Les dinosaures!.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Talking about yourself
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
avoir = to have être = to be
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Talking about yourself
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Chez moi! In this unit you will learn:
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Mes activités.
City of Edinburgh French First Level Les couleurs!
Notes for teachers: Olympics 2012 Project – parts of body Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
De rien Pierre. A Demain Pierre!
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
French First Level Les couleurs! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Lterrilllincolnshire.wikispaces.com. I can Yes With some help Not yet identify where rainforests are found in the world identify common features found.
Forming questions in French
C’est mercredi le vingt-cinq septembre Le plan! 1.Parler 2.Ecouter 3.Parler 4.Lire 5.Les mimes! Il pleut.
Les Mots Interrogatifs
French Level 1 La magie!.
Greetings, formal and informal
City of Edinburgh French Early Level
La nourriture française
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Les Questions d’Information (Information questions)
Unit 1 – Greetings and Salutations
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
La mémoire(1): Comment bien travailler
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Let’s enjoy songs Session 5.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Bonjour! C’est l’automne
Let’s enjoy songs Session 3.
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er -e -ons -es -ez -e -ent je nous tu
Chapitre 1, Faisons Connaissance
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
NOUNS In French, nouns are either masculine or feminine. There are no hard and fast rules about the gender of a noun so you just have to learn the gender.
Tu es de quelle nationalité? What nationality are you?
Bonjour tout le monde! mercredi,14 décembre Today’s Lesson: 1. To continue with the topic: La Famille 2. To learn how to describe ourselves, and others:
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Transcription de la présentation:

Les dinosaures!

Activité 1 – Teacher’s notes Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness and interconnected nature of languages English and literacy I can use my knowledge of sight vocabulary, phonics, context clues, punctuation and grammar to read with understanding and expression. ENG 1-12a Activity Read and listen to the information about the different dinosaurs and then do the quiz in groups or as a whole class. Prior learning: 1. Where I live 2. Simple descriptions 3. Colours 4. Pets 5. Food and drink

Voici Monsieur Diplodocus Bonjour! Je m’appelle Monsieur Diplodocus! Voici Monsieur Diplodocus

Diplodocus est très long. Diplodocus mésure 25 métres!

Diplodocus habite dans la forêt.

Diplodocus aime les plantes! Bon appétit Diplodocus!

Voici Stégosaure!

Stégosaure est de quelle couleur?

Stégosaure est vert!

Il y a combien de Stegosaures?

Il y a cinq Stegosaures!

Stegosaure est gros…

…comme un bus…

…mais son cerveau est petit… le cerveau Mais = but …mais son cerveau est petit…

…comme une noix! Comme = like

Au revoir Stégosaure!

Qu’est-ce que c’est? C’est un oiseau?

Non! C’est Ptérodactyle! Salut la classe! Non! C’est Ptérodactyle!

Ptérodactyle est de quelle couleur? Je suis jaune! Ptérodactyle est de quelle couleur?

Ptérodactyle mange les poissons, les insectes et les lézards.

Ptérodactyle est grand ou petit?

Ptérodactyle est très grand! J’habite en Afrique. Et toi? Ptérodactyle est très grand!

C’est Tyranosaurus Rex! Coucou! C’est qui?

Ça va Tyrannosaurus Rex? Ça va mal! Ça va Tyrannosaurus Rex?

Tyrannosaurus Rex a deux petits bras…

…deux grandes jambes…

…et une grande bouche!

Tyrannosaurus Rex mésure treize métres. J’ai faim – I’m hungry Tyrannosaurus Rex mésure treize métres.

Tyrannosaurus Rex mange les petits dinosaures. Raarr! J’ai faim! J’ai faim – I’m hungry Tyrannosaurus Rex mange les petits dinosaures.

Il y a un Tyrannosaurus Rex dans le Musée Nationale d’Ecosse à Chambers Street.

Bonjour! Tu t’appelles comment?

Je m’appelle Tricérotops!

Tricérotops a combien de cornes? Corne = horn Tricérotops a combien de cornes?

Tricérotops a trois cornes! 1 2 3 Corne = horn Tricérotops a trois cornes!

Tricérotops est gros…

Tricérotops mésure neuf métres…

A bientôt Tricérotops!

Chanson Comment ça va le dinosaure? Image links to youtube page http://www.youtube.com/watch?v=Wze2z1YuxOI Lines in the song – le dinosaure vole très haut – the dinosaur flies very high. And Le dinosaure court tres vite = dinosaur runs very fast.

1. Quel dinosaure aime le poisson? Quiz! 1. Quel dinosaure aime le poisson?

Oui! Bravo! C’est Pterodactyl! J’adore le poisson! C’est délicieux! Oui! Bravo! C’est Pterodactyl!

2. Quel dinosaure a trois cornes? Quiz! 2. Quel dinosaure a trois cornes?

Oui! Super! C’est Tricérotops! Bravo la classe! Oui! Super! C’est Tricérotops!

3. Quel dinosaure a deux petits bras? Quiz! 3. Quel dinosaure a deux petits bras?

Oui! C’est Tyrannosaurus Rex! J’ai deux petits bras. Oui! C’est Tyrannosaurus Rex!

