Click Cliquez
Welcome to the presentation of the new " S.E.R.T. VE Calculator " Bienvenue à la présentation du nouveau " S.E.R.T. VE Calculator " (S creamin E agle R ace T uner)
The " S.E.R.T. VE Calculator " Is a new tool to complete ScreaminEagle Race Tuner from Harley-Davidson Le " S.E.R.T. VE Calculator " est un outil pour compléter le Screamin Eagle Race Tuner de Harley-Davidson de Harley-Davidson
Purpose: Objectifs: The spreadsheet is intended to help a tuner adjust VE tables, with a desired A/F Ratio selected, based on measurements taken of the motorcycle A/F Ratio at different throttle positions (TP%) and engine RPM's. The spreadsheet is intended to help a tuner adjust VE tables, with a desired A/F Ratio selected, based on measurements taken of the motorcycle A/F Ratio at different throttle positions (TP%) and engine RPM's. La feuille de calcul est destinée à aider le technicien a ajuster les tables VE, avec un A / F Ratio souhaitée et sélectionnée, basées sur des mesures prise de la moto à différentes positions (TP%) et de régime du moteur (RPM).
Instructions The following instructions will provide an overview of how the "S.E.R.T. VE Calculator" can make tuning a motorcycle with the Screamin' Eagle Race Tuner easier. The following instructions will provide an overview of how the "S.E.R.T. VE Calculator" can make tuning a motorcycle with the Screamin' Eagle Race Tuner easier. Please note that the "S.E.R.T. VE Calculator" works well to help get the air fuel mixtures close. Once close final adjustments are often times quicker without it. Please note that the "S.E.R.T. VE Calculator" works well to help get the air fuel mixtures close. Once close final adjustments are often times quicker without it. Les instructions suivantes vous donneront un aperçu de ce que le "S.E.R.T. VE Calculator" peut faire pour vous lors du tuning d'une moto avec le Race Tuner de Screamin 'Eagle. Sil vous plaît notez que le "S.E.R.T. VE Calculator" fonctionne bien pour vous aider à ajuster les mélanges Air-Fuel proches des valeurs souhaitées. Une fois à proximité, les ajustements finaux sont souvent fait plus vite sans lui.
Step 1: Complete the ORANGE "Existing VE %" table by entering the Engine RPM and Throttle Position (%) across the vertical and horizontal axes of the table. The values can be found when viewing the VE tables of your tuning file on the Race Tuner. Complete the ORANGE "Existing VE %" table by entering the Engine RPM and Throttle Position (%) across the vertical and horizontal axes of the table. The values can be found when viewing the VE tables of your tuning file on the Race Tuner. The values will be automatically entered in the two other tables. The values will be automatically entered in the two other tables. Note: There may be more rows and columns in the table than you require. Note: There may be more rows and columns in the table than you require. Remplir le tableau ORANGE "Existing VE" en entrant le RPM et de TP (%) à travers les axes vertical et horizontal du tableau. Ces valeurs peuvent être trouvés lors de la visualisation des tableaux de réglage VE de votre fichier sur le Race Tuner. Ces valeurs seront entrées automatiquement dans les deux autres tableaux. Note: Il peut y avoir plus de lignes et de colonnes dans le tableau que vous avez besoin.
Engine RPM Throttle Position %
Step 2 Copy the initial VE values from your Race Tuner tuning "Working" file using the software copy function and paste into the ORANGE "Existing VE %" table of the "S.E.R.T. VE Calculator" spreadsheet. Copy the initial VE values from your Race Tuner tuning "Working" file using the software copy function and paste into the ORANGE "Existing VE %" table of the "S.E.R.T. VE Calculator" spreadsheet. Copiez les valeurs initiales VE depuis votre Race Tuner à l'aide de la fonction de copier et coller dans le tableau ORANGE "Existing VE %" du "S.E.R.T. VE Calculator"
Step 3: At the center of the page, in the YELLOW, A/F desired cell, enter the A/F target value entered in the Air-Fuel Ratio table of the Race Tuner. At the center of the page, in the YELLOW, A/F desired cell, enter the A/F target value entered in the Air-Fuel Ratio table of the Race Tuner. Dans le centre de la page, dans la case JAUNE, entrez la valeur A/F désiré. La même que vous avez entrer dans la table A/F du Race Tuner.
