Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Quel temps fait-il? Il y a du soleil.
Advertisements

To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #6 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. You (fam.) love the math.
Regarde le vidéo clip Décide quelle phrases sont correctes (vrai) ou incorrectes (faux)? 1.
Boucle d’Or et les trois ours
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
Reprise Rappel 1, Part 2.
Dimanche 14 mai Be able to understand what young people do to earn money.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
WALT: UNDERSTAND MORE COMPLEX TEXT ABOUT WEATHER.
Notes le 20 avril FAIRE (to make, to do) je fais nous faisons
Les matières scolaires
Brainstorm. Avec ton partenaire, écrivez le plus de phrases sur la météo.
1415frey9W26fitness.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Lesson 4A L’heure.
French 1st Level The Weather.
Improving Your Written Work
Qui est-ce?.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Quel temps fait-il?.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Notes to teacher Slides 2–15: tell the story and elicit the meaning. Then encourage the children to repeat the telling of the story with you. Play slides.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Les expressions impersonnelles
Pablo Picasso P____ P_______
Les jours de la semaine Lu Ma Mi Je Ve Sa Di Images from
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Pato et Elly font du sport aussi.
La météo.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Quelle est la date aujourd’hui?
Les jours de la semaine.
On va parler de la fréquence qu’on fait du sport
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Unité 1 – Famille et domicile
Unité 1 – Famille et domicile
Les yeux et les cheveux Year 7
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Quelle est la date aujourd’hui?
À quelle heure est ( le film ) ?
What’s the weather like?
Pato et Elly font du sport aussi.
Aujourd’hui nous allons…
Le weekend To be able to talk about where you go
Chapter 7.2 Un Peu plus à la page 242
Dans ma Salle de classe
French I YL 10/4-6.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les négatifs et l’interrogation
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
L’echauffement Warm-up: Quelle saison est-ce? C’est…
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Starter.
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 descriptions You are going to create a comic in French with others in your class. You will use what you have learned to describe a comic character of.
Morning Dash - Francais
Quelle heure est-il? 1. Relie les numéros et les mots 4.
Quelle heure est-il? 1. Relie les numéros et les mots 4.
Transcription de la présentation:

Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is a comic strip version of the story for pupils to read individually Slide 3 can be printed out, cut up and used as a re-ordering activity or a listening activity where pupils hold up the appropriate picture when the teacher/another pupil reads out that sentence. Slide 4 can be printed out and used as a reading and writing activity Slides 5-9 can be printed off for pupils to fill in the missing words.

Nom:………………………………………… Classe:……. Date:……………………………………………….. Lis l’histoire et réponds aux questions. Read the story and answer the questions: A. Écris le bon jour à côté du temps (Write the day in French when the weather is like this) il fait gris = …………………………. il neige = ……………………… il fait du soleil = ………………………………….. il y a de l’orage = ……………………… il fait froid = ………………………….. il pleut = ………………………………….. B Écris le temps à côté du jour (Write the correct weather next to the day ) lundi = ……………………………………………. jeudi = …………………………………………….. dimanche après-midi = ………………………………………………….. dimanche soir = …………………………………………. mercredi = …………………………………… samedi soir = …………………………………………………………. C. Vrai / faux Put a tick or a cross next to these statements about the story: Snoopy goes ski-ing with Woodstock on Monday ………… 2. Snoopy goes for a walk with Woodstock on Friday …...... Snoopy can’t sleep during the storm on Saturday night ……… 4. Snoopy and Woodstock go surfing on Sunday morning ……. Snoopy and Woodstock fall out on Saturday afternoon ..……. 6. It’s sunny when Woodstock brings Snoopy a flower ………. Qu’est-ce que c’est en anglais? What do these words mean in English ? Use a dictionary perhaps. mais = …………………. avec = ………………….. donc = …………………. plus tard = ………………………………. enfin = ………………………………… Traduis en anglais Translate these phrases into English: Snoopy regarde le ciel avec Woodstock = …………………………………………………………………… 2. il ne dort pas………………………………………… Donc Snoopy boit un chocolat chaud mais il est toujours seul = ……………………………………………………………………………………………………. Enfin les deux amis s’embrassent = ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………… F. Sur la page suivante fais des dessins et écris une petite histoire. On the other side draw some pictures and write your own sentence or even a little story