Unité 1- Mon enfance.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Advertisements

QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others.
What’s the solution?. What’s the best way to stop people cheating in exams? What should the punishment be?
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Objective: to learn when to use:
Reflexive verbs and morning routine FR2
How to form questions in French
(= for (how long) / since (when?)
Le verbe « AVOIR » To Have.
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
Speaking Exam Preparation
La Santé Unité 10.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Une Maison. Une Maison Vous posez des questions Hello, I would like to have more information on this property? How many rooms are there? Is it in a.
How do the characteristics of desert animals help them adapt to their environment?
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Why is it important to plan ahead for the future?
Grammaire 3 Chapitre 2.
Reflection Conversation
Statistics & Econometrics Statistics & Econometrics Statistics & Econometrics Statistics & Econometrics Statistics & Econometrics Statistics & Econometrics.
Pour un bonbon! Devine (guess) à quelle heure je me suis réveillé ce matin! Je me suis réveillé(e) – I woke up Tu t’es réveillé(e) – you woke up (informal)
Improving Your Written Work
Year 7 French Homework Mr MWAMBA Autumn term 2
Qui est-ce?.
Theme One Speaking Questions
L_ s _ l l _ _ _ a n _ e r dining room
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
Chapitre 1 L’enfant et les grandes personnes:
Excellent decision to learn a language! Goal setting.
I can describe singular and plural objects.
Unité 6 _ En voyage le Passé Composé
The Great debate Day 2: In which we intone, persuade (again) and we begin developing vocabulary for debate and argumentation.
QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?
HOBBIES STARS HEALTH SCHOOL CITY
Voir, Croire, Apercevoir
Nous allons apprendre…
Les Couleurs.
Le Passé Composé.
Year 7 French Homework Mr Mwamba Autumn term 2
Classroom Expressions
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
Ma Vie en Photos Français II.
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
Unité 2 – Temps libre Le week-end dernier.
Quelle est la date aujourd’hui?
Bienvenue Au monde des Pronoms.
The last grammatical concept
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
WRITING A PROS AND CONS ESSAY. Instructions 1. Begin your essay by introducing your topic Explaining that you are exploring the advantages and disadvantages.
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Questions Synthesis.
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Lequel The Last Part.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Les couleurs.
Lundi 11 février Français II
Describe my personality
Direct and Indirect Object Pronouns in French
D’Accord 1 Leçon 3A.1 Descriptive adjectives (irregular adjectives, adjective placement-BAGS, and physical description.)
Double Vision the art of seeing more than one thing
Starter– Les disputes familiales
Transcription de la présentation:

Unité 1- Mon enfance

Quand j’étais petit, j’avais de l’imagination image = dessin La forêt vierge= rain forest Un serpent qu’est-ce que c’est ? avaler= manger Un fauve= a wild animal sans la mâcher= without chewing it

Question de comprehension Qu’est –ce qu’il voit dans un livre? (see) Quel âge est-ce qu’il avait? Où est-ce qu’il voit cela (it) ? Qu’est –ce que ce dessin représente? Une image = un dessin Il avait 6 ans Dans un livre sur la forêt vierge Un serpent qui mangeait un animal

Quand j’étais petit, j’avais de l’imagination Réussir= to succeed Tracer= dessiner Les grandes personnes qui est-ce? Chef d’oeuvre= mon joli dessin Montrer= to show Faire peur= to be afraid

Questions de compréhension Qu’est-ce que le narrateur fait? A. il visite la jungle B. il fait un dessin A qui est-ce qu’il montre ce dessin? A. à ses parents B. à ses copains

Complétez le paragraphe suivant Qu’est-ce qu’il demande A. Est-ce que vous aimez mon dessin? B. Est-ce que ce dessin vous fait peur? MAKING CONNECTION In your opinion, what does this drawing represent? Share with a partner. Are you afraid of this drawing? Justify your answer

Quand j’étais petit, j’avais de l’imagination. Un chapeau= a hat Dirigérait= mangeait Avoir besoin = to need L’intérieur= the inside

Question D’inférence How is the drawing # 1 different drawing # 2?

Question d’inférence Selon (according to) le narrateur , qui a besoin de beaucoup d’explications?

Qu’est-ce que vous voyez? Conseiller= advice ne---rien toute seule: nothing by themselves

Question d’inférence What adjective describe the best how the narrator felt after this episode? A. Optimistic B. Frustrated C. Happy

Question de compréhension Read again the last 2 paragraphs and write below what the narrator said about the “grandes personnes Les grandes personnes: __________________________________________ ont besoin de beaucoup d’explication se comprennent rien toutes seules

Making Inference and connection Is it what we think usually about adults? Yes or no? Justify your opinion

Question d’inference How does this story illustrate that children have more imagination than adults?

Musical Le Petit Prince chapitre 1

Qu’est-ce que vous voyez?

Qu’est-ce que vous voyez?

Qu’est-ce que vous voyez?