Tu aimes la pizza????? Ah, oui! Tout le monde adore la pizza!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Les verbes –ER Et Le partitif
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
être; adjective agreement
French 1, Semester 1 concepts to know by
Unité 5 – Leçon C Adjectives.
Moon Wall (1957) Miró Il y a une lune blue et une étoile noire. Il y a trois cercles noirs et des lignes noires. Il y a un mur fait de carrés et de rectangles.
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Talking about the future: what you are ‘going to’ do
The ‘near’ Future.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
“Aller” is a very important verb.
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
Les Adjectifs Possessifs
To ask about preferences
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
So what are Garfield and Odie saying?
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
PARTIE A: PREFERENCES.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Can I talk about my next holiday?
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
_____________________
L ES ADJECTIFS SPÉCIAUX - BAGS Français 1 In French, most adjectives follow the noun that they modify. Par exemple – Elle est une élève intelligente.
Les Episodes de Salade. Salade – Episode 1 1. une/la pomme 2. une/la poire 3. un/le céleri 4. un/loignon 5. une/la tomate 6. une/la pomme de terre 7.
Vacances.
Les Activités et Les Sports Copyright 2011 –
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Tu es Comment? le mardi vingt-cinq septembre, 2012
Une Amie Un Ami Français I.
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
regarder écouter dormir jouer sortir finir
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
©2014 FrenchTeacherResources.com. manger boire aller jouer acheter faire visiter buy drink eat visit go play do ©2014 FrenchTeacherResources.com.
Les Sports et Loisirs Les Sports et Loisirs Talking about your sport and leisure time activities in French Jadore le football.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? Ans: He doesnt usually go on holidays.
Objectif To be able to understand words that describe a person
I can describe objects with adjectives.. Cest un pomme. The apple is red and a little yellow. It comes from a tree in my garden. I think that if I eat.
B.A.N.G.S! Adjectives.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
PHRASES FRANCAISE POSITION MOTS DES UNES DANS. POSITION DES MOTS DANS UNE PHRASE FRANCAISE.
Chez moi! In this unit you will learn:
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Vocabulaire 1.1 Français II. 2 avoir # ans to be # years old.
Chapitre 4 Structure. Avoir Study the following forms of the irregular verb avoir (to have). AVOIR ai as j’ tu il/elle/ona nous avons vous avez ils /elles.
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC LA VIE A DEUX PLEINE DE TENDRESSE mérite que l ’on se rapproche du ciel pour atteindre LE BONHEUR Life.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Unité 4 La grammaire d’Unité 4. Avoir - to have j‘ai nous avons tu as vous avez il a elles ont o Quel âge as-tu? – How old are you? o avoir… ans – to.
1 of 17 © Boardworks Ltd 2006 Direct object pronouns This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Transcription de la présentation:

Tu aimes la pizza????? Ah, oui! Tout le monde adore la pizza!

Ummmm, la crème de la crème…

Avec du frommage!!!!! C’est très délicieux!!!! N’est-ce pas?

Mais attends! Qu’est-ce que c’est???

Et ça?????

Ce sont des ESCARGOTS!!!!!

AHHHH NON! Sauvez les escargots! S.V.P.

…TOUS LES ESCARGOTS

????????????????????? Mais, «COMMENT»  tu dis?????

BIENVENUE À ESCARGOTVILLE Alors…… BIENVENUE À ESCARGOTVILLE

QU’EST-CE QUE C’EST? C’EST LE NOUVEAU NOM DE NOTRE SALLE DE CLASSE.

ET QU’EST-CE QUE NOUS ALLONS FAIRE? Nous allons adoptez un escargot et sauvent-ils des chefs français!

POURQUOI??? Parce-que les escargots veulent vivre! Le rêve de tous les Escargots, c'est d'être adoptés. Ils ont envie d'avoir une famille.

Une petite histoire Generally, les Escargots come with considerable emotional baggage; pas de surprise... After escaping the grips of les mauvais chefs de cuisine, they show up at the doorstep of Le Grand Escargot. Often we don't know how they got there; even they don't know how they got there. Sometimes they come alone; other times they arrive in big groups. All we know is that they are desperate for new homes, and chez Le Grand Escargot, they find safety and guidance until that can be arranged.

