How to get to double verb sentences!!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Advertisements

Talking about what you are going to do in the future tense! 
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
French 1: Unit 2 review Qu’est-ce que tu aimes?. To ask about like and dislike (P.41) A- Like: Tu aimes étudier?... ? Oui, j’aime étudier... Qu’est-ce.
Future and Conditional le futur et le conditionnel.
Remember the Imperfect? (that thing we did before half term) Can you remember the 3 uses? Saying what something WAS like Saying that you USED TO do something.
Les verbes en -ER Français I.
On va rechercher de bonnes vacances!
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
LES TRAVAUX / EMPLOIS – JOBS
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Le conditionnel “Would”.
Fall Final Exam Flip Chart
Notes le 2 mars Le verbe ALLER.
How to form questions in French
Describing yourself and others J’ai ___________ ans.
les bonnes résolutions
The Passé Composé Tense
Leçon 8: Un concert de musique africaine
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Creating Questions in French
Great Things to Say.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
aller + infinitif être + en train de venir + de + infinitif
Vendredi le 13 octobre.
The pronoun en.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
Le verbe aller au présent
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
The Passé Composé Tense
Writing/ speaking exam prep. La description
Improving Your Written Work
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
in French and in English
The Passé Composé Tense
QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
On va parler de la fréquence qu’on fait du sport
Grammar Flash Cards La révision.
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
I. mardi – le 15 novembre 1) Identifiez ces infinitifs!
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
The Perfect Tense with ‘être’
J’ai mal !!!!! FINAL REVIEW.
Le weekend To be able to talk about where you go
The Passé Composé Tense
Les verbes réfléchis au présent VITE ETRE 
Si clauses in French.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les négatifs et l’interrogation
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les couleurs.
Asking For and Giving Advice
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Partir, Sortir et Dormir
Aller Chapitre 5.
D’accord 2 Leçon 2B.2 Pronouns Y and EN.
The Perfect Tense with ‘être’
The Perfect Tense with ‘avoir’
My favourite subject is
Manger et Boire Bon Appétit!.
Copiez l’objectif et répondez aux questions.
Transcription de la présentation:

How to get to double verb sentences!! Strategies to use.

Strategy #1 Never tell me that you like something that can be a verb. Example: J’aime la pizza → J’aime manger la pizza.

Tu préfères le football Il adore les livres. ↓ Tu préfères jouer au football. Il adore lire.

Tell me why. Strategy #2 J’aime la pizza…… parce que je préfère la cuisine italienne. parce que j’adore le fromage. parce que c’est délicieux.

Je suis occupé…. parce qu’il y a un match de basketball. Nous préferons une boume… parce que c’est amusant. Il voudrait une autre bicyclette… parce que la sienne est cassé.

ATTENTION!!!! DON’T use the same verb twice! J’aime la classe des sciences parce que j’aime le professeur. La boume est magnifique parce que c’est amusante.

Strategy #3 Add an “adjuster phrase” before the simple statement that you would have made. Je/Il pense que… J’espère que… (Barely changes the meaning) (changes the meaning a little) Example: Elle est sympa. ↓ Je pense qu’elle est sympa. J’espère que mon prof (elle) est sympa.

Strategy #4 Add a “wall phrase” before what you would have said. A une boum! (Have a party) ↓ Tu devrais avoir une boum. (You should have a party) Je fais mes devoirs. J’ai besoin de faire mes devoirs.

ATTENTION!!!! When using “wall phrases”… You are changing the meaning of the original phrase a little- make sure it still makes sense. Mon père conduit→ mon père va conduire 

ATTENTION!!!! When using “wall phrases”… You are changing the meaning of the original phrase a little- make sure it still makes sense. Mon père conduit. ≠ Il faut conduire. 

ATTENTION!!!! When using “wall phrases”… J’ai besoin de mange. The second verb needs to be in the infinitive (unconjugated) to be correct. J’ai besoin de mange. Tu dois vas. 

ATTENTION!!!! When using “wall phrases”… J’ai besoin de manger. The second verb needs to be in the infinitive (unconjugated) to be correct. J’ai besoin de manger. Tu dois aller. 

Just tell me more. Strategy #5 Je vais à la piscine en été… c’est fantastique! Je fais du vélo avec mon ami… c’est assez vite.

Tell me more with a connector word (conjunction) Strategy #6 Tell me more with a connector word (conjunction) et, mais, puis, etc. J’aime la classe de la santé, mais je déteste la classe d’anglais. Je prend le youart le matin, et je préfère le youart après le dîner aussi. Je me lève puis je me douche.

Put it in the futur proche! Strategy #7 Put it in the futur proche! If we’re making future plans, tell me what you’re “going to” do. Je paie- I’m paying ↓ Je vais payer. http://www.youtube.com/watch?v=y47eSlLSxa0

Put it in the passé composé! Strategy #8 Put it in the passé composé! If it’s appropriate for the situation, you’re already using two verbs. Je chante. ↓ J’ai chanté.