Subjunctive when form ©NicoleRichelle. subjunctive when form ©NicoleRichelle.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le subjonctif.
Advertisements

When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Conjugation for –er verbs
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Are these sentences grammatically correct??? I request that he arrive at 6pm. I request that she be in her seat when the bell rings. Final Answer? YES!
Le subjonctif Emploi et formation. Emploi When to use it?
We all ready know two French verbs. What are they?
The subjunctive expresses feelings, judgments, and emotions. It is subjective rather than objective. Objective(indicatif): The windows are closed. Les.
The subjunctive mood If I were you, I’d call him It is absolutely necessary that you be there on time May God save the queen! Normally, in English we would.
UNITÉ 9 : LEÇON 34 – PARTIE A : le verbe VOULOIR.
une maison une rue habiter à Paris quitter la maison arriver entrer écouter parler travaillerétudier.
©NicoleRichelle article some masculinefeminine plural.
Le Subjonctif Comme l’indicatif, c’est un mode pas un temps
Subjunctive REGULAR irregular MEMORIZED ©NicoleRichelle.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Talking about what may or may not happen
Discovering French Rouge.
Le Futur/”will happen”
Subjunctive REGULAR stem changing stem NOUS VOUS ©NicoleRichelle.
Talking about what may or may not happen
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Le Subjonctif Avec les Expressions de Doute
Le subjonctif C’est un mode du verbe [il y a quatre modes: l’indicatif, l’mperatif,
Compare ©NicoleRichelle. compare ©NicoleRichelle.
Do now 2/22 irregular past participles P.C.
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT
Pouvoir-to be able to, can
Point de départ Since Leçon 6A, you have been learning about subjunctive verb forms. Because there is no exact English equivalent of the subjunctive.
“Depuis”.
—Je doute que tu te sois dépêché de rentrer…
More subjunctive….
Les questions et les mots interrogatifs
Pronouns Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns .
Grammar Workshop – Week 05 – Level 4 Subjunctive or Indicative/Infinitive?
Do now 10/15 irregular P.C. Elle _____________ un roman. (écrire)
Direct and Indirect Object Pronouns
L'Imparfait.
OBJECTIVES Explaining the conditional and its uses
1. Comment t’appelles-tu?
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Les expressions impersonnelles
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Français III – Leçon 6B Structures
Le Subjonctif Q: What is it? A: It is a MOOD of a verb that has various tenses (similar to verbs being in a parallel “universe”) It usually has something.
Les Couleurs.
Les pronoms objects DIRECTS
Vouloir, Pouvoir, Être.
Le SUBJONCTIF OUI ou NON?
Le Subjonctif TEMPS ou MODE?
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Le présent du subjonctif
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Activité Conjuguez les verbes au subjonctif.
Plus que parfait du Subjonctif
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Les pronoms-Pronouns.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les négatifs et l’interrogation
Imperfect Subjunctive
Vouloir, Pouvoir, Être.
VERB CONJUGATIONS PRESENT TENSE.
Pouvoir-to be able to, can
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Article some masculine feminine plural ©NicoleRichelle.
Les pronoms objets Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Le Subjonctif Français II Avancé.
Transcription de la présentation:

subjunctive when form ©NicoleRichelle

DANSER DANSENT ENT DANS- -E -IONS -ES -IEZ -E -ENT ©NicoleRichelle

-E -ES -IONS -IEZ -ENT dansions danse dansiez danses dansent danse ©NicoleRichelle

-E -ES -IONS -IEZ -ENT finisse finissions finisses finissiez finissent ©NicoleRichelle

-E -ES -IONS -IEZ -ENT vendions vende vendes vendiez vende vendent ©NicoleRichelle

when AFTER QUE ant motion mpersonal equest oubt ther ©NicoleRichelle

Notice that in English we use an INFINITIVE! WANT I want that you think before you speak. I want you to think before you speak. Notice that in English we use an INFINITIVE! ©NicoleRichelle

Notice that in English we don’t have to say “THAT”! EMOTION She is happy that they are studying for the exam. She is happy they are studying for the exam. Notice that in English we don’t have to say “THAT”! ©NicoleRichelle

Notice that in English the translation can be VERY different! EMOTION We like that they speak French. We like them to speak French. Notice that in English the translation can be VERY different! ©NicoleRichelle

Notice that in English the translation can be VERY different! Impersonal It is important that we arrive on time. It is important for us to arrive on time. Notice that in English the translation can be VERY different! ©NicoleRichelle

être content QUE être heureux QUE vouloir QUE préférer QUE être triste QUE être désolé QUE exiger QUE désirer QUE être fâché QUE regretter QUE insister QUE souhaiter QUE Il faut QUE Il est important QUE interdire QUE préférer QUE Il est bon QUE Il est nécessaire QUE exiger QUE désirer QUE Il semble QUE Il est essentiel QUE insister QUE souhaiter QUE avant QUE bien QUE douter QUE ne pas être sûr QUE pour QUE non QUE ne pas penser QUE ne pas être certain QUE enfin QUE malgré QUE Questions of doubt: Est-il vrai que…? ©NicoleRichelle

These are OPINION phrases so they do not use the subjunctive! Je pense que These are OPINION phrases so they do not use the subjunctive! Je trouve que Je crois que CERTAINTY ne pas douter QUE être sûr QUE penser QUE être certain QUE ©NicoleRichelle

Worksheet Practice ©NicoleRichelle

Il est utile que tu lise au soir. Il est essentiel que nous mangions le petit déjeuner. Il est nécessaire que nous écoutions le prof. Je veux que tu manges la salade. ©NicoleRichelle

Elle veut que je dorme 8 heures. Il faut que tu dormes. Elle veut que je dorme 8 heures. Il aime qu’elle chante au café. Il est nécessaire que tu écrives en classe. ©NicoleRichelle

Il est nécessaire que les élèves parlent en classe. Pour avoir des amis, il faut qu’elle parle aux camarades. Pour gagner, il faut que l’équipe joue bien. Pour réussir, il faut qu’on travaille. ©NicoleRichelle