Quand ils reçoivent les nouvelles qu'ils vont faire leur Voyage d'Adoption, il y a une grande fête chez moi. Ils sautent sur le lit! Ils dansent! Ils chantent! Ils ne peuvent pas dormir quand ils savent qu'ils vont partir  

Probablement vous savez qu'il y a une grande tradition pour les élèves de français d'adopter des Escargots.

Naturellement, les élèves sont très fiers de leurs Escargots adoptés

Ils sont toujours occupés à jouer avec leurs chers petits, de faire des activités en classe, et de leur donner une bonne et heureuse vie.

Comment commencer?? How do we start? You will each adopt an escargot for the year! 1. The first thing you must do for your new arrival is to choose a name and sex (which will be assigned). 2. Next, you will also be assigned a francophone country – your escargot will be taking a trip there during spring break. (Eventually, you will need to research that country so that your escargot knows about the place before visiting – and packs accordingly!) 3. Your escargot will be given an “appartement” – it will be up to you to decide how you want to decorate it! You may also prepare your escargot’s famille, creating its arbre de famille (family tree). Of course, your escargot will need des vêtements(clothes), too – for a variety of adventures!

And MUCH, MORE

Princess Kate Middleton

Let’s make our escargot!!! http://www.youtube.com/watch?v=3FqOuQRZCFw

OATH I, ____________, swear to take full responsibility for the Escargot named ______________, to provide him/her with safe housing, adequate clothing and educational opportunities. I further pledge to participate in class activities and keep in regular contact with Le Grand Escargot so that ____________ may stay connected with his/her culture and heritage. I also swear never to spill salt or eat shrimp, lobster, or crab in the presence of my escargot!

Des faites sur les escargots: Facts about Snails Some snails Hibernate. - during the colder months of the year by covering their bodies with a thin layer of mucus, which prevents them from drying out - This process is one of the many reasons why they have been able to survive for million years 2. Snails can have a long life. - Some of them live for about 5 years - 25 years 3. There are huge snails. -The largest land snail recorded was 12 inches long and weighed near 2 pounds. It belonged to the Giant African Land Snail species.

Des faites 4. Snail Moving. -While moving, snails they leave behind a trail of mucus. This mucus acts as a powerful lubricant to reduce friction against the surface. This is why they are able to move upside down, around corners, and other situations. 5. Snail Mucus. -It is a myth that this mucus is going to make humans ill. 6. Living with no rush. -move at about 1.3 cm. per second. While they don’t move fast, they do move at a very steady pace. The snails are one of the slowest creatures on the entire Earth.

Des faites 7. Snails are Hermaphrodites. - Snails have the reproductive organs of both, males and females. 8. Snail can see and hear. - Most land snails have two set of tentacles, the upper one carry the eyes, while the lower one has the olfactory organs. 9. Snails are nocturnal - most of their movements take place at night. - They don’t like the brightness of sunlight -If you keep on in an aquarium you want to make sure that too much sunlight doesn’t filter into the room. This can cause the snail to stop eating and to spend most of its time inside of the shell.

Des faites 10. Get your size. Snails range in size from a few centimeters to 12 inches in length. 11. Snail Care. Snails will die if you put salt on them. 12. Very Hungry. The Giant African Land Snail is known to eat more than 500 different types of plants. 13. Small, not weak. Snails are very strong and can lift up to 10 times their own body weight in a vertical position. 14. Big family. - 50,000 have been classified

Décrit ton escargot = Describe Il / elle est… Il a / Elle a… Tall = grand (e) Short = petit (e) Fat = gros (se) Thin = mince Skinny = maigre Handsome = beau Pretty = joli(e) Beautiful = belle Cute = mignon(ne) Muscular = musclé(e) Slow = lent(e) Fast = rapide Weak = faible Strong = fort(e) Blue eyes = les yeux bleus, verts, noisette *, bruns freckles = des taches de rousseur Dimples = des fossettes Shell = une coquille brune, verte, jaune, violette, rose… Tail = Une (longue/petite) queue.. Neck = un (long) cou (court)

La personnalité Il est… Elle est … mal élevé(e) = bad-mannered sérieux(se) = serious agréable = kind sophistiqué(e) = sophisticated gentil(le) = nice a de l‘humour = humorous drôle = funny patient(e)= patient amicale = friendly paresseux(se) = lazy calme = She is quiet timide = She is shy intelligent(e) = intelligent courageux(se) = brave

