Information about Lobster Renseignements sur le homard

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Previously in our class… Déjà vu dans notre classe… The Universe is composed of about 200 billions galaxies Lunivers est composé denviron 200 milliards.
Advertisements

RAPPORT et TAUX Objectif.
Les pronoms compléments
Aire d’un parallélogramme

Comment former des questions
Un risque « oublié » dans l’Océan Indien: le tsunami
Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Touchez un crayon which has instructions to either touch or show 8 classroom.
Les prépositions.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
TROUVER LES FACTEURS PREMIERS
Revenir aux basiques !. 1 Revenir aux basiques Processus Nécessité daméliorer la Maîtrise les Offres et Projets: lanalyse des causes racines montre un.
Saying to the in French How we say to the in French changes. Whats the problem? It changes depending on whether the word which follows it is: masculine.
By Russell Sheldrake, Linus Calvert and Matt Kerry.
Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Le français I Chapitre 3. La maison Single-family houses are rarely seen in Paris. They are very expensive because everything is so compact. In the country.
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Les expressions de quantité Followed by de or d. Que veut dire… Assez de Beaucoup de Combien de Plus de Moins de Trop de Tant de.
Sortez les devoirs-we will go over tomorrow!!!
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Why learn French????. OUI adieu, art déco, bon appétit, carte blanche, croissant, c'est la vie, cul-de- sac, déjà vu, démodé, femme fatale, film noir,
Figure SPM.3. Figure TS.6 FAQ 1.3, Figure 1 FAQ 1.1, Figure 1.
Université Des Sciences Et De La Technologie DOran Mohamed Boudiaf USTO République Algérienne Démocratique et Populaire Département de linformatique Projet.
The Millau Viaduct Paris - Barcelona.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
FRANCE We have differents landscape. Nous avons différents paysages.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
Les Episodes de Salade. Salade – Episode 1 1. une/la pomme 2. une/la poire 3. un/le céleri 4. un/loignon 5. une/la tomate 6. une/la pomme de terre 7.
Year 11 French Monday 30 th September and Tuesday 1 st October.
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
2 nd International Symposium on Groupers of the Mediterranean Sea The 2 nd symposium will be hosted in the prestigious scenery of the great greenhouse.
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
État des stocks de poissons de fond dans le sud du
L’Heure Telling time in French is just a matter of knowing the French numbers and a few formulas and rules. The French word for "time," as in "what time.
Quelle heure est-il? What time is it?.
Mission X Superfli Emily Roberts Cette présentation sera écrit en français avec sous-titres anglais violet de couleur. This presentation will be written.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Le système scolaire en France
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Aquarelles from Marcel REYNAERT Vieillir est le meilleur moyen de vivre longtemps. Getting old is the best to live a long life.
I can describe objects with adjectives.. Cest un pomme. The apple is red and a little yellow. It comes from a tree in my garden. I think that if I eat.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Introduction aux Virus
A Le pronom y p. 282 Note the use of the pronoun y (there) in the answers to the following questions. Tu vas souvent à la plage? Oui, j’y vais souvent.
Finger Rhyme 6 Summer Term Module 6 Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
VOCABULAIRE 7.2 Français II. 2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe.
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
Les nombres.
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
Title of topic © 2011 wheresjenny.com Each and Every when to use ?
Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ
En ville WALT: SAY WHAT THERE IS AND IS NOT IN MY TOWN
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Z SILICON DRIFT DETECTOR IN ALICE When a particle crosses the thickness of SDD electrons are released. They drift under the effect of an applied electric.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 25 août (#1) 1.How.
Quelle heure est-il? What time is it ?.
An Anthropological Perspective on the Seal Hunt in Fishing Communities on Canada’s East Coast 2007 National Conference OMRN Rosa Garcia-Orellan, Social.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
PERFORMANCE One important issue in networking is the performance of the network—how good is it? We discuss quality of service, an overall measurement.
Transcription de la présentation:

Information about Lobster Renseignements sur le homard

Lobsters, big and small Les homards, grands et petits There are lots of sources of ocean and habitat information relating to lobsters. Il y a d’innombrables sources d’information sur l’habitat du homard.

Female lobster egg production is between 10,000 and 80,000 eggs where 1 of 1000 survive. La femelle du homard pond entre 10 000 et 80 000 œufs, dont un sur 1000 survit.

Egg release in water includes planktonic and settling stages. La ponte des œufs dans l’eau comprend le stade planctonique et le stade de l’établissement sur le fond.

Cycle biologique simplifié Larves planctoniques Postlarves planctoniques Postlarves en phase d’établissement sur le fond Simplified Life Cycle Cycle biologique simplifié Larves planctoniques Postlarves planctoniques Postlarves en phase d’établissement sur le fond Cycle biologique simplifié Vagile Juvenile = Juvénile vagile Shelter-restricted juvenile = Juvénile confiné à l’abri Juvénile vagile Juvénile confiné à l’abri

Commercial catch size ranges from 18 to 30 cm and 0.23 to 0.91 kg. La taille marchande du homard varie de 18 à 30 cm et sa masse varie de 0,23 à 0,91 kg.

Large lobsters can exceed 20 kg Large lobsters can exceed 20 kg. Un gros homard peut peser plus de 20 kg.

Selon la température de l’eau, le homard atteint sa taille marchande réglemen-taire en cinq ou sept saisons de croissance. Lobsters reach legal, commercial size after five to seven growing seasons, depending on water temperature.

AIRES DE PÊCHE DU HOMARD LOBSTER FISHING AREAS 23 24 I.-P.-É. P.E.I. Nouveau-Brunswick New Brunswick 26B 25 26A Nouvelle-Écosse Nova Scotia SUD DU GOLFE DU SAINT-LAURENT RÉGION DU GOLFE SOUTHERN GULF OF ST. LAWRENCE GULF REGION

En disposant tous les 1,008,500 casiers à homard utilisés dans le sud du Golfe du Saint-Laurent bout à bout, nous pourrions marcher sur des casiers d’Edmundston, traverser la péninsule Acadienne et nous rendre à North Sydney en Nouvelle Écosse (1,050 km). Edmundston North Sydney 1,050 km By placing all 1,008,500 lobster traps used in the southern Gulf of St. Lawrence end to end, we could walk on traps from Edmundston, through the Acadian peninsula and end up in North Sydney, Nova Scotia (1,050 km).

Chaque année, les pêcheurs de homard du sud du Golfe du Saint- Laurent débarquent environ 18,000 tonnes métriques de homard. Ce poids est équivalent à celui de 2,535 autobus scolaires. Each year, lobster fishermen in the southern Gulf of St. Lawrence land approximately 18,000 metric tonnes of lobster. This is the weight of 2,535 school buses.

Les pêcheurs de homard du sud du Golfe du Saint-Laurent utilisent annuellement 20 000 tonnes métriques d ’appât pour capturer 18 000 tonnes métriques de homard. Each year, lobster fishermen in the southern Gulf of St. Lawrence use 20,000 metric tons of bait to attract and to catch 18,000 metric tonnes of lobster.

En attachant tout le cordage utilisé par les pêcheurs de homard du sud du golfe du Saint-Laurent, nous pourrions obtenir un câble de 15,000 km soit la distance de Moncton au Nouveau-Brunswick, à Tokyo au Japon, en traversant l’océan Pacifique. By tying all the rope used by lobster fishermen in the southern Gulf of St. Lawrence, we would have a total length of 15,000 km. This is the distance from Moncton in New Brunswick to Tokyo in Japan, going across the Pacific Ocean. 15,000 km

En disposant tous les casiers à homard du sud du Golfe du Saint- Laurent l’une sur l ’autre, on obtiendrait une colonne de 353 km de hauteur, se rapprochant ainsi de certains satellites artificiels en orbite autour de la terre. By stacking all the lobster traps used in the southern Gulf of St. Lawrence, we would have a column 353 km high, almost reaching some of the artificial satellites orbiting the earth. 353 km

Les pêcheurs du sud du golfe du Saint-Laurent capturent annuellement plus de 54 millions de homards. Disposé en file indienne, ces homards formeraient une ligne de 13 500 km, soit environ 3 fois la traversé de l'océan Atlantique. Lobster fishermen in the southern Gulf of St. Lawrence catch more than 54 million lobsters per year. Lined up one behind the other, these lobsters would stretch 13,500 km, enough to get across the Atlantic Ocean 3 times.

Questions on any of the Topics. Questions sur les sujets abordés Questions on any of the Topics? Questions sur les sujets abordés? Contact/contactez Marc Lanteigne Gestionnaire de la division des ressources aquatiques / Manager, Aquatic Resources Division Pêches et Océans / Fisheries and Oceans P.O. Box / C.P. 5030, Moncton, NB E1C 9B6 Tel: (506) 851-6212 FAX: (506) 851-2620 Or any DFO office in your area ou communiquez avec un bureau du MPO de votre région