“FERME AGROECOLOGIQUE PEDAGOGIQUE”

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
Advertisements

DIFFERENTIATION NO ONE CAN COMPEL A STUDENT TO LEARN. (MEIRIEU)
Template Provided By Genigraphics – Replace This Text With Your Title John Smith, MD 1 ; Jane Doe, PhD 2 ; Frederick Smith, MD, PhD 1,2 1.
Subject: CMS(Content Management System) Université Alioune DIOP de Bambey UFR Sciences Appliquées et Technologies de l’Information et de la Communication.
Les Questions.
Carrefour des Initiatives et des Pratiques Agroécologiques
Look at these two pictures.  Do you recognize these two places?  Would you be able to tell me where each picture was taken?  Why?
Globalization
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Taxi Social - Douiret Sbaa
jeudi, le quatorze septembre
Theme Three Speaking Questions
Sénégal 4-H Linking University Experts with Grassroots Youth Leaders
Centre agro écologique et Pédagogique
How to form questions in French
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Objectif: Aujourd’hui nous allons élargir nos connaissances culturelles All will have learnt about French cultural habits at this time of the year and.
Lisez avec ton partenaire – Faites un resumé sur les mini ardoises
What about discrete point skills?
Êtes-vous terrorisés par la pollution ?
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Speaking Exam Preparation
Theme Two Speaking Questions
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Why is it important to plan ahead for the future?
Day 3 I can talk about the clothing that I prefer.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
J’ai besoin de parler du passe….
Innovative Plants For a green and technologic future.
Theme Two Speaking Questions
Québec energy sector Frédéric Tremblay Québec Government Office in Washington September 22, 2016.
Theme One Speaking Questions
Nom du participant- École Name of participant- School
Objectifs: To revise telling the time in French
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
How to get to double verb sentences!!
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
About INTEGRA The Integrated community, probation and prison services radicalisation prevention approach strives to improve the transition process between.
REVISED JUDGING CRITERION: UNDERSTANDING LIVELIHOODS.
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Six months after the end of the operations
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Horizon 2020 Sciences with and for Society
Buddy Program AEGEE-Alicante
Quelle est la date aujourd’hui?
Looking forward: Should the IHP+ activities continue - either within IHP+ or as part of a broader UHC alliance? No 0% A few activities should continue.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Ma Vie en Photos Français II.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Mr MAJDOUB Med Amine Computer Science 9th Level FB : Mr Majdoub Classroom.
Quelle est la date aujourd’hui?
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Questions Synthesis.
5 Whys A technique for getting past first impressions and finding the root cause of a problem.
Presented by :  Hanane abou El hourouf  Fatima bouloudinat  Hanane Ezzaghmouti  Safaa legnaoui Under guidance:  Mr.Bouhandi.
Dans ma Salle de classe
Les Mots Intérrogatifs
Lequel The Last Part.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
L’echauffement Warm-up:
How do you say I like and I don’t like in French???
TEAM NAME.
PROJECT NAME.
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

“FERME AGROECOLOGIQUE PEDAGOGIQUE” Initiative name NGO TORBA “FERME AGROECOLOGIQUE PEDAGOGIQUE” Role PROJECT MANAGER SwitchMed est financé par L’Union Européenne

Who are we ? Collectif D’Algerois (2014) Manger Sain - Mieux consommer – Mieux vivre Ensemble Respect de la terre Respect de la santé Développement humain Production et maintien de la richesse locale Vous pouvez avoir une ou deux diapositives pour la description. Si vous pouvez ajouter des photos de votre initiative, il sera plus attrayant pour les participants. Il est particulièrement important d'être en mesure de répondre aux questions sur la diapositive. // You can have one or two slides for the description. If you can add pictures of your initiative it will be more attractive for the attendees. It is particularly important to be able to answer the questions on the slide.

Jardins partagés Shared gardens Vous pouvez avoir une ou deux diapositives pour la description. Si vous pouvez ajouter des photos de votre initiative, il sera plus attrayant pour les participants. Il est particulièrement important d'être en mesure de répondre aux questions sur la diapositive. // You can have one or two slides for the description. If you can add pictures of your initiative it will be more attractive for the attendees. It is particularly important to be able to answer the questions on the slide.

Jardins partagés Shared gardens Vous pouvez avoir une ou deux diapositives pour la description. Si vous pouvez ajouter des photos de votre initiative, il sera plus attrayant pour les participants. Il est particulièrement important d'être en mesure de répondre aux questions sur la diapositive. // You can have one or two slides for the description. If you can add pictures of your initiative it will be more attractive for the attendees. It is particularly important to be able to answer the questions on the slide.

AMAP Sidi Serhane Parc National De Chréa Vous pouvez avoir une ou deux diapositives pour la description. Si vous pouvez ajouter des photos de votre initiative, il sera plus attrayant pour les participants. Il est particulièrement important d'être en mesure de répondre aux questions sur la diapositive. // You can have one or two slides for the description. If you can add pictures of your initiative it will be more attractive for the attendees. It is particularly important to be able to answer the questions on the slide.

AMAP Sidi Serhane Parc National De Chréa Vous pouvez avoir une ou deux diapositives pour la description. Si vous pouvez ajouter des photos de votre initiative, il sera plus attrayant pour les participants. Il est particulièrement important d'être en mesure de répondre aux questions sur la diapositive. // You can have one or two slides for the description. If you can add pictures of your initiative it will be more attractive for the attendees. It is particularly important to be able to answer the questions on the slide.

AMAP Sidi Serhane Parc National De Chréa Vous pouvez avoir une ou deux diapositives pour la description. Si vous pouvez ajouter des photos de votre initiative, il sera plus attrayant pour les participants. Il est particulièrement important d'être en mesure de répondre aux questions sur la diapositive. // You can have one or two slides for the description. If you can add pictures of your initiative it will be more attractive for the attendees. It is particularly important to be able to answer the questions on the slide.

