9 NOVEMBRE 2017, OTTAWA, ONTARIO

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
Advertisements

La Planète a besoin de vous. 1. List 3 environmental problems mentioned:  l’eau est pollué  les plantes disparaît  les mers sont sales  l’air est.
Template Provided By Genigraphics – Replace This Text With Your Title John Smith, MD 1 ; Jane Doe, PhD 2 ; Frederick Smith, MD, PhD 1,2 1.
On va rechercher de bonnes vacances!
Les devoirs - homework Instructions:
Taxi Social - Douiret Sbaa
Les robots de la maison Je mets la table.
Theme Three Speaking Questions
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
Your Council’s Shining Armours Les Boucliers d’Agent de votre Conseil
Reflexive verbs and morning routine FR2
How to form questions in French
What about discrete point skills?
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Les devoirs - homework Instructions:
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Une Maison. Une Maison Vous posez des questions Hello, I would like to have more information on this property? How many rooms are there? Is it in a.
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Qu’est-ce que c’est? 1A.1 Nouns & Articles p
Why is it important to plan ahead for the future?
Reflective verbs or Pronominal verbs
J’ai besoin de parler du passe….
IPA by Jessica S. Miller, UW-Eau Claire
Les Fruits :.
Qui est-ce?.
La chouette qui avait peur du noir Épisode 8 : le chat
Title Layout Subtitle.
Setting SMART Objectives Training. ©SHRM Introduction Of all the functions involved in management, planning is the most important. As the old saying.
in French and in English
QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?
Leadership Styles Mrs. Keith Main Types of Leadership Styles 1.The Autocratic or Authoritarian Leader 2.The Democratic or Participative Leader.
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
Education & Sensibilisation dans les Sanctuaires PASA
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Travail en group Vous aurez besoin: Un dictionnaire ou portable pour
Quelle est la date aujourd’hui?
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 8 - Company LOGO Business Case Title.
In this topic you will learn
HealthPartners Canada
Bienvenue Welcome Bonjour Bienvenue Good morning
Le Passé Composé.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Ma Vie en Photos Français II.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
4.1.5 Je peux parler de mon avenir
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Quelle est la date aujourd’hui?
Ma chambre In this unit of work you will learn how to:
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
What’s the weather like?
Questions Synthesis.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
POWERPOINT PRESENTATION FOR INTRODUCTION TO THE USE OF SPSS SOFTWARE FOR STATISTICAL ANALISYS BY AMINOU Faozyath UIL/PG2018/1866 JANUARY 2019.
Maintenant nous allons …
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Plus que parfait du Subjonctif
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Lequel The Last Part.
Vouloir, Pouvoir, Être.
L’echauffement Warm-up:
L’orchestre des animaux
Presentation plan 1. Our journey in RPL 2. Our methodology
Prepositions of Location
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 9 - Company LOGO Business Case Title.
Transcription de la présentation:

9 NOVEMBRE 2017, OTTAWA, ONTARIO Le programme Open Education Leadership de SPARC Possibilité d’édition ABRC-Canada 9 NOVEMBRE 2017, OTTAWA, ONTARIO

Questions à réflexion De quel soutien votre bibliothèque a-t-elle besoin pour faire progresser les efforts d'éducation ouverte sur votre campus ? Qu'est-ce qui vous manque qui pourrait être aidé par une action collective ? Comment l'ABRC pourrait-elle aider ? Joy explains the purpose of the discussion She suggests CARL directors note the following questions (could also have these on the table?) What support does your library need to advance open education resourcing/efforts at your library? How could CARL help? We have an idea. Let me introduce our participants on the call (next slide). I’m delighted to introduce ….

Nos conférencières à distance Nicole Allen, Director of Open Education for SPARC Hope Power, Teaching & Learning Librarian, Simon Fraser University et SPARC Open Education Leadership Fellow Stephanie Quail, Business Librarian, York University et SPARC Open Education Leadership Fellow Joy Welcomes and introduces our participants Explains the purpose of this discussion to think through the potential for a SPARC/CARL OER Leadership Institute stream The Advancing Research Committee will be working through a draft proposal and we would appreciate your input. First, We will have Nicole describe the program and then ask Hope and Stephanie to share some highlights of their experience.

SPARC Open Education Leadership Program Nicole might like to mention materials and program available here?

Programme Open Education Leadership de SPARC initiative de développement professionnel de deux semestres vise à renforcer l'expertise et la capacité de faire progresser l'éducation ouverte dans les bibliothèques conçu pour les professionnels des bibliothèques universitaires et de recherche (principalement en début de carrière) dans les collèges et universités aux États-Unis et au Canada allie des possibilités d'apprentissage en ligne, d'égal à égal et axées sur des projets ceux qui terminent le programme reçoivent un certificat et un titre de “SPARC Open Education Leadership Fellow”

Projet pilote 2017-2018

Projet pilote 2017-2018 Projet pilote actuellement en cours 14 boursiers (“fellows”) ont été sélectionnés parmi les bibliothèques membres de SPARC (2 provenant d'universités canadiennes) les boursiers sont à la fois étudiants et créateurs; ils aident à évaluer et à améliorer le programme tout le contenu du cours et les ressources curriculaires seront publiés sous licence Creative Commons Attribution Joy asks Hope and Stephanie to share their experiences so far or Highlights: [Possible questions to answer but feel free to write your own highlight of course! What has been most instructive so far? What is most valuable so far? How are you being inspired?] Hope Stephanie

Questions à discussion : En revenant sur les questions précédentes, comment envisageriez-vous la contribution de l'ABRC à cet effort au Canada ? À quoi ressemblerait une piste canadienne de ce programme ? Avons-nous besoin de cet institut de leadership ou d'un programme d'introduction sur les OER (ou les deux) ? Quel format conviendrait le mieux (en ligne ou en personne) ? Qui croyez-vous devrait être nos partenaires pour une telle initiative (en plus de SPARC) ? Joy to CARL Directors: As you reflect on the earlier questions: What support does your library need to advance open education efforts on your campus? What are you missing that could be aided by collective action? How could CARL help? Understanding that this is a leadership program

Nos conférencières à distance Nicole Allen, Director of Open Education for SPARC Hope Power, Teaching & Learning Librarian, Simon Fraser University et SPARC Open Education Leadership Fellow Stephanie Quail, Business Librarian, York University et SPARC Open Education Leadership Fellow Joy Welcomes and introduces our participants Explains the purpose of this discussion to think through the potential for a SPARC/CARL OER Leadership Institute stream The Advancing Research Committee will be working through a draft proposal and we would appreciate your input. First, We will have Nicole describe the program and then ask Hope and Stephanie to share some highlights of their experience.

Merci! Many thanks to our participants and do all of you for this engagement.