4. Quel dinosaure habite dans la forêt? Quiz! 4. Quel dinosaure habite dans la forêt?

Oui! C’est Diplodocus!

5. Quel dinosaure a un petit cerveau? Quiz! 5. Quel dinosaure a un petit cerveau?

Je ne suis pas très intelligent Oui! C’est Stégosaure!

6. Quel dinosaure mésure 25 métres? Quiz! 6. Quel dinosaure mésure 25 métres?

Oui! C’est Diplodocus!

7. Quel dinosaure est grand comme un bus? Quiz! 7. Quel dinosaure est grand comme un bus?

Je suis très grand! Oui! C’est Stégosaure!

8. Le chien est déguisé en quel dinosaure? Quiz! Raar! co 8. Le chien est déguisé en quel dinosaure?

Oui, super! C’est Tyrannosaurus Rex!

9. Le chien est déguisé en quel dinosaure? Quiz! Ouaf! co 9. Le chien est déguisé en quel dinosaure?

Oui, fantastique! C’est Stégosaure!

Quiz! 10. Le chien est déguisé en quel dinosaure? Je suis un dinosaure. Je ne suis pas un chien! co 10. Le chien est déguisé en quel dinosaure?

Oui, bravo la classe! C’est Tricérotops!

Fin de quiz! Combien de points?

Activité 2 Tu aimes les dinosaures? Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness and interconnected nature of languages English and literacy I can use my knowledge of sight vocabulary, phonics, context clues, punctuation and grammar to read with understanding and expression. ENG 1-12a Activity Ask pupils to choose an answer for each dinosaur – either j’aime or je n’aime pas. Count in French how many like each one to find out which one is most popular. Pupils could be asked to justify their answers in English. Extend task by counting Je n’aime pas answers. Prior learning: 1. J’aime 2. Je n’aime pas Follows on from previous task with information about different dinosaurs.

Tu aimes les dinosaures?

Tu aimes le Diplodocus?

Je n’aime pas le Diplodocus. J’aime le Diplodocus. Je n’aime pas le Diplodocus.

Combien de personnes aiment le Diplodocus? A noter! The ent ending on aiment is silent in French! It sounds just like aime as if you were saying J’aime. __ personnes aiment le Diplodocus.

Tu aimes le Stégosaure?

Je n’aime pas le Stégosaure. J’aime le Stégosaure. Je n’aime pas le Stégosaure.

Combien de personnes aiment le Stégosaure? A noter! The ent ending on aiment is silent in French! It sounds just like aime as if you were saying J’aime. __ personnes aiment le Stégosaure.

Tu aimes le Pterodactyle?

J’aime le Pterodactyle. Je n’aime pas le Pterodactyle.

Combien de personnes aiment le Pterodactyle? A noter! The ent ending on aiment is silent in French! It sounds just like aime as if you were saying J’aime. __ personnes aiment le Pterodactyle.

Tu aimes le Tyrannosaurus Rex?

J’aime le Tyrannosaurus Rex. Je n’aime pas le Tyrannosaurus Rex.

Combien de personnes aiment le Tyrannosaurus Rex? A noter! The ent ending on aiment is silent in French! It sounds just like aime as if you were saying J’aime. __ personnes aiment le Tyrannosaurus Rex.

Tu aimes le Tricérotops?

Je n’aime pas le Tricérotops. J’aime le Tricérotops. Je n’aime pas le Tricérotops.

Combien de personnes aiment le Tricérotops? A noter! The ent ending on aiment is silent in French! It sounds just like aime as if you were saying J’aime. __ personnes aiment le Tricérotops.

Quel dinosaure est le plus populaire dans la classe? Le plus populaire = the most popular

Chanson! Si tu aimes les dinosaures Click on the image to be taken to the song link on Youtube - http://www.youtube.com/watch?v=uEgDeYN1LEY

Activité 3 Linking languages Modern Languages I gain a deeper understanding of my first language and appreciate the richness and interconnected nature of languages English and literacy I can use my knowledge of sight vocabulary, phonics, context clues, punctuation and grammar to read with understanding and expression. ENG 1-12a Prior learning: 1. Dinosaur names Activity Listen to the French pronunciation of the dinosaur names compared with the English pronunciation. Ask pupils to identify where it differs e.g. Dinosaure (dee-no) and Dinosaur (di-no). Ask them to see if they can then pronounce the words following the activity correctly before listening to them to check.

Can you tell what sounds different in French and in English when you listen to the following words? Le plus populaire = the most popular

Compare the names of the dinosaurs in English and how they sound in French. Le plus populaire = the most popular

Can you tell what sounds different in French and in English when you listen to the following words? Le plus populaire = the most popular

How do you think you say these words in French? Lyon

Activité 4 – Teacher’s notes By comparing generations of families of humans, plants and animals, I can begin to understand how characteristics are inherited. SCN 1-14a Prior learning: 1. Body parts Activity Looking at a picture of a dinosaur, ask pupils to work out which body parts we and they have in common and to list (or to think of the name of) as many of them as they can in French.

Name all the body parts in French which you and the dinosaur have in common.

How many did you get?

La tête Les yeux Les bras Le nez La bouche Les jambes Les mains Les pieds Les genoux