélie Give the class a word eg outils. They then have to think of a related word in turn. Outils – boîte – souvenirs – vélo – Tour de France – la Seine – Notre Dame – touriste – vacances – tour du monde ……………………………………………………….

Amélie M.d. M. Guess The Word F.d.T. R.P. A.F. R.M. C.d.S.M. L. R.D. M.B. L.D.M. G.d.LE A.P. M.W. M.C. P.D. LH.d.V. T.F. N.Q. G.d.N. D.B. C.B. M.I. B.P. P.V.P. T.d.F. S.N. S.V.M.R. S.C. L.D.d.C. H. B.à.O. J.P.J. B.R. Ph. E.M.

Amélie Possible solutions to the Guess The Word game: there may be more! F.d.T. – Foire du Trône A.P – Amélie Poulain L.D.M. – Les Deux Moulins N.Q. – Nino Quincampoix LH.d.V. – lhomme de verre C.d.S.M. – Canal de St Martin R.M. – Rue Mouffetard G.d.LE – Gare de lEst G.d.N. – Gare du Nord P.D. – Princesse Di A.F. – Amandine Fouet R.P. – Raphaël Poulain R.D. – Raymond Dufayel T.F. – Train Fantôme M.C. – Monsieur Collignon L – Lucien M.W. – Madeleine Wallace M.B. – Mont Blanc B.R. – Baskets Rouges S.N. Spasme Nerveux B.P. – Bouche Pincée M.I. – Malade Imaginaire C.B. – Crème brulée D.B. – Dominique Bretodeau T.d.F. – Tour de France P.V.P. – Porno Vidéo Palace M.d.M. – Manège de Montmartre S.C. – Sacré Coeur S.V.M.R. – Souhaitez Vous Me Rencontrer

Amélie Solutions continued. J.P.J. – Jean-Pierre Jeunet L.D.d.C. – Le déjeuner des canotiers H. – Hipolito B.à.O. – Boîte à outils Ph. – Philomène E.M. – Examen Mensuel