Step 4: Enter the observed A/F ratio results after measuring with an exhaust analyzer on a dyno into the YELLOW "Observed A/F Results" table of the "S.E.R.T. VE Calculator" spreadsheet. Enter the observed A/F ratio results after measuring with an exhaust analyzer on a dyno into the YELLOW "Observed A/F Results" table of the "S.E.R.T. VE Calculator" spreadsheet. Note: Dyno Operator must know if any recording lag exists in their equipment and compensate accordingly. Note: Dyno Operator must know if any recording lag exists in their equipment and compensate accordingly. Entrez les résultats observés A / F ratio d'après les mesures avec un analyseur de gaz d'échappement sur un dyno dans le tableau JAUNE "Observed A/F results". Note: L'opérateur du Dyno doit savoir s'il y existe des décalages dans l'enregistrement de leurs équipements et de compenser en conséquence.
Step 5: In the GREEN "Results" table, the spreadsheet will automatically calculate the "New VE table", Copy and Paste into the Race Tuner VE tables to obtain your desired A/F Ratio. In the GREEN "Results" table, the spreadsheet will automatically calculate the "New VE table", Copy and Paste into the Race Tuner VE tables to obtain your desired A/F Ratio. Dans le tableau VERT, le tableur calculera automatiquement les valeurs VE que vous vouliez. Ces valeurs peuvent maintenant être copiés et collées dans le tableau VE du Race Tuner.
Step 6: Re-run the motorcycle with the exhaust analyzer on a dyno to confirm desired A/F Ratio has been achieved. Re-run the motorcycle with the exhaust analyzer on a dyno to confirm desired A/F Ratio has been achieved. If it has not repeat the process described above. If it has not repeat the process described above. Helpful Hint: A 10% change in VE values will result in approximately one A/F point. Helpful Hint: A 10% change in VE values will result in approximately one A/F point. Refaites un essaie sur le Dyno avec l'analyseur de gaz d'échappement pour confirmer que le mélange A/F souhaité a été atteint. Répétez le processus décrit ci-dessus au besoin. Conseil utile: 10% du changement de valeurs VE se traduira par environ un point A/F.
EXTRA Air-Fuel Edit Table Here you can edit your Air-Fuel table. Here you can edit your Air-Fuel table. 1. Copy Air-Fuel table from Race Tuner. 2. Paste to S.E.R.T Calculator Air-Fuel Table Edit Ici vous pourrez éditer votre table Air-Fuel en un clin-doeil. 1. Copiez le tableau Air- Fuel du Race Tuner. 2. Collez dans Air-Fuel Table Edit du S.E.R.T. Calculator.
Enter A/F Desired value in the yellow box. Your new table Is ready to Copy/Paste to Race Tuner Entrez la valeur Air-Fuel désirée dans la case jaune. Votre nouvelle table est prête a être Copier/Coller dans le Race Tuner
Important: You must enable macros when opening the file for all the functions of "S.E.R.T. VE Calculator" operate. You must enable macros when opening the file for all the functions of "S.E.R.T. VE Calculator" operate. Vous devez activer les macros a l'ouverture du fichier pour que toutes les fonctions du "S.E.R.T. VE Calculator" fonctionnent. Vous devez activer les macros a l'ouverture du fichier pour que toutes les fonctions du "S.E.R.T. VE Calculator" fonctionnent.
End / Fin S.E.R.T. VE Calculator And / Et Slideshow / Diaporama By/Par Jacques Rioux Technician/Technicien HARLEY-DAVIDSON