L’Halloween (Où est…..?) presentation to revise/introduce simple directions in French KS2: Ou est….? Tournez a droite/a gauche Allez tout droit
tournez à gauche encourage class to repeat and point
tournez à droite encourage class to repeat and point
allez tout droit encourage class to repeat and point Then get class to stand and play ‘Jacques a dit’ (simon says) with tournez a gauche/ a droite/ allez tout droit
le fantôme la sorcière la citrouille le chat noir Introduce Halloween vocab. Repeat loud, soft, silly voice, scary voice, different voice for each…. then point rapidly to each and class tell you what it is la citrouille le chat noir
Où est le chat noir? elicit: allez tout droit (click and ghost moves): tournez a droite (click to make ghost move again): then allez tout droit (final click) (final one could also be tournez a gauche depending on if you think your class can cope with finding their way around the map that way)
Où est le chat noir? elicit: allez tout droit (click ghost moves): tournez a gauche (click to move ghost): allez tout droit (move ghost): tournez a droite (last click)
Où est le chat noir? elicit allez tout droit (click to move ghost): tournez a gauche (click): allez tout droit (click): tournez a gauche (last click to get to cat)
Où est la sorcière? elicit allez tout droit (click to move ghost): tournez a gauche (click) allez tout droit (click) tournez a gauche (last click to reach witch)
Où est la citrouille? elicit – allez tout droit (click to move ghost): tournez a gauche (click to reach pumpkin)
Où est ………? Ask class to form questions for the skeleton (Ou est le fantome? Ou est la poste? Ou est le chat noir? Ou est l’ église? etc…) use annotate tool / IWB pen to draw a route for the skeleton following the class instructions. Swap and you give the instructions while a child draws the route. Can they guess what the skeleton is looking for (ie where you are taking him)