Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Advertisements

Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
LW #12 Relative motion. I. Fall of a ball We drop a ball from the top of a boat mast. The boat continues its motion. Where do you think that the ball.
La Planète a besoin de vous. 1. List 3 environmental problems mentioned:  l’eau est pollué  les plantes disparaît  les mers sont sales  l’air est.
Template Provided By Genigraphics – Replace This Text With Your Title John Smith, MD 1 ; Jane Doe, PhD 2 ; Frederick Smith, MD, PhD 1,2 1.
What’s the solution?. What’s the best way to stop people cheating in exams? What should the punishment be?
Unite 3 Pour maintenir une vie équilibrée
jeudi, le quatorze septembre
Français 41 – Unité 3 Leçon B – Quels cours suivra un lycéen
Mme Pushie Francais de Base 7
Entrepreneurs en herbe
How to form questions in French
What about discrete point skills?
Unité 1 : Coucou ! L’article indéfini dans la salle de classe.
French is spoken by approximately 120 million people in Africa.
Quiz/composition: Lundi 20 Avril
Djibouti is the only francophone country on the eastern coast of Africa. The capital of Djibouti is Djibouti.
Match the following greetings/goodbyes to their definition
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others
French writing assessment task
The country now known as Democratic Republic of Congo was formerly the personal property of the King of Belgium.
The nation now known as The Democratic Republic of Congo was at one time the personal property of the King of Belgium.
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
mardi, le douze septembre
mercredi, le treize septembre
mercredi, le onze octobre
Why is it important to plan ahead for the future?
Day 3 I can talk about the clothing that I prefer.
JC2 - LE PASSE COMPOSE with ÊTRE
mardi, le douze septembre
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
By the end of today’s lesson you will be able to:
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
Mercredi 13 Décembre Français II
French 1st Level The Weather.
Conjugating regular –er verbs en français
Day 5 I can talk about where I do things and why.
Objectifs: To revise telling the time in French
Bienvenue! Welcome to Westside
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others
I can describe singular and plural objects.
L'amour ne demande pas pourquoi Défilement automatique
put vos devoirs in the basket rouge
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Pour commencer…Corrige les erreurs
Hymne À l’amitié Déroulement manuel.
Essaie Persuasif.
Que veux dire être en forme ou avoir la forme?
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
4.1.5 Je peux parler de mon avenir
MDP JOUR 31 Qu’est-ce que tu fais? Je regarde la télé.
Ma chambre In this unit of work you will learn how to:
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Progress check Learning:
Progress check Learning:
Leçon 20: Alice a un job Les verbes réguliers en -re s ons s ez - ent
Jeudi 31 Janvier Français II
LO – Watch the video and create the LO for today’s lesson!
Travail de cloche Quelle est votre station de ski préférée?
4.1 Je peux parler de mon avenir
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
The photographer did a great job of matching up the kids and dogs.
Prepositions of Location
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 4 I can describe an ideal friend.

Quelle qualité est la plus importante chez un ami? Justifie ton point de vue.

Notre définition d’un ami proche: Add other ideas to the list at left. Should any numbers at the bottom change?

Les 10 Commandements de l’Amitié guided notes section E What are the most important elements in a friendship? Work in a group to create 3 “commandments”. Exemple: ne pas être hypocrite All suggestions will be posted on the board. As a class we will vote on the top 10.

Céline Dion. L’Hymne à l’Amitié https://www. youtube. com/watch Quelle expression du refrain préfères-tu ? Pourquoi ? Quelles trois choses est-ce que Céline suggère donner à un bon ami ? Pourquoi ? Quelle est leur importance ? Qu’est-ce que tu offres à ton ami ? Céline Dion compare une bonne amitié à Don Quichotte et Sancho Panza, un couple littéraire célèbre. Ton meilleur ami et toi, quel couple êtes- vous ? Pourquoi ?

Iliass TiiwTiiw / Generation Wesh-Taa Iliass TiiwTiiw / Generation Wesh-Taa Amitié 2 Session Acoustique https://www.youtube.com/watch?v=CuQQQ7sr1sQ Quelles sont les 3 langues utilisées ? Pourquoi ? Comment sont ces amis ? En regardant et écoutant cette chanson, quelles émotions sentez-vous ? Que faites-vous avec vos amis qui vous apporte la joie ?