Questions, et Imperatifs

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Mercredi – le 13 décembre 1A) À quelle heure est-ce que tu prends... (prõh) 1) le petit déjeuner? (puh tee day jzhuh nay) 2) le déjeuner ? (day jzhuh nay)
Advertisements

vendredi – le 16 janvier 1) Oh là là! Il fait froid! 2)
1A) À quelle heure est-ce que tu prends . . .
Quelle est la question?.
What are activity are the people doing? Danser Chanter.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Demander les questions en Français
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Les questions d’information. The questions below ask for specific information and are called INFORMATION QUESTIONS. The INTERROGATIVE EXPRESSIONS in heavy.
Les verbes en -ER Français I.
Les Questions.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
les questions d’information??
How to form questions in French
6A Workbook - Activity 7A Do you eat at school?
What about discrete point skills?
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
Exam 1 Review Game er Verbs Time Colors Conjugate!!
Les sports et les passe-temps
Leçon 8: Un concert de musique africaine
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Theme Two Speaking Questions
Creating Questions in French
Les matières scolaires
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
Vendredi le 13 octobre.
Les Questions d’Information
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
A Le verbe venir p. 218 The verb venir (to come) is irregular. Note the forms of venir in the present tense. venir Nous allons venir avec des amis. je.
Allez, Viens 1 Chapitre 9.1 Passé Composé.
1. Comment t’appelles-tu?
Mercredi le 13 Septembre 2017 Échauffement
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Unité 6 _ En voyage le Passé Composé
in French and in English
QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?
Present Simple NEGATIVE AND INTERROGATIVE. 2 (a) do not drink milk. IYouThey NEGATIVE: I We You They + do not + main verb She He It + does not + main.
The Passé Composé In the previous lesson we looked at the formation of the passé composé (perfect tense) with Avoir verbs. In this lesson we will further.
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
Le Passé Composé.
Les jours de la semaine.
Classroom Expressions
Ma Vie en Photos Français II.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
À quelle heure est ( le film ) ?
Les Questions d’information
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Lundi 29 Janvier Français PreAP-AP
Questions Synthesis.
Point de départ Now you will review how to form questions, and then you will learn how to make negative statements. © and ® 2011 Vista Higher Learning,
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Dans ma Salle de classe
Information Questions
Le Passé Composé (Perfect Tense)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les Mots Intérrogatifs
Lequel The Last Part.
How do you say I like and I don’t like in French???
Les Questions d’Information
Ce qui vs. Ce que Chap. 4. page 107.
Les Questions d’Information
Copiez l’objectif et Répondez aux questions suivantes.
Transcription de la présentation:

Questions, et Imperatifs FRAPPEZ! Phrases, Questions, et Imperatifs lundi – le 23 janvier Bonjour, mes amis! Avec un partinaire, choisissez un infinitif et écrivez: une phrase, une phrase au négatif, 3 questions en oui ou non, 3 impératifs, et 3 impératifs au négatif! 59 130 98 48 21 100 25 Lundi – le 1 février 75 60 49 13 2 7 27 16 15 55 30 11 70 9 8 33 52 Dickerson 82 28 20 3 18 19 50 1 14 12 40 10

Questions, et Imperatifs FRAPPEZ! Phrases, Questions, et Imperatifs 59 130 98 48 21 100 25 Lundi – le 1 février 75 60 49 13 2 7 27 16 15 55 30 11 70 9 8 33 52 Dickerson 82 28 20 3 18 19 50 1 14 12 40 10

3) Nous sommes curieux! 4) Les questions A) d’information lundi – le 23 janvier mercredi – le 3 décembre Copiez le tableau! 1) Je suis curieuse! ( swee kuhr ree yur z ) 2) Je suis curieux! ( swee kuhr ree yurh) 3) Nous sommes curieux! 4) Les questions A) d’information 5) Les Mots de question! B) de renseignements (rõh sehn yuh mõh)

Quel, Quelle, Quels, Quelles Une feuille Maintenant …. Les mots de question (moe) (kess tee õhn) Question Words Pour commencer une question d’information: Qui (key) 1) Who = Quel, Quelle, Quels, Quelles 2A) What (followed by a noun) = Quel est ton film favori? Exemple: What is your favorite movie? What are your favorite movies? What is your favorite song? What are your favorite songs? Quels sont tes films favoris? Quelle est ta chanson favorite? Quelles sont tes chansons favorites? Qu’est-ce que / Qu’est-ce qu’ 2B) What (any other time!) ( kess kuh ) Exemple: What do you like to do after school? (to 1 friend) Qu’est-ce que tu aimes faire après l’école?

À quelle heure (ah kell errrr) Les mots de question (moe) (kess tee õhn) Question Words Quand (kõhn) 3) When = (situational!) À quelle heure (ah kell errrr) 4) When = ( At what time ) Exemple: What time is the party? À quelle heure est la boum? Où 5) Where =

Now let’s practice making more information questions! Les mots de question (moe) (kess tee õhn) Question Words Comment ( kɔh mõhn ) 6) How = Pourquoi (poor kwah)) 7A) Why = Parce que / Parce qu’ (pahr skuh) 7B) Because = Now let’s practice making more information questions! How does Madame play tennis? How well does Madame play tennis?

1) Comment est-ce que Mme joue au tennis? Look at this information question and help me find a formula for making information questions! First number the parts! Now underline the parts and label them! 3 4 5 1 2 1) Comment est-ce que Mme joue au tennis? est-ce que / est-ce qu’ The question word the subject the verb conjugated to match the subject the rest Remember . . . lead off with the question word and then add the “Est-ce que” yes or no question (3-B of the skeletons)! Comprenez? Compare the question with the formula to see if our formula holds! OUI!

Tu / organiser / une boum 1 2 3 4 5 Question Word est-ce qu(e) subject verb conjugated the rest to match the subject Maintenant, un squelette! la Tu / organiser / une boum Conjugez < organiser >. Organiser = To organize; to plan J’organise Nous organisons Tu organises Vous organisez Il organise Ils organisent Elle organise Elles organisent On organise 1A) When are you organizing a party? 1B (Saturday night) 2A) What time are you organizing a party? 2B (at 7 p.m.) 3A) Where are you planning a party? 3B (at Taylor’s house) 4A) Why are you planning a party? 4B) (because it is Matt’s birthday)

Tu / organiser / la (une) boum 1 2 3 4 5 Question Word est-ce qu(e) subject verb conjugated the rest to match the subject Tu / organiser / la (une) boum organiser = to organize J’organise Nous organisons Tu organises Vous organisez Il organise Ils organisent Elle organise Elles organisent On organise 1) When are you organizing the party? (Saturday night) a) Quand est-ce que tu organises la boum? b) J’organise la boum samedi soir! 2) What time are you organizing the party? (at 7 p.m.) a) À quelle heure est-ce que tu organises la boum? b) J’organise la boum à sept heures du soir.

a) Où est-ce que tu organises la boum? b) J’organise la boum chez Amy! 1 2 3 4 5 Question Word est-ce qu(e) subject verb conjugated the rest to match the subject Tu / organiser / (la /une) boum organiser = to organize J’organise Nous organisons Tu organises Vous organisez Il organise Ils organisent Elle organise Elles organisent On organise 3) Where are you planning the party? (at Amy’s house) a) Où est-ce que tu organises la boum? b) J’organise la boum chez Amy! 4) Why are you planning a party? (because it is Amy’s birthday) a) Pourquoi est-ce que tu organises une boum? b) Parce que c’est l’anniversaire d’Amy! de Matt!