Des fruits avec du yaourt La salade verte La tarte aux pommes

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes –ER Et Le partitif
Advertisements

Au Snack-bar Jeudi 15 juin Learning Objectives:
Le Partitif et larticle défini Français I, Ch. 6.

1 Pour? a Je voudrais la soupe. 2 Comme dessert b Jaime le poulet. 3 Comme entrée c Sil vous plaît 4 Que? d boire? 5 Comme plat principal e Je voudrais.
Quest-ce que tu vas acheter? What are you going to buy?
Les boissons – Drinks Les plats – Dishes
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
When you talk about food, you will often want to say some potatoes or some coffee. To do this, you need to use different words in French. With masculine.
Saying some in French In French, instead of saying some we say of the. Whats the problem? It changes depending on whether the word which follows it is:
Je voudrais ….
Bien Dit 1 chapitre 6.2 vocab Exprimons-nous conversation.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Le paratif et l’article défini
Au restaurant Plat principal Starter Boissons Main Course Entrées
Le petit déjeuner des céréales un croissant des toasts du pain
Le petit déjeuner.
Definite and Indefinite Articles and the Partitive
On fait les magasins!. La nourriture What are these in French? You have 3 mins.
La cuisine et la nourriture
LA NOURRITURE.
De Quoi Est-ce que Vous Avez Envie?
The Partitive SUCCESS SERIES FRENCH. The partitive It is the expression of quantity Part of vs. the whole item Review contractions with DE.
Quest-ce que tu manges? Buts: Saying what you eat at school and what you like to eat.
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
lundi, 4 novembre What do the sections in red mean? They ALL
Leçon 9 Vocabulary. A meal Un repas Breakfast Le petit déjeuner.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
On fait les courses... mais cest combien? How much is it? How much can we buy?
Which picture fits this person’s food diary?
To identify a verb in its infinitive form
What do you do to stay in good shape? Vendredi vingt sept janvier 2012 Objectif: que fais-tu pour garder la forme?
Term 4 Home Learning A table Vocab and activities to be completed at home.
Bonne cuisine bonne mine!
Français II Leçon 1A - vocabulaire
Ch. 1 Vocab Pablo Tim Leah Patrick. Ch.1 Première étape 1.Ca fait longtemps… 2.Depuis… 3.Quoi de neuf? 4.Rien de spécial. 5.Cetait comment, tes vacances?
Première étape Renewing Old Acquaintances Ca fait longtemps quon ne sest pas vu(e)s. Its been a long time since weve seen each other. Je suis content(e)
La nourriture.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Les objectifs d’aujourd’hui: - Parler: Nos weekends - Examen du chapitre 5: Au café jeudi, le six février, 2014 (deux mille quatorze) Devoirs Jeudi : Quiz.
A Note the forms of the irregular verbs vouloir, pouvoir, and devoir.
Une pomme Une poire Une pêche Une banane Une tomate Une glace
Journal – mardi, le onze nov. Look at your vocab list. Choose 5 words you are still having trouble with and either use them in complete sentences or draw.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Au Marché.
Les aliments révision. Ecrivez le plus d’aliments que possible! (Write down as many foods in French as you can think of!)
OBJECTIF T To be able to understand a restaurant menu To understand people ordering food in a restaurant To hold a conversation in a restaurant.
La date: _____________________________ Sortez vos cahiers et preparez vous pour le teste pendant 5 minutes. Ecrivez dans vos cahiers la regle suivante:
Can you find ALL the items in 5 minutes? beefbuttercorn bottle of waterbreadonion coffeesugargrapefruit carrotsstrawberriespastries cerealcheesefish mushroomcakepotato.
La nourriture française
La nourriture (Reading Levels 3-4)
Bon Voyage! Chapitre 6.
Fill in the pyramid with the missing French food vocabulary.
La Nourriture.
Je voudrais 1.unpaquetdebiscuits 2.deuxkilosdepommedeterre 3.unetubedeentifrice 4.Unpotdeyaourt 5.250grammesdejambon 6.Uneboitedesardines 7.Unpaquetdechips.
La nourriture Un quiz.
Journal – jeudi, le 22 octobre. JOURNAL 22/10/15 1.Le bal est sur la table. 2.Le bal est devant la table. 3.Le bal est derrière la table. 4.Le bal est.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
FAIRE LES COURSES French 2 Unit 3 Vocabulary 2. La boulangerie – pâtisserie Bakery/Pastry store ■Le boulanger (la boulangère) – baker ■On peut acheter….
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Bon appétit! Lesson 3A *an expression used as people sit down to eat…it means “Enjoy the meal!”
L’article partitif The partitive article To talk about food in French you will have to use the partitive article, which is translated as ‘some’ or ‘any’
Objective: to learn when to use:
Semaine 1: Menu d’été Week 1 Summer Menu
Produce a draft menu in French
Les aliments révision.
MANGER ET BOIRE.
Transcription de la présentation:

Des fruits avec du yaourt La salade verte La tarte aux pommes Les boissons… Les plats… Un café 1,20€ La pizza 6,70€ ...avec des frites 1,50€ Un coca 1,95€ Le saucisson 5,50€ ...avec des haricots 1,50€ Le poulet roti 7,50€ Un jus d’orange 1,30€ La poisson du jour 10€ ...avec des carrottes 1,50€ Un vin blanc 3,50€ Les entrées… Les desserts… La soupe à la tomate 3,50€ La glace 3,80€ Des fruits avec du yaourt 3,20€ La salade verte 3,10€ La tarte aux pommes 4,50€ Le paté 4,25€

Les réponses 13,40 € 16,10 € 8,65 € 15,00 € 4,95 €

Les courses Objectif: I know the names of 6 different shops and can name at least 2 things they sell in French.

By th end of the lesson All will be able to recall 6 shops. Most will be able to read a shopping list Some will be able to teach items from the list

Le grand dessin Presentation Mini white boards Group work Laptops

Le Contrôle de Vocabulaire La tarte aux pommes Le saucisson Je prends un vin blanc Je voudrais un steak avec des haricots La soupe du jour A coffee A green salad Fish of the day Roast chicken with chips. I would like ice cream.

Le Contrôle de Vocabulaire La tarte aux pommes Le saucisson Je prends un vin blanc Je voudrais un steak avec des haricots La soupe du jour A coffee A green salad Fish of the day Roast chicken with chips. I would like ice cream. Apple pie/apple tart sausage I’ll have a white wine I would like a steak with green beans Soup of the day Un café Une salad verte La poisson du jour Le poulet roti avec les des frites Je voudrais une glace.

Le supermarché

La boulangerie

L’épicerie

La boucherie

La charcuterie

La pâtisserie

À la ___________ j’achète du pain. boulangerie À la ___________ j’achète du pain.

À la ___________ j’achète une pomme. épicerie À la ___________ j’achète une pomme.

À la ___________ j’ achète une tarte aux pommes. pâtisserie À la ___________ j’ achète une tarte aux pommes.

À la ___________ j’ achète les saucissons. charcuterie À la ___________ j’ achète les saucissons.

Au ___________ j’ achète du ________. supermarché Au ___________ j’ achète du ________. coca

À la ___________ j’ achète un ________. boucherie À la ___________ j’ achète un ________. steak

Miniwhite boards

Write these headings in your book with space to write underneath. Le supermarché La boulangerie La pâtisserie La boucherie L’épicerie La charcuterie

Video Jean Louis Albert

THE WOMBATS

The Wombats’ Challenge You are working as a fixer for band ‘The Wombats.’ They are playing a concert in Paris and have asked you to buy some food for their stay. You have the shopping list but to organise your time you need to know what you will buy in which shop.

The Wombats’ Challenge Your task:   1. Work out which foods you need to buy in each shop. 2. Count up the number of individual food items for each shop to crack the code and find a hidden message from the band. 3. Dan, the drummer, is learning French. Write a vocabulary list for the words in bold so you can teach him the vocabulary he needs to ask for different quantities of items when he goes shopping himself.

Le code! ab ! ét na pp ? es bo it ls

Au supermarché 50g de riz 6 bouteilles de coca un paquet de biscuits 2 cartons de jus d’orange Une boîte de soupe un tube de purée de tomates une bouteille de lait un pot de confiture. 8 = BO

À La boulangerie Une baguette 3 petit pains Du pain 3 croissants 8 = 4 = NA

À la pâtisserie 2 tranches de gâteau Une tarte aux pommes 2 tartes aux fraises. Un gâteau au chocolat Un gâteau au fromage 8 = BO 4 = NA 5= PP

À la boucherie 500g steak haché 4 steaks Un poulet 8 = BO 4 = NA 5= PP 3= ÉT

À l’épicerie Un kilo de tomates Un demi-kilo de champignons 400 grammes d’oignon 6 carottes Un chou-fleur 5 poires 4 bananes Un ananas 2 kilos de pommes de terre 8 = BO 4 = NA 5= PP 3= ÉT 9= IT

À la charcuterie 8 saucissons 5 tranches de jambon 8 = BO 4 = NA 5= PP 3= ÉT 9= IT 2= !

Bon Appétit!

500g

700g 350g 600g 250g 300g

Écrire  Crée un poster pour un grand supermarché avec au moins 6 les promotions. Aujourd'hui 500 grammes de pommes coûtent seulement 1€20! Aujourd'hui deux ananas seulement 3 €!

Les devoirs Complete your poster and hand it in next lesson. Make sure there are at least 6 promotions and try to use different quantity words.