Conjuguez avec avoir ou être à l’imparfait.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Limparfait (The Imperfect Tense) What is the Imperfect Tense ? The imperfect tense is used to talk about ongoing or habitual actions which happened in.
Advertisements

Limparfait Narrating in the past Formation: Same for all endings (ER, IR, RE) Find the stem: drop the -ons ending from the nous form in the present tense.
Christiaan Hastings et Thierry Jesko. Imparfait Passé composé régulier Passé composé irrégulier Passé composé avec être.
L’imparfait Formation et Utilisation
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
 L’imparfait (imperfect tense) is used to describe what things used to be like or to talk about repeated actions in the past  Frequently used in description.
L’Imparfait Verbes: pg
Lesson I can describe my childhood.
Talking about what may or may not happen
Le conditionnel “Would”.
CONJUGAISON.
Passé Composé.
Le Subjonctif Verbes: page 279.
Talking about what may or may not happen
Lesson I can describe my childhood environment.
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
L’imparfait.
L’imparfait 2. First, let’s look at how the imperfect tense is formed. To get the stem for the imperfect, you drop the -ons ending from the nous form of.
Reviewing how to conjugate ER verbs in the present tense
Mon enfance Quand j’était petit, j’étais _________________
The verb tense to describe the past
Do now 2/22 irregular past participles P.C.
Imparfait v. Passé Composé
Les Emplois de l’Imparfait
L’imparfait.
Copiez l’objectif et étudiez pour 5 minutes.
Review of Passé Composé
Chapitre 1, première étape, p. 11
Le Conditionnel Verbes: page 231.
Le Futur Francais III.
Mon enfance Quand j’était petit, j’étais _________________
L’imparfait/imperfect:
L’imparfait.
Mon enfance Quand j’était petit, j’étais _________________
JC2 - LE PASSE COMPOSE with ÊTRE
The Future tense.
Français I – Leçon 6A Structures
Français I – Leçon 7B Structures
Conjugating regular –er verbs en français
Do now 10/15 irregular P.C. Elle _____________ un roman. (écrire)
L’imparfait La conjugaison -ais -iez -ait -aient
L'Imparfait.
Français III – Leçon 3B Structures
Le futur proche.
Le Passé composé VS l'imparfait
Notes: l’Imparfait français III.
The Passé Composé In the previous lesson we looked at the formation of the passé composé (perfect tense) with Avoir verbs. In this lesson we will further.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
La famille ER conjugaison
Imparfait v. Passé Composé
Imparfait v. Passé Composé
Le Passé Composé.
Les verbes -er.
L’imparfait.
x L’imparfait / The IMPERFECT tense ais ions ais iez ait aient
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
Français III – Leçon 4B Structures
Conjuguez avec avoir ou être à l’imparfait.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Point de départ You’ve learned how the passé composé can express past actions. Now you’ll learn another past tense, the imparfait (imperfect). © 2015.
Le conditionnel « Would ».
L’imparfait.
Activité Conjuguez les verbes au subjonctif.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Français III – mercredi le 17 janvier horaire quotidien
IMPARFAIT.
The Conditional = WOULD.
Réflexifs.
Perfect Tense Avoir Verbs.
Transcription de la présentation:

Conjuguez avec avoir ou être à l’imparfait. 1. Tu ___________ sympa. 2. Vous __________ beaucoup d’amis. 3. J’__________ une grande maison. 4. Nous ________ calme. 5. La vie ___________ relaxante. 6. Ils ____________ un chien. 7. J’___________ contente.

L’Imparfait Des Verbes

Révision des Raisons Remember that the imperfect is used to DESCRIBE how things USED TO BE over a period of time and to express repeated, habitual actions in the past.

Formation To form the imperfect tense for all verbs, you have to go to the NOUS form of the present tense of the verb. Then you take off the –ons ending. Then you add the imperfect endings. Je (ais) Nous (ions) Tu (ais) Vous (iez) Il/Elle (ait) Ils/Elles (aient)

Sample ER Verb With regular er verbs in the present tense you can just take off the er and add the endings and it will still work. Parler (take off the er) Je parlais Nous parlions Tu parlais Vous parliez Il/Elle parlait Ils/Elles parlaient

Same Re Verb With regular re verbs in the present tense you can just take off the re and add the endings and it will still work. Vendre (take off the re) Je vendais Nous vendions Tu vendais Vous vendiez Il/Elle vendait Ils/Elles vendaient

Sample IR verbs With regular ir verbs in the present tense you CANNOT just take off the ir and add the endings because the nous form is not just ons, but issons in the present. Choisir - Present Tense (choisissons) Take off the ons (choisiss-) Add your endings to this stem. Je choisissais Nous choisissions Tu choisissais Vous choisissiez Il/Elle choisissait Ils/Elles choisissaient

Irregular Verbs in the Present Tense Remember that MANY verbs are irregular in the present tense. With these verbs you must always go to the nous form of the present tense to conjugate in the imperfect. Example (prendre)- Nous prenons Je prenais Nous prenions Tu prenais Vous preniez Il/Elle prenait Ils/Elles prenaient

Quand j’____1___(être) petite, j’___2____(habiter) à Lac Charles Quand j’____1___(être) petite, j’___2____(habiter) à Lac Charles. Nous __3_____(avoir) une petite maison. J’___5_ (aller) à Prien Lake comme école. Après l’école, mes amis et moi, nous _____5___(faire) nos devoirs. Vous __6___ (venir) chez moi pour m’aider. Pendant l’été, mon ami, Marc __7_____ (nager) et Marie et Anne _____8______ (faire) les courses. Moi, j’____9_____(écrire) des lettres et je ___10___ (lire). Ma famille __11___ (vouloir) aller à Hawaii, mais nous _____12___ (aller) au Texas. Quand tu étais petit….Est-ce que tu ____13___ (aller) en vacances? Qu’est-ce que tu ____14______ (faire)? Est-ce que tu ___15____(envoyer) des cartes postales ou des lettres à tes amis?

Quand tu étais petit(e)… 1. Tu faisais la sieste tous les jours? 2. Tu étais un petit ange? 3. Tu faisais toujours des bêtises? 4. Tu étais toujours mal luné? 5. Tu taquinais ton frère ou ta soeur? 6. Tu étais coquin(e)? 7. Tu étais rigolo(rigolote)? 8. Tu étais polisson (polissonne)? 9. Tu étais timide? 10. Tu avais des soucis? 11. Tu ennuyais tes parents?