DEPENDANCE Qu’est-ce qu’une drogue ? What is a drug?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms compléments
Advertisements


Talking about yourself
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
Savoir and connaître both mean to know. They are both irregular verbs. Je ne sais pas!
FR1 Ch 8.1 Les Corvées. arroser les plantes (f.)
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Qu’est-ce qui te plaît? Chapitre 2.
Par Louis Armstrong et Kenny G (Diaporama automatique: la musique commence à la prochaine diapositive )
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Greetings, formal and informal
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Le Baccalauréat Français
jeudi, le quatorze septembre
L’ENVIRONNEMENT – THE ENVIRONMENT
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Nicolas Sarkozy What a wonderful world ! 12 janvier 2009
Speaking Exam Preparation
How many young people? Young people take drugs
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
mardi, le douze septembre
mercredi, le treize septembre
does it cost a lot of money a lot of money ? No, it doesn’t.
Qu’est-ce qu’on mange au...
Why is it important to plan ahead for the future?
Français 3/14/16 Ouvrez vos livres á la page 122. Lisez le grammaire et faites un > avec les adverbs. What is the difference between a lawyer.
mardi, le douze septembre
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Present Perfect Simple X Present Perfect Continuous.
By: Mimouni Mohammed C ONTENT Introduction The causes The consequences Health & effects Possible solutions Opinion/method Conclusion.
Theme One Speaking Questions
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
L'amour ne demande pas pourquoi Défilement automatique
A Les verbes dire, lire et écrire p. 238 The verbs dire (to say, tell), lire (to read), and écrire (to write) are irregular. INFINITIVE dire lire je dis.
In this topic you will learn
Par Louis Armstrong et Kenny G
Classroom Expressions
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
The Perfect Tense with ‘être’
Being able to say where things are
Lundi 29 Janvier Français PreAP-AP
5 Whys A technique for getting past first impressions and finding the root cause of a problem.
Mardi 30 Janvier Français PreAP/AP
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Si clauses in French.
Français 2, 27 mars 2017 Use the passé compose to tell me about five things you did over the weekend. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire.
L’echauffement Warm-up:
How do you say I like and I don’t like in French???
Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Français 3/12/18 Cinq minutes preparer à l’orale 4-2.
The Perfect Tense with ‘être’
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

DEPENDANCE Qu’est-ce qu’une drogue ? What is a drug? TOXIQUE - TOXIC Se fixe dans le cerveau – It is fixed in the brain (dans le système nerveux central) (in the central nervous system) Modifie l’état de conscience et le comportement Changes a person’s awareness and behaviour Accoutumance - Habit des doses of doses des fréquences of frequency ou des deux or both DEPENDANCE

Quelques dizaines de minutes TABAC CANNABIS Nicotine 9 Tétrahydrocannabinol Goudron Goudron (4 à 5 fois+ !) Pas de diminution des réflexes Réflexes (mou) Conduite des 2 roues ou voiture : Risques d’accidents x par 2,8 !! Non Mémoire&concentration Non Volonté & motivation Oui Spermatogenèse Un peu Système immunitaire Non Dépression x 3 Non Schizophrénie x 6 Non Appétit pour l’alcool Élimination du produit Quelques dizaines de minutes Environ 3 à 4 semaines

Elimination of product TOBACCO CANNABIS Nicotine 9 Tétrahydrocannabinol Tar Tar (4 to 5 more!) Does not slow reflexes Reflexes (slow) Driving car or riding a bike: Accident risk w 2,8 higher!! No Memory&concentration No Will & motivation Yes Spermatogenesis A little Immunity system No Depression x 3 No Schizophrenia x 6 No Apetite for Alcohol Elimination of product Less than an hour From 3 to 4 weeks

Pourquoi une personne commence-t-elle à se droguer Pourquoi une personne commence-t-elle à se droguer? Why would a person start to take drugs? Curiosité - Curiosity Frime – To show off Mouton – Peer pressure Problèmes - Problems Plaisir - Pleasure

Plaisir? Bonheur? Pleasure? Happiness? BREF SHORT LIVED DURABLE LONG-TERM

You are the first line of prevention!

Prévention par les parents – Prevention done by parents Que faire ? – What to do? Ne jamais rompre le dialogue Never stop the dialogue Ni laxisme – Neither be lax Ni dramatisation – Nor dramatic Se positionner – Take a position Interpeller - Challenge Être vigilant – Watch out

FIRST CAUSE SELF-CONFIDENCE METTRE EN AVANT LEURS QUALITES EMPHASISE THEIR STRENGTHS ENTRAINE UNE DE LA CONFIANCE EN SOI ET L’ESTIME DE SOI FIRST CAUSE SELF-CONFIDENCE AND SELF-ESTEEM

FAIRE AVEC EUX PLUTOT QUE POUR EUX DO THINGS WITH THEM RATHER THAN FOR THEM

Know how to say « you must » L’AMOUR RESPONSABLE RESPONSABLE LOVE = Apprendre à dire NON Learn how to say NO Savoir mettre des sanctions Know how to sanction Savoir dire « tu dois » Know how to say « you must »

LES 3 CHANGEMENTS – 3 CHANGES Comportement - Behaviour Les premiers signes – The first signs LES 3 CHANGEMENTS – 3 CHANGES Résultats scolaires School results Copains - Friends Comportement - Behaviour

51 boulevard Carnot 59000 LILLE Vous remercie - Thanks 51 boulevard Carnot 59000 LILLE 03 20 55 41 13 www.stopaladrogue.com stopaladrogue@yahoo.fr