Ses intérêts Jouer à… Faire… (à + le = au) (à + les = aux) (à + la = à la) Faire de … (de +le =du) (de+la=de la) basketball = le basket chess = les échecs football = le football américain hockey = le hockey soccer = le football, le foot tennis = le tennis biking = le cyclisme, le vélo gardening = le jardinage hiking = la randonnée jogging = le jogging skiing = le ski swimming = la natation wrestling = la lutte Faire… cooking = la cuisine reading = la lecture sailing = la voile

Ses intérêts…ctn. watch movies = regarder les films listen to music = écouter de la musique play music = jouer de la musique watch television (TV) = regarder la télévision collects something = collectionner (des timbres etc.) Hang out with friends = sortir avec des amis Dance = danser Sing = chanter

Les choses qu’il/elle n’aime pas  Salt = le sel Feet = les pieds Shoes = les souliers, les chassures Dogs = les chiens Squirrels = les écureuils Cars = les automobiles Bikes = les vélos Le soleil brillant = the bright sun

Sa nourriture favorite: l’herbe = grass les fleures = flowers les pissenlits = dandelions Des légumes = vegetables les haricots verts = green beans les petits pois = peas le maïs = corn le céleri = celery le chou de Bruxelles = brussel sprout les épinards = spinach le chou = cabbage le brocoli = broccoli la laitue = lettuce le radis = radish les onions = onions les pommes de terre = potatoes les poivrons = peppers les tomates = tomatoes l’ail = garlic les champignons = mushrooms les concombres = cucumbers la citrouille = pumpkin le tomates cerises = cherry tomatos les carottes = carrot le chou-fleur = cauliflower

Quelques blagues…

Once there was a snail who was tired of being slow Once there was a snail who was tired of being slow. He went out and bought a really fast sports car and had the dealer paint a big 'S' on each side of it. Whenever someone saw him zooming past in his new car, they would say; "Hey, look at that S-car go!"

Why did the snail cross the road Why did the snail cross the road? I don't know but I'll let you know when it gets here.

What is the definition of a slug? A snail with a housing problem!

Let’s begin! To begin this process, you must take the following oath – your escargot will then be registered with Le Grand Escargot

ODETTE Mon escargot síappelle Odette. Elle a peur de chefs, des restaurants, des écureuils, et des mauvaises journées des cheveux. Ses couleurs préférées sont rouge, bleu, et blanc. (Elle est patrouille.) Mon escargot aime travailler dans le jardin, jouer au football, danser et aller faire les achats. La maison d'Odette est très feminine. Elle est violete, rose, et blanche. Jíadore mon escargot!

MARIE Voila, mon escargot, Marie. Elle va chat-equitation le vendredi.Ý Elle mange nachos au jeu de football de mon frère.ÝÝ Ses amis sont Béatrice et Olivier. Marie a sa propre plage et dîneur.Ý Elle apprends à nager. Elle gagne le compétitions de la nage.

ESTELLE Mon escargot s'appelle Estelle. Ses couleurs préférées sont pourpre, vert, noir, bleu, et rouge. Estelle aime jouer à monopolie. Elle a peur des piscines et des valises. Estelle est curieux, optimiste, et folle. Ses nourritures préférées sont les framboise et les bon-bons.

ANTOINE Mon Escargot s'appelle Antoine.  Il a peur de chefs.  Ses couleurs préféreés sont bleu, rouge, et vert. La maison de mon escargot est magnifique.  Il est branché. Antoine aime le football américain. Antoine est optimiste.

MADELEINE Mon Escargot a peur des écharpes et des cochons. Ses couleurs préférées sont rose, rouge et jaune. Madeleine aime dancer et chanter. Elle aime la maison. Jíadore Madeleine.

GIGI      GiGi, mon escargot, aime nager. GiGi aime chanter et danser. Mon escargot est intelligente. La maison de mon escargot est propre et moderne.  GiGi est très intéressante. Elle donne de bon conseil. Elle aime les voitures. Elle déteste le franglais!

GABRIELLE Bonjour! Mon escargot s'appelle Gabrielle. Gabrielle a peur de soleil. Ses couleurs preférées sont vert           et rose. Gabrielle aime nager. Gabrielle aime la musique.         Gabrielle aime jouer du violin et du piano. Gabrielle aime          regarder les films. La maison de Gabrielle est jolie.La          maison de Gabrielle est pasible aussi. Gabrielle est très           belle.Gabrielle est mince. Gabrielle est très intelligent aussi.            Gabrielle aime porter les jupes.  Au revoir!