SARAH KAY HURST FOREIGN LANGUAGE SHARE FAIR SPRING 2013 A Kinesthetic Connection: Leaning Vocabulary Through Spirited Gestures
Les moyens de transport un bateau un vélo une moto le métro
Les verbes dormir servir rougir punir
Les meubles une lampe une armoire un micro-ondes des rideaux
Les activités faire du jogging faire de la musculation faire de la danse
Le temps Il y a un orage. Il y a du vent. Il fait froid. Il y a du brouillard.
Des charades chez le médecin ! Etudiant 1: You are the patient. You have forgotten all your French because you did not keep practicing after IU ! You use wild gestures to explain what hurts. Etudiant 2: You are the French doctor. You must guess whats wrong ! Modèle: E1: (dramatic gesture, indicating the elbow) E2: Vous avez mal au coude ? E1: (nodding yes, then miming headache) E2: Et vous avez mal à la tête ? Change roles after four dramatic afflictions.
Goals Vary and enhance vocabulary presentations Reach kinesthetic learners Keep classroom energy high Create an additional connection with the vocabulary Moderate the presence of technology in the classroom
Thank you for your time!