Interpersonal Speaking

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Comment former des questions
Advertisements

Questions II How do you Form Questions in French??
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Negative sentences Questions
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
Les Questions.
Les questions Grammaire: p
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Chapitre 1, Faisons Connaissance
CONJUGAISON.
Role Play 17 Homework help.
Pour Commencer... What do each of the sentences below mean in English?
Les goÛts des jeunes franÇais
How to form questions in French
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Contractions with à and de
Les devoirs - homework Instructions:
AP Examen Pratique commentaires
There exists more negatives than just Ne…pas
Speaking Exam Preparation
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Les matières scolaires
Français 2, 22 mai 2017 Faites l’interro 9-2A, l’etape A.
French writing assessment task
Comparaison culturelle AP
1415frey9W26fitness.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
vendredi 21 octobre Speaking Controlled Assessment Task 2
Reflection Conversation
Writing/ speaking exam prep. La description
Theme One Speaking Questions
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
1. Comment t’appelles-tu?
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
Jeudi 25 Janvier Français II
Excellent decision to learn a language! Goal setting.
Conversations Chapitre5
La Personne Spéciale Français 2017.
L'amour ne demande pas pourquoi Défilement automatique
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
Contractions with à and de
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
À quelle heure est ( le film ) ?
Journal Grade 9.
Lesson 3.
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Greetings: Bonjour Bonsoir Salut.
L’echauffement Warm-up:
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
J’écris à mon correspondent
Leçon 14: Qui est là? (Who’s there?)
Transcription de la présentation:

Interpersonal Speaking

Topic

Topic You are having a conversation about what you like to eat in France

Introduction Salut Martine, ça va bien, Salut Julie, comment ça va? Quoi de neuf? Salut Julie, comment ça va? Salut: appropriate greetings for a friend (just give name of partner) You talked to a friend, why would you say “Je m’appelle” ?

Get the conversation going Rien de spécial! Ask an easy question “est-ce que” Answer and Ask a question. Good way to start the conversation with a simple question” EST-QUE TU …..???? Asking for a yes or no anwwer

React to what partner said J’ai mangé des escargots Quoi? Pas possible Formidable! Reacting to show enthusiasm or empathy or surprise: Review expression at the back of the paquet.

Answer question with some elaboration and ask another question Privilege back and forth questions and answers instead of too long responses from one partner (not more than 15 seconds by response)

Different questions – WHAT Qu’est ce que tu…….. Answer question Different question + here - WHAT

Different questions – WHERE- WHEN Où est ce que tu…….. Quand est-ce que tu ….. ? Où= WHERE Quand = WHEN

Different questions –WHY Pourquoi est ce que tu…….. PARCE QUE JE…… WHY – POURQUOI RESPONSE WILL START WITH BECAUSE- PARCE QUE

Different questions –HOW COMMENT était/ est? C’était…… C’est……

To ask a follow-up question reacting to what partner just said J’aime les desserts français! * Quel dessert est-ce que tu aimes…… * This is an excellent question and demonstrates a high level of interaction. Partner B had to listen and then asked for more information. It doesn’t sound like a prepared question.

To ask a follow-up question reacting to what partner just said Je joue du sport après l’école. *Quel sport est-ce que tu joues ? Other spontaneous reaction asking for more information

Je ne peux pas venir ce soir car je vais voir un film avec mes parents To ask a follow-up question reacting to what partner just said – YOUR TURN Je ne peux pas venir ce soir car je vais voir un film avec mes parents What will you say to draw a direct question from what partner said QUEL FILM EST- CE QUE TU VAS VOIR?

J’adore les chansons françaises! To ask a follow-up question reacting to what partner just said – YOUR TURN J’adore les chansons françaises! What will you say to draw a direct question from what partner said QUELLE CHANSON EST-CE QUE TU PRÉFÈRES?

* Peux-tu me donner plus de détails? To ask for details _________________ * Peux-tu me donner plus de détails? * asking for details?

To ask for details – Example Hier j’ai mangé au restaurant. * Peux-tu me donner plus de détails? Possible answer: J’ai mangé une poutine dans un restaurant canadien

To fill the time why you are thinking what to say Quelle est ta nourriture préférée? Je ne sais pas, laisse-moi réfléchir

If you don’t understand the question Tu as déjà mangé des schtroumpfs frits? Pardon, peux- tu répéter? Je ne comprends pas

If partner don’t understand the question ??????? Moi j’aime …. Et toi? Repeat question and answer giving examples to partner as clue

To conclude the conversation Ok je dois te laisser! A bientôt Salut/ Tchao (name of partner) Salut/tchao (name of partner) Appelle-moi un de ces quatres. (1 de ces 4)

Expressions utiles Qu’est-ce que tu veux dire? Pardon? Peux- tu répéter? Peux-tu m’expliquer? Je ne comprends pas Peux-tu me donner un exemple? Peux-tu me donner des détails? Attends/ je ne sais pas, laisse-moi réfléchir!

Expressions pour exprimer enthousiasme Super Formidable Génial Trop bien

Expressions pour exprimer sympathie / surprise Dommage Pas croyable/ Incroyable Tu plaisantes Pas possible

Sujet # 1– Intermediate low- Mid Vous avez une conversation avec un camarde car vous voulez faire une activité ensemble après l’école. Vous devez décider ce que vous ferez.

Sujet # 2– Intermediate low- Mid Vos parents vous laissent choisir ce que vous voulez faire pendant les vacances avec votre meilleur ami (e). Vous avez une conversation avec votre ami pour décider ce que vous ferez!

Sujet # 3– Novice High- Intermediate Vous avez une discussion avec un camarade car vous êtes inquièt (e) pour l’année scolaire 2017-2018. Vous expliquez pourquoi et vous essayer d’avoir un plan pour avoir une vie équilibrée

Sujet # 4 - Intermediate low_ mid Vous êtes stressé. Avec un camarade expliquez pourquoi et essayer de trouver une solution

Sujet # 5- Intermediate low_ mid Vous trouvez que vous êtes trop accroc de votre portable. Vous avez une conversation avec un camarade pour parler de l’impact du portable dans votre vie.