Formations Agroecologie Permaculture Agroecology Trainings Test

Formations Test

Formations Test

Classe Découverte School trip hosting Test

Tourisme écologique et solidaire ECO TOURISM Test

Tourisme écologique et solidaire ECO TOURISM Test

Tourisme écologique et solidaire ECO TOURISM Test

Tourisme écologique et solidaire ECO TOURISM Test

ACCEUIL D’EVENEMENT AU DJNANE SALIM EVENT HOSTING Test

ACCEUIL D’EVENEMENT AU DJNANE SALIM EVENT HOSTING Test

Who are we ? Activities Shared gardens (Agroecology – Permaculture) Amap Direct association organic farmers- final consumers (first costumer were the collective itself). Sidi Serhane farm (Chréa National Park) Rising Awareness For Agro ecology and natural foof benefits Open days within the farm (shared gardens) School trip hosting Training sessions for agrecology techniques (differents Levels) Visits to sidi Serhane farm ( solidarity tourism with the SSF) Promoting local products and traditinnal cuisine ( terroir) Vous pouvez avoir une ou deux diapositives pour la description. Si vous pouvez ajouter des photos de votre initiative, il sera plus attrayant pour les participants. Il est particulièrement important d'être en mesure de répondre aux questions sur la diapositive. // You can have one or two slides for the description. If you can add pictures of your initiative it will be more attractive for the attendees. It is particularly important to be able to answer the questions on the slide.

SCP/CPD characters Natural agriculture productions with permaculture principles , optimisation of ressource usage (water, fossil fuels) , natural fertilization, biodiversity enhancement Ban ploughing ; mulshing, multi-croping, compostage and waste recycling . Direct relation between SSF and final consumers Consumers involved in food production and distribution processes Vous pouvez avoir une ou deux diapositives pour la description. Si vous pouvez ajouter des photos de votre initiative, il sera plus attrayant pour les participants. Il est particulièrement important d'être en mesure de répondre aux questions sur la diapositive. // You can have one or two slides for the description. If you can add pictures of your initiative it will be more attractive for the attendees. It is particularly important to be able to answer the questions on the slide.

Torba Collective (community) SSF (and SSF co-operatives) Qui/ Who? Torba Collective (community) SSF (and SSF co-operatives) Local authorities Local Unemployed peoples Academic Institutions (ENSA- CFPA) Qui sont les personnes, groupe et communauté qui sont impliqués dans les initiatives?// Who are the person/s, group and community that are involved in the initiatives?

Preserve environment and BD Terroir and traditional culture protection Why? Healthy food Preserve environment and BD Terroir and traditional culture protection Develop a local dynamic economy Create and reinforce links between the different (Rural – urban) society Définir la nécessité liée à la durabilité ou le problème que la personne / groupe / communauté aimeraient aborder. Quelles sont ses causes? Quelles sont ses conséquences? Pourquoi faut-il être abordé?// Define the sustainability-related need or problem that the person/group/community would like to tackle. What are its causes? What are its consequences? Why does it need to be tackled?

What? Integrated center with Traning Center Shared gardens Build in AMAP fully managed by teh collective. Accommodation place for trainees and woofers Collective coocking place (tarditional cuisine) shop for terroir Products sale and exibition Quelle est l'idée de départ? Ce qui sera fait (pour promouvoir des initiatives durables, sociales et innovantes)?// What is the initial idea? What will be done (to promote sustainable, social and innovative initiatives)?

Comment/ How? Key activities Key resources Volunteers congruency building develop strong interrelationship Key resources Volunteers Local authorities Chrea National Park NGO Partners SwitchMed (ONG project management support) Terre et Humanisme France Agroecology Technical Expertise Principales activités: Quelles sont les activités que l'initiative sera mis en place pour concrétiser l'idée afin de satisfaire ou de besoin ou résoudre le problème défini?//Key activities: What are the activities that the initiative will put in place to materialize the idea, in order to satisfy or solve the defined need or problem? Ressources clés: // Key resources: What resources (tools, time, space, abilities, etc...) will the idea require?

Impact Impact social// Ecological impact Social impact Cultivated Soil Preservations Eco footprint reduction SCP BD protection Impact social// Social impact sustainable local wealth creation Social links strengthning urban / rural Unemployment reduction Cultural revival Stopping the drift of rural population Community resilience Impact Écologique: Quel est l'impact écologique positif l'initiative qui pourrait avoir? Quels sont les résultats attendus ou les résultats en termes de onze impacts écologiques déjà l'initiative est en cours?//Ecological impact: What is the positive ecological impact that the initiative may have? What are the expected results or outcomes in terms of ecological impact once the initiative is already ongoing? Impact social: Quel est l'impact social positif l'initiative qui peut avoir? Quels sont les résultats attendus ou les résultats en termes de onze d'impact social Déjà l'initiative est en cours?// Social impact: What is the positive social impact that the initiative may have? What are the expected results or outcomes in terms of social impact once the initiative is already ongoing?

Organic Food production (Agroecology) How is it innovative? Organic Food production (Agroecology) Direct association consumers-producers Integrated center Economical autonomous system Innovative organisation and environmentally responsible agricultural production Quels sont les éléments d'innovation que votre initiative est apportant? Comment cela supporte l'impact écologique et social de celui-ci? Est-il possible de se répliquer dans d'autres initiatives?// What are the innovation elements that your initiative is bringing in? How does this support the ecological and social impact of it? Is it possible to replicate in other initatives?

Merci beaucoup! Thank you! SWITCH-Med Programme is funded by the European Union