Haut comme trois pommes

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
le français I Chapitre 8 Grammaire 1
Advertisements

Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Negation… I go… I do not go. = Je vais… Je ne vais pas.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Les Expressions Négatives
Negatives. How do you make something negative? Ne... Pas around the verb. – (ne pas sandwich)
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Review of ne…pas You know how to make a sentence negative in the present or past using the expression ne…pas. In the present tense, place the ne…pas around.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Les nÉgations.
Making sentences negative
2 La négation Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1:
* NOT * Je n’ai pas vu ce film. * Il n’a pas étudié pour l’examen. * Elles ne sont pas allées au parc. * He didn’t come to school for two weeks!
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Negatives ‘I ‘I don’t know’ ‘Je ‘Je ne sais pas’.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Negative expressions ne verb pas/jamais/ que/plus
Français 2 Negation. Ne…pas To make a sentence negative, normally we place “ne” before the verb and “pas” after the verb Ex: Je n’ai pas de devoir Ex:
Do now: complete the missing word  Je lui ai donné un 1. ______ de 100 euros et elle m’a donné 20 2._______de 20 eurors. Elle m’a fait la 3.____________.
L’article partitif The partitive article To talk about food in French you will have to use the partitive article, which is translated as ‘some’ or ‘any’
Les Questions.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Chapitre 5 Mots 2 Personne et Rien Ne…
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Combien en voulez-vous?
By the end of the lesson you will be able to
Past Tense (Past Perfect)
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
How to form questions in French
les bonnes résolutions
Nous sommes très négatifs aujourd’hui!
There exists more negatives than just Ne…pas
Speaking Exam Preparation
Creating Questions in French
Expressions négatives
La Santé Unité 10.
Le passé composé Objectif: Savoir comment former verbes au passé composé (avoir).
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
On organise une soirée à Paris!
1415frey9W26fitness.
The pronoun en.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
Theme One Speaking Questions
1. Comment t’appelles-tu?
A Note the use of avoir in the following sentences:
QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?
Bienvenue aux eleves de National 5
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Grammar Flash Cards La révision.
Les expressions négatives Click on the speaker symbol for narration.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
J’ai mal !!!!! FINAL REVIEW.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Le Passé Composé (Perfect Tense)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les Mots Intérrogatifs
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Combien en voulez-vous?
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Point de départ In Leçon 2A, you learned how to negate verbs with ne... pas, which is used to make a general negation. In French, as in English, you can.
Negatives © 2006 Jupiterimages Corporation
Transformez ces phrases en phrases négatives.
Transcription de la présentation:

Haut comme trois pommes la date: Expression idiomatique: Haut comme trois pommes Vive la différence L’objectif: utiliser la négation pour comparer. Critères de réussite: All can identify negatives Most can use negatives Some can use negatives in comparisons Oral practice

Les devoirs pour mardi 11 novembre Complete the listening homework. Go on BBC bitesize website. Follow the instructions on the worksheet . All answers to be written on the worksheet.

Pour commencer Traduis en anglais: Je suis forte en maths J’ai plus de devoirs en histoire qu’en dessin. Le prof d’anglais est moins sévère que le prof d’EPS. On n’a pas beaucoup de devoirs en informatique. Le français demande autant de travail que les sciences.

On lit Grade B Lis le texte What does Damien say about coping with the English language? (2) Why does he say lessons are easier than in France? (2) What is his opinion of the school canteen food in England? (2) In what ways did the English pupils behave negative towards him? (2)

On lit Relis le texte Copy and translate all negative sentences. Grade B Relis le texte Copy and translate all negative sentences. Answer the questions: Why do we see n’ from time to time? Where is the ne/n’ located? Why is the verb not always followed by pas?

On traduit Relis le texte et trouve la traduction: Ne… pas Ne… plus Ne… jamais Ne… personne Ne… aucun Ne… que Ne… rien Ne…ni…ni Ne … pas encore not Not …anymore never nobody Not any only nothing Neither … nor Not yet Translations Think of you own- speaking Read first paragraph- stand up when you hear a negative Highlight all negatives in text Answer qs in English A comparison of French and English schools using at least 5 negatives and peer assess

La négation How does it work? Read the sentences below and work out the rule: The two parts of the negative form a sandwich around the verb. Eg: Je ne mange pas de viande. Il n’aime plus de le rap. Tu n’a pas encore fini tes devoirs. Je ne vais pas à Paris. Il ne mange jamais de tomates. Tu ne fumes plus. Je n’ai vu personne. Il n’y a ni cinéma ni théâtre. Il n’y a aucun biscuit dans la boîte.

La négation Read the sentences and decide which negatives you would use for each of them. He never eats meat. You don’t go swimming anymore. I haven’t seen anyone. We don’t want to go. They didn’t see anything. We only drink water. I haven’t got any doubts. He couldn’t find his mother or his father. ne … jamais ne … plus ne … personne ne … pas ne … rien ne … que ne … aucun ne … ni…ni…

Think about the place of the negative in the sentence La négation Make these statements negative by using the expression in brackets. Tu fais tes devoirs. (ne..pas) J’ai rencontré son copain.(pas encore) Tu l’a vu. (ne…jamais) Je sais. (ne…rien) Tu y vas.(ne…pas) Luc fume. (ne…plus) Elle a une soeur. (ne…que) Elle joue au tennis et aux échecs. (ne…ni…ni)

The negative goes around the verb! La négation Make these statements negative by using the expression in brackets. Tu ne fais pas tes devoirs. Je n’ai pas encore rencontré son copain. Tu ne l’a jamais vu. Je ne sais rien. Tu n’y pas vas. Luc ne fume plus. Elle n’a qu’une soeur. Elle ne joue ni au tennis ni aux échecs.

La négation Traduis en français We did not eat anything. Vocabulaire To get on: s’entendre Buy: acheter To be shut: être fermé We did not eat anything. They did not say thank you. She did not buy anything. We did not go to the park. It was not shut. She only has one brother. We have never seen the Eiffel Tower He no longer gets on with his father.

La négation Traduis en français Nous n’avons rien mangé. Vocabulaire To get on: s’entendre Buy: acheter To be shut: être fermé Nous n’avons rien mangé. Ils n’ont pas dit merci. Elle n’a rien acheté. On n’est pas allé au parc. Ce n’était pas fermé. Elle n’a qu’un frère. On n’a jamais vu la tour Eiffel. Il ne s’entend plus avec son père.

La négation Which of the words in bracket belong in the gap? Je n’ai ____ d’argent. (rien, plus) Il n’a ____ eu de succès (personne, pas) Je ne connais ___ cinq personnes ici. (que, aucune) Je ne connais ___ personne ici. (pas, aucune) Il n’a ___ fait de la journée. (plus, rien)

Pour finir Creative Thinker Team worker Independent Enquirer Pick one of the skills and explain how you have used it today… Effective Participator Reflective Learner Self Manager