Final Exam Guided Review.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Advertisements

Unité 3 et 4 Les activités et les adjectifs. What do you like to do? Qu’est-ce que tu aimes faire?
Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
Le verbe avoir J’ai Tu as Il a Nous avons Vous avez Ils ont.
Les verbes en -ER Français I.
Final Exam Study Guide Review
Vocabulaire électronique
I can describe myself and others
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Complete the pre-assessment.
Fall Final Exam Flip Chart
French introduction.
Reprise Rappel 1, Part 2.
How to form questions in French
Describing yourself and others J’ai ___________ ans.
THE VERB ETRE TO BE An IRREGULAR VERB.
Pile/Face Tu as quel âge? Quel est le date?
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
PowerPoint Jeopardy Category 1 Category 2 Category 3
Quelle est la date aujourd’hui?
Y2 Spring 1 Vocab Les 12 mois de l’année janvier
Les mois.
Français I – Leçon 5B Vocabulaire
Révision: L’heure, la date, et le temps
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
French 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
I can describe myself and others
Adjective Placement.
Final Exam Guided Review.
A bit about ADJECTIVES in French.
Allez viens Leçon 1.
Août 2009 LUNDI MARDI MERCREDI JEUDI VENDREDI SAMEDI DIMANCHE
Les Couleurs.
Français I – Leçon 6A Structures
La Formation, L'Accord, et
1. What color is the pencil? 2. It is green and blue.
1.Warm-up packet vert ex: C, D, & E
Quelle est la date aujourd’hui?
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Quelle est la date aujourd’hui?
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Les Couleurs.
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
On va parler de la fréquence qu’on fait du sport
Aujourd’hui on va… réviser les mois et les saisons.
Quelle est la date aujourd’hui?
Bonjour! Français
Quelle est la date aujourd’hui?
Grammar Flash Cards La révision.
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Aujourd’hui on va… réviser les mois et les saisons.
Quelle est la date aujourd’hui?
Jeudi 1 Novembre Français I
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Quelle est la date aujourd’hui?
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
Her uncle and her aunt are tall, nice, and smart.
(Monday) (Tuesday) (Wednesday) (Thursday) (Friday) (Saturday) (Sunday)
Les mois, les jours et les dates
2 brothers: Bobby/ Sam J’ai deux frères qui s’appellent Bobby et Sam
Comment t’appelles-tu?
Les Mots Intérrogatifs
L’echauffement Warm-up: Quelle saison est-ce? C’est…
Les couleurs.
Les Nombres - Starter
Transcription de la présentation:

Final Exam Guided Review

Final Exam Guided Review NO NOTES: What can you do on your own? Write with pencil With Notes: What can you do by yourself with some review? CIRCLE or STAR the questions you answer With Madame: What do you really need help with or not remember? Get answers from the board Write with a color

Conjugate all forms of the Following Verbs: be Être “to________________” Je ___________ Nous _____________ Tu ___________ Vous ______________ Il/Elle/On _______ Ils/Elles _________ suis sommes êtes es est sont

Conjugate all forms of the Following Verbs: have Avoir “to________________” Je ___________ Nous _____________ Tu ___________ Vous ______________ Il/Elle/On _______ Ils/Elles _________ J’ai avons as avez a ont

Greetings and Politeness Expressions : Respond in French. Quel âge as-tu ? Comment vas-tu ? C’est quand, ton anniversaire ? Comment t’appelles-tu ? J’ai ____ ans. Bien / Mal / Ça va… Mon anniversaire est le 14 octobre. C’est le 14 octobre. Je m'appelle ...

Date, Time, Seasons, and Weather Expressions : Respond in French. Quelle est la date aujourd’hui ? Quel jour est-ce demain ? Quelle est la date hier ? Quel temps fait-il maintenant ? Quelle heure est-il maintenant ? C’est le 10 décembre C’est vendredi C’est le 9 décembre Il fait froid/frais Il est ___ heures ____  before :30 Il est ___ heures moins ____  after :30

Date, Time, Seasons, and Weather Expressions : Respond in French. Quel est le mois? Quel temps fait-il en été? Il neige en quelle saison? Il pleut beaucoup en quelle saison? Quel temps fait-il en automne? C’est décembre Il fait beau / il fait du soleil / il fait chaud Il neige en hiver Il pleut beaucoup au printemps Il fait frais/il pleut / il fait beau

Avoir and –ER Verb Expressions : Tell the meaning in English. Il a froid. Elles ont soif J’adore danser Tu as faim? He is cold. They (f) are thirsty. I love to dance. You are hungry? Are you hungry?

