RECETTES Mme. Peterson * Chandler High School. Recettes SALADE NICOISE: –

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms compléments
Advertisements

LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Le Partitif et larticle défini Français I, Ch. 6.

The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
Formation of the partitive: JUST LIKE THE PREPOSITION DE : Ex. Je rentre de l é cole. MASCULINE de + le =_____ Je voudrais___pain. FEMININE de + la= _____.
Les prépositions.
You need to prepare a speaking presentation on school and future plans. You will be marked on your pronunciation, fluency, accuracy, how much you say and.
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
LImpératif des verbes réguliers. > Limpératif des verbes Exactly like the command form of Reflexive verbs, only you DONT need a reflexive.
L’heure Telling Time.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Reading an analog clock
Le paratif et l’article défini
Les Recettes.
Français 2: Projet Final (Final Project) Faire la cuisine Mariel Arriola ; Période 2.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Course Design Task Activité de conception de cours de formation.
Date: Titre: All students will learn how to describe a daily routine that is NOT routine PracticeLearn vocab Beat your classmates and feel superior Use.
Le petit-déjeuner Le lait, la œufs et la crêpé. 6,00$ La trois œufs, le lait et la quatre crêpes. Le lait, les gaufres, la œufs et les raisins. 5,50$
Faisons les courses FR II - Ch. 3.
Title: Les maladies et la santé
Quelle heure est-il? What time is it?.
Quelle heure est-il? Le But: Je peux dire l’heure
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
DELF Le 12 au 15 avril POURQUOI DELF? Official French language diplomas (DELF-DALF) - Why take the DELF and the DALF ? The Diplôme dEtudes en Langue.
Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire.
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
Les Adjectifs Interrogatifs
Time 31 to 59 past the hour Once you are past « half past » the hour (31 minutes or more) you have to do a bit of math. In French, you don’t say « 4: 50».
Bonjour et Bienvenue Croque - Monsieur Le croque-monsieur se trouve dans les cafés ou brasseries en France.
Panzanella 500g stale country bread 3-4 ripe tomatoes Small bunch of fresh basil, Lettuce 1 red onion, thinly sliced 1 cucumber Wine vinegar Salt Extra.
Du vocabulaire supplémentaire pour les recettes
Vocabulaire utile Faites des phrases. To improve your knowledge about the French speaking country of Haiti. To improve your listening skills. To be.
WALT: how to talk about your timetable
Comment Faites des crêpes
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
NOTES: R 4, R 5, R 6, & MAKE UP QUIZZES Over F 1 vocab, song. Time? Over pg orally for oral points! H/W: Study French 1 vocabulary & R4-6 for vocabulary.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
L’Heure Telling time in French.
Les objets directs We use direct object in daily speech, it is just a matter of recognizing them.
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
Key words for today: je suis Je ne suis pas beau/belle branché(e)
Title of topic © 2011 wheresjenny.com Each and Every when to use ?
Cest vendredi, le 6 septembre. Il faut avoir… la feuille: Class Expectations la feuille dactivités ……………………….. les paroles de la chanson la liste de vocabulaire.
Blessé Bellwork: Ecrivez tous les adjectifs, nom et verbes que vous connaissez. Write as many adjectives, nouns and verbs as you can in French.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
La préparation Il faut bien assaissoner.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
BANITSA Banitsa is a great tasting dish found in Bulgaria, it can be eaten as a side dish, a snack or a main meal. It can be made with many different fillings.
Our flavours Nos saveurs. Nos préparations pour notre BANITSA.
Un rendez-vous en ville.
Warm up Link the pictures of these French dishes with their name Tarte aux pommes Cassoulet Choucroute Flan Ratatouille Hachis Parmentier Purée Tomates.
La Cuisine Cooking Style of Cooking Type of Food The Kitchen.
I can tell time in French!
International Language Week Pâté Paella Couscous Kebab Moussaka Sushi Burritos Green curry Pasta Morocco Mexico Japan Spain Thailand France Italian Greece.
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Crêpes. 1. What is a crepe? Crepe is a French word meaning a very thin pancake. It is used to refer to the final filled creation and also the pancake.
Qu’est-ce qu’il faut que faire pour préparer la recette ? Qu’est-ce que j’ai besoin de faire pour préparer la recette ?
LES ESCARGOTS À LA BOURGUIGNONNE.  On sert les escargots  comme une entrée  chauds  partout en France, spécialement en Bourgogne  pendant toute l’année,
The scones’ recipe ingredients directions Help ! 250 g of flour
Les crêpes Ingrédients
Lesson 4A L’heure.
L’Épiphanie et la galette des rois
Recapitulons! Les partitifs Les quantités
4C Telling Exact Time.
Transcription de la présentation:

RECETTES Mme. Peterson * Chandler High School

Recettes SALADE NICOISE: – – BOUILLABAISSE (fish soup): – – SOUPE A LOIGNON: SALADE AUX FRUITS: – – Other: – ATELIERS des CHEFS ( Chefs Studio VIDEOS )VIDEOS – SALADE GREQUE: – – Famous French Recipes

Containers un bol = a bowl un saladier = la mixing bowl une assiette = a plate un pot = a pot une poêle = frying pan une casserole = a saucepan (a small pot) une moule = a pan (cake)/ a mold

COUPER en…to cut in… Couper en lamelles to cut in strips Couper en morceaux to cut in pieces Couper en moitié to cut in half Couper en quartiers to cut in quarters Couper en cubes to cut in squares/cubes or Couper en cubes to dice TAILLER also means to cut and can be substituted in any of the above phrases

VERBES chauffer = to heat (up) égoutter (les nouilles)= to drain (noodles) éplucher /peler = to peel sécher = to dry étaler = to spread battre (les œufs) = to beat (eggs) griller = to grill préchauffer = to pre-heat laver = to washrâper = to grate recouvrez = to coverfondre= to melt remuer = to stir décongeler = defrost tailler/couper = to cut

Mesures ½ tasse = une demi-tasse ¼ tasse = un quart de tasse ¾ tasse = trois quarts de tasse 1/8 tasse = une huitième de tasse 1 1/4 tasse de lait. = Une tasse et un quart de lait 1 ½ tasse = une tasse et demi de lait 1 1/3 tasse = une tasse et trois quarts de lait à–peu–près = about/approx. Quelque(s) =some Tout = all of Tous = everything

OTHER dans = in/into pour = for sur = on/ on top of entre = between BON APPETIT!

NEED Recette: ______________ Pour: # personnes Durée: 1 heure / 2 heure s / 30 minutes Niveau/ Difficulté: Très facile, facile, moyen, très difficile, difficile Ingrédients: (list the ingredients) Préparation: (describe steps to prepare the dish- using unconjugated verbs!)