Describing yourself and others Understanding adjective agreement

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Advertisements

Des Adjectifs Vocabulaire.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Conjugation for –er verbs
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Leçon 11, Unité 4 Les adjectifs. Vidéo (page 162)
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
Vocabulaire électronique
I can describe myself and others
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Fall Final Exam Flip Chart
Indefinite articles & plural of nouns
How to form questions in French
les bonnes résolutions
THE VERB ETRE TO BE An IRREGULAR VERB.
Describing Yourself (avoir & être)
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT
Les matières scolaires
Être au pluriel Verbes: page 46.
I can describe myself and others
L.O. To be able to talk about a film in target language.
French writing assessment task
Vendredi le 13 octobre.
A bit about ADJECTIVES in French.
Reflective verbs or Pronominal verbs
Il est comment? Unscramble the sentences. Noisette les yeux Il a
Today’s jobs To know some adjectives for describing people
Idiomatic Expressions:
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Français I – Leçon 6A Structures
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Les Fruits :.
Making Sentences Negative in French
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Quelle est la date de ton anniversaire?
Pour commencer Que dit Manon? Completez les phrases en anglais
in French and in English
Talking about your family members
Print hair and eyes worksheet
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Jeudi douze janvier L’objectif:
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
Year 7 French Knowledge Navigator : Theme 1 Topic 1 and 2
Pour commencer…Corrige les erreurs
COMMENT ES-TU? – WHAT ARE YOU LIKE?
Reflexive Verbs in French
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
Grammar Flash Cards La révision.
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Le verbe « être » au pluriel
What’s the weather like?
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
Les pronoms-Pronouns.
Les Mots Intérrogatifs
Vouloir, Pouvoir, Être.
Je me présente Je suis petit quite Je suis petite I am tall (f)
Adjective Agreement.
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Lundi le 25 novembre Comment je me vois L’objectif Describe yourself.
Describe my personality
S1 French – bonjour!! Objective: to describe yourself and other people
S1 - descriptions To be able to describe yourself in French
D’Accord 1 Leçon 3A.1 Descriptive adjectives (irregular adjectives, adjective placement-BAGS, and physical description.)
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Describing yourself and others Understanding adjective agreement vendredi 30 novembre 2018vendredi 30 novembre 2018 Comment je me vois Describing yourself and others Understanding adjective agreement

Trouvez l’anglais: modest branché poli funny intelligent intelligent charmant curieux généreux gentil modeste drôle intelligent charming generous nice trendy curious polite

Trouvez l’anglais: branché poli trendy intelligent polite charmant curieux généreux gentil modeste drôle trendy polite intelligent charming curious generous nice modest funny

Adjectives change spelling (and sound sometimes) depending on who or what you are describing. See if you can spot how the spellings change for regular adjectives…

Je suis branché. Je suis branchée. Je suis = I am

Je suis charmant. Je suis charmante.

Je suis poli. Je suis polie.

Je suis intelligent. Je suis intelligente.

Some adjectives may not change spelling. See if you can spot why…

Je suis modeste. Je suis modeste.

Je suis drôle. Je suis drôle.

Some adjectives have endings that change a little more than others. Look at the following examples…

Je suis curieux. Je suis curieuse.

Je suis généreux. Je suis généreuse.

Je suis gentil. Je suis gentille.

Some adjectives have completely different masculine and feminine versions….

Je suis beau. Je suis belle. beau = handsome belle = pretty

être – to be je suis nous sommes tu es vous êtes il est ils sont elle est elles sont

être – to be je suis I am tu es you are il est he is elle est she is je ne suis pas – I am not il n‘est pas – he is not

Trouve le français: Find the French: (m. = masculine, f. = feminine) I am curious (f.) I am funny. (m) He is handsome. She is intelligent. You are nice. (f.) Je suis curieuse. Je suis drôle. Il est beau. Elle est intelligente. Tu es gentille.

Lis le texte. Read the text. Studio 1 page 13 Lire 4 Lis le texte. Read the text. We can use intensifiers to make sentences more interesting. We can use connectives too. Ne + pas around the verb makes a sentence negative. Read through the text together

curious intelligent important music and mangas spaghetti Studio 1 page 13 Lire 4 Complète les phrases. Complete the sentences. Maurice is nice and very . He is also generous and quite . For Maurice, being trendy is not very . Maurice likes . Maurice doesn’t like . curious intelligent important music and mangas spaghetti

3. Surya est aussi très modeste. vrai 4. Elle est impatiente. faux Studio 1 page 13 Lire 5 Lis le texte. Vrai (V) ou faux (F)? 1. Surya est gentille. vrai 2. Surya n’est pas polie. faux 3. Surya est aussi très modeste. vrai 4. Elle est impatiente. faux 5. Elle n’aime pas la musique classique. 6. Elle n’aime pas le rap. vrai faux

Nous allons écrire. Studio 1 page 13 Ecrire 6 Je suis très et je suis aussi . Je suis assez mais je ne suis pas .   Mon copain / Ma copine s’appelle . Il / Elle est très . Il / Elle est aussi assez mais il / elle n’est pas . Explain that they can aim for a higher level if they choose not to use the writing grid.