Avoir and –ER Verb Expressions : Tell the meaning in English. Ils aiment jouer Vous avez un beguin Nous avons le livre J’ai besoin d’un stylo. They (m) like to play. You (plural) have a crush. We have the book. I need a pen.

Days of the week Lundi (Monday) Mardi (Tuesday) Mercredi (Wednesday) Jeudi (Thursday) Vendredi (Friday) Samedi (Saturday) Dimanche (Sunday)

Months of the year Janvier Février Mars Avril Mai Juin Juillet Août Septembre Octobre Novembre Décembre

Manners and Culture Vous S’il vous plaît, s’il te plaît 1. When speaking to an adult, what form of “you” should you use? 2. How do you say “please” to an adult and to a person your age? 3. When someone sneezes, how can you respond in French? Vous S’il vous plaît, s’il te plaît A tes souhaits!

Manners and Culture Monsieur – a man Madame – a woman Merci! 4. Name the 3 different ways to say “sorry” and tell when you would use each. 5. Who would you call “Monsieur?” Who would you call “Madame?” 6. If someone does a favor for you, how do you thank him or her in French? Pardon (excuse me), Je regrette (sorry), Désolé (really sorry) Monsieur – a man Madame – a woman Merci!

Telling Time Il est six heures et demie Il est neuf heures et quart

Telling Time Il est midi moins le quart Il est minuit moins le quart Il est neuf heures moins dix

Telling Time Il est midi Il est minuit Il est sept heures dix-huit

Adjectives 1.Where do most adjectives go in a sentence? 2.Where do BANGS adjectives go in a sentence? AFTER the noun! BEFORE the noun!

Adjectives 3. What does BANGS stand for? Give an example adjective for each: B – Beauty Ex) Belle A – Age Ex) Nouveau N – Number Ex) Premier G – Goodness Ex) Mauvais S – Size Ex) Petit

Translate: A small green eraser and an old orange pen. A tall, kind woman and a short, mean girl. The pretty, funny girl is nice and the old, interesting man is kind. Une petite gomme verte et un vieux stylo orange. Une grande femme gentille et une petite fille méchante. La jolie fille amusante est sympa et le vieil homme interessant est gentil.

Translate: Some new yellow pencils and a good green book. The handsome, shy teacher (m) has a small black notebook. The young, clever students are in the classroom. Des nouveaux crayons jaunes et un bon livre vert. Le beau prof timide a un petit cahier noir. Les jeunes élèves malins sont dans la salle de classe.

Adjective Chart (fill in on board)

C’est vs. Il est When translating from English to French, how do you know if you need to use c’est? What is the plural form of c’est? If there is a noun, you use c’est. If not, you use il est. Ce sont

C’est vs. Il est 3. Would you use c’est, ce sont, il est, elle est, ils sont, or elles sont in these examples? He is tall – Il est They are funny – Ils sont It is green – Il est She is a nice girl – C’est They (f) are greedy – Elles sont He’s a loud boy – C’est She is young – Elle est They are nice people – Ce sont

Translate: C’est un grand homme sympa Ce sont des profs gentils He’s a nice tall man: They’re kind teachers (m): It’s green (f): She is funny: They are young, athletic boys: She is a greedy old lady: C’est un grand homme sympa Ce sont des profs gentils Elle est verte. Elle est amusante. Ce sont des jeunes garçons sportifs C’est une vieille dame cupide

ER Verbs, Negation, and 2 Verbs in a Sentence How do you conjugate –ER Verbs? 2. How do you make a sentence negative? 3. When there are 2 verbs in a sentence, what do you do with each verb? Take off the –ER and add the appropriate ending. Put ne (or n’) in front of the first verb and pas after it. Conjugate the first verb and leave the second in the infinitive

Translate: I like to travel. 2. She lives in Bettendorf. 3. We have some brown pencils. 4. I don’t like to eat lunch. J’aime voyager Elle habite à Bettendorf. Nous avons des crayons marron. Je n’aime pas déjeuner.

Translate: 5. You guys don’t swim. 6. They (m) aren’t funny. 7. We don’t have any staplers. 8. I don’t love to fly. Vous ne nagez pas. Ils ne sont pas amusants. Nous n’avons pas d’agrafeuses. Je n’adore pas voler.

TRÈS BIEN!! Now go home and study. 