Ecole Jules Verne Curriculum et enseignement

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L‘école maternelle On y va de 3 ans jusqu’à 5 ans.
Advertisements

Talking about yourself
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Projet Comenius Roanne Etat Minister of Education Najat VALLAUD-BELKACEM Académie Rectrice ( 3 countries: Ain/Rhône/Loire) Mme MOULIN CIVIL Département.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Français 10/12/15 Ouvrez vos livres á la page 40. Faites #6. Two flies are on a porch: which one is the actor? Se dépêcher – to hurry. Dépêche – toi. Hurry.
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
PROGRAMMES CYCLES SOCLE La relation programme - socle Enseignement général et professionnel adapté.
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
. Sequence and project number 1. Guess what the topic is (devine le sujet)
French Bridging the gap Year In the light of the new languages specifications 2016, it would be relevant for future Y12 linguists to focus on their.
GUIDE DES PARENTS QUE FAIT MON ENFANT A L ECOLE MATERNELLE ? L’école maternelle est ouverte à la vie, et au monde.
Les objectifs de la classe de 3 ème Le stage d’observation en entreprise Le brevet des collèges L’orientation.
« Il n’y a pas d’apprentissage sans répétition. » « Il n’y a pas d’apprentissage sans effort. » « Il n’y a pas d’apprentissage sans volonté. »
Maîtrise de la langue Un dossier interdisciplinaire en inter-degrés.
De nouveaux cycles pour plus de continuité dans les apprentissages Cycle 1 Apprentissages premiers Maternelle Cycle 2 Apprentissages fondamentaux CP CE1.
Le Programme d’anglais. Le programme est régi par un cadre commun à tous les pays d’Europe: Le CECRL Il fixe 6 niveaux de langue et 5 compétences à acquérir:
DIFFERENTIATION NO ONE CAN COMPEL A STUDENT TO LEARN. (MEIRIEU)
Enseignement bilingue paritaire Illkirch Centre, Libermann,Lixenbühl Réunion publique d’information Mardi 17 janvier 2017.
STAGE DE SECONDE DATES (A VENIR).
L’ECOLE maternelle.
Les objectifs de la classe de 3ème
Le Diplôme National du Brevet : DNB L’obtention du DNB est liée à: I. La maîtrise du « Socle Commun de Connaissances, de Compétences et de Culture » II.
Theme Three Speaking Questions
Mrs. FOsTEritE Ecole maternelle St Justin
(= for (how long) / since (when?)
les bonnes résolutions
Patricia PICHON IEN enseignements à l'école maternelle maternelle42
Bonjour! Bon jeudi! POUR ÊTRE PRÊT: SORTEZ LE DEVOIR P. 218 # 2
AP Examen Pratique commentaires
Speaking Exam Preparation
Les devoirs - homework Instructions:
Year 7 French Homework Mme Janickyj
mardi, le douze septembre
Using Songs To Teach French
L’Education Artistique et Culturelle doit être enseignée à l’école.
S4C.
Français 10/9/17 Ecrivez 8 phrases avec les six forms d’aimer.
A level French 8th December 2017.
Les matières scolaires
Jeudi 25 Janvier Français II
French: Leaving Certificate Options
La Refondation de l’Ecole
Essai
Des adjectifs irreguliers
ITE in the continuum of Teacher Education
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Quelle est la date aujourd’hui?
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Les programmes de la maternelle
Learning the 9 expressions by heart: French to English Spelling
Quelle est la date aujourd’hui?
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
1. Les emplois 2. List the colors you see in this painting by Frenchman Claude Monet (in your cahier). *Use complete sentences if you can and describe.
Jour 6 MOT DE PASSE:ne faire que + infinitif- to do nothing but
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
LE LYCEE INTERNATIONAL Français de Vilnius
Presentation plan 1. Our journey in RPL 2. Our methodology
Nom et prénom : XXXX Classe de référence à la rentrée : CM2
School system in France
Proposition d’inclusion Rentrée 2018
Les Jours de la Semaine ©  Copyright Kapow! 2017.
MOBILISER LE LANGAGE DANS TOUTES SES DIMENSIONS / l’ORAL
What is Delf ?. DEFINITION OF THE DELF The DELF (Diplôme d'études en langue française) is an examination set by the French Ministry of National Education.
Transcription de la présentation:

Ecole Jules Verne Curriculum et enseignement

Cycle I: PS-MS-GS Cycle II: CP-CE1-CE2 Cycle III: CM1-CM2 Scolarité à l’école Jules Verne… Et après ? Cycle I: PS-MS-GS Cycle II: CP-CE1-CE2 Cycle III: CM1-CM2 Ecole Européenne d’Helsinki + Lycée Franco Finlandais Accord de partenariat Pas de test Sans test Sans test Test ou dossier Autres écoles

Système éducatif français Age Système éducatif français Ecole Européenne Système finlandais 3 ans Maternelle PS - Päiväkoti 4 ans MS 5 ans GS N2 6 ans Elémentaire CP P1 7 ans CE1 P2 Ala-aste 1 8 ans CE2 P3 2 9 ans CM1 P4 3 10 ans CM2 P5 4 11 ans Collège 6ème S1 5 12 ans 5ème S2 6 13 ans 4ème S3 Yläaste 7 14 ans 3ème S4 8 15 ans Lycée 2nde S5 9 1ère S6 Lukio 10 16 ans 17 ans Terminale S7 11 12 18 ans

Que font les élèves en maternelle ? Le langage dans toutes ses dimensions Langage oral : Entrer en communication  Échanger avec les autres  Commencer à réfléchir sur la langue et travail sur les sons Langage écrit : Lettres de l’alphabet  Agir, s'exprimer à travers l'activité physