Success Criteria Français Learning objectives

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
En Ville.
Advertisements

On prend un verre.
Les boissons – Drinks Les plats – Dishes
un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Mercredi 12 mai 2009 Je voudrais...
On prend un verre Lets have a drink. Je voudrais une boisson non- alcoolisée, sil vous plaît.
Quelle est la question?.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
La chanson du serveur The waiter’s song is sung to the tune of ‘The 12 Days of Christmas’. Explain to children that the ‘vous’ form of ‘you’ is used here.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Au restaurant Plat principal Starter Boissons Main Course Entrées
Vous désirez? E.Morel. Mercredi dix-huit janvier Objectives: To learn how to order a drink from a French café.
Le petit déjeuner.
regarder écouter dormir jouer sortir finir
To identify a verb in its infinitive form
Match-up the numbers to the letters
Food and Drink. un croissant un sandwich un steak.
KS2 Yr6 French – Lesson 89 At the café.
Tu as très soif! Order the following items at a café in Fort-de-France
Vendredi le 8 mai Au snack-bar les objectifs… -to order drinks (les boissons) -to practise numbers To be successful you will: -learn to say ‘I would like’
Au café (At the café).
On prend un verre Let’s have a drink. Je voudrais une boisson non- alcoolisée, s’il vous plaît.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Les aliments et les boissons
Objectives You will learn some more food vocabulary. You will be able to listen to the words. You will be able to see the words and match them to the.
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Saying “some” in different ways
Bellwork: In French, write whether you like or dislike the following foods: 1.Le chocolat 2.La glace 3.Les escargots 4.Les hamburgers 5.Les frites 6.La.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Warm up Lesson 9.
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
OBJECTIF T To be able to understand a restaurant menu To understand people ordering food in a restaurant To hold a conversation in a restaurant.
La date: _____________________________ Sortez vos cahiers et preparez vous pour le teste pendant 5 minutes. Ecrivez dans vos cahiers la regle suivante:
Unité 2 Les choses utiles Les boissons. Les boissons alcooliques Un porto Un vin blanc/ rouge/rosé Une bière/ un demi Une pression/une bouteille un pastis.
Forming questions in French
Write down the name of the drinks available on the menu 5 minutes
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Copiez et complétez 1. C’est un ________ café. (old) 2. C’est une ________ serveuse. (new) 3. C’est une ________ terrasse. (beautiful) 4. C’est une ________.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Ca fait combien? How much is that?.
Warm up * Fromage, salade, entrée, fruits, and plat principal. Write courses in proper order and add an appropriate food item for each.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Les Boissons Beverages. un café un thé un chocolat chaud.
A review of how to ask how much something is.
Dans un café. Revue des leçons 3A à 3C.. 1. How would you tell a French friend that A. you are really hungry B. you are really thirsty.
La Nourriture.
I can …talk about drinks and food in French! I will memorize vocabulary linked to eating and drinking.
Je voudrais 1.unpaquetdebiscuits 2.deuxkilosdepommedeterre 3.unetubedeentifrice 4.Unpotdeyaourt 5.250grammesdejambon 6.Uneboitedesardines 7.Unpaquetdechips.
L1:CH8 EXERCICES. EXERCICE 1: WHOLE / PART 1. some yogurts: 2. a loaf of bread: 3. some bananas: 4. part of a guava: 5. some chicken: 6. a whole yogurt:
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Les boissons.
Français 2, 10 Decembre 2012 Ouvrez vos livres á la page 70. Faites #17. What five letter word has 6 left when you take two letters away? Se moquer – to.
FRANCAIS DE BASE LES COULEURS. Before we start French Checking out the blog Giving back all the work from health Handing in work that you wanted to do.
Vous désirez? E.Morel. Mercredi dix-huit janvier Objectives: To learn how to order a drink from a French café.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
The following people will be placing their order using the menu above. Draw the items that they would like on the tray. On the back of this page, itemize.
J’ai soif!.
Au restaurant Le menu s’il vous plaît!.
Bon Voyage – Chapitre 1 Un ami, une amie.
Le café -The café is a favorite gathering place for French young people. They go there not only when they are hungry or thirsty but also to meet their.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Transcription de la présentation:

Success Criteria Français Learning objectives To learn new vocabulary related to food + to use high frequency phrases already encountered to develop extended dialogues Success Criteria Decide how many items related to food + drink you will remember by the end of the lesson (out of 15) Ability to meet your target for recognition + production To include use full phrases + vary

Au bar-restaurant

Les boissons chaudes Un café Un café au lait

Les boissons chaudes Un thé Un thé au lait Un thé au citron

Les boissons chaudes Un chocolat chaud

Les boissons froides Une bière Un vin blanc Un vin rouge Un coca Un jus de pomme Une limonade Un jus d’ orange

Les boissons froides Une bière blonde Une bière à la pression

Les boissons froides Eau minérale gazeuse Eau minérale non gazeuse

Les quantités un verre une bouteille une tasse

Les quantités Spot the error in each of the following sentences: Je voudrais un verre de eau minérale gazeuse.

Les quantités Spot the error in each of the following sentences: Je voudrais un verre de eau minérale gazeuse. b) Je voudrais un jus de orange.

Les quantités Spot the error in each of the following sentences: Je voudrais un verre de eau minérale gazeuse. b) Je voudrais un jus de orange. c) Je voudrais une bouteille d’ vin rouge

Les quantités Spot the error in each of the following sentences: Je voudrais un verre de eau minérale gazeuse. b) Je voudrais un jus de orange. c) Je voudrais une bouteille d’ vin rouge d) Je voudrais une grande tasse d’ café au lait.

Les quantités What does DE mean here? Spot the error in each of the following sentences: Je voudrais un verre d’ eau minérale gazeuse. b) Je voudrais un jus d’ orange. c) Je voudrais une bouteille de vin rouge d) Je voudrais une grande tasse de café au lait. What does DE mean here?

Exercises 1+2 page 94 CONTEXTES Les réponses 1 2 Exercises 1+2 page 94 CONTEXTES

Exercise 3 page 94 CONTEXTES Les réponses Exercise 3 page 94 CONTEXTES

Exercise 3 page 94 CONTEXTES Les réponses Exercise 3 page 94 CONTEXTES

Exercise 3 page 94 CONTEXTES Les réponses Exercise 3 page 94 CONTEXTES

Exercise 3 page 94 CONTEXTES Les réponses Exercise 3 page 94 CONTEXTES

Exercise 3 page 94 CONTEXTES Les réponses Exercise 3 page 94 CONTEXTES

Exercise 3 page 94 CONTEXTES Les réponses Exercise 3 page 94 CONTEXTES

Exercise 3 page 94 CONTEXTES Les réponses Exercise 3 page 94 CONTEXTES

Café-Snack ‘Elliott’ Nos boissons froides Nos boissons chaudes Work in pairs. You must prepare dialogues in a café. Ask for 2 or 3 things. Test your partner’s mental arithmetic. Can he/she add the bill up correctly in his/her head? Nos boissons froides Bière blonde 3 € Coca 2,50 € Jus d’ orange 2.50 € Limonade 2,50 € Vin rouge 1 € Vin blanc 1 € Nos boissons chaudes Café 1,50 euros Café au lait 2 euros Thé 1,50 euros Thé au lait 2 euros Thé au citron 2 euros Chocolat chaud 4 euros C’est tout? = Is that all? Ça fait …. = That makes …..

Success Criteria Decide how many items related to food + drink you will remember by the end of the lesson (out of 15) Ability to meet your target for recognition + production To include use full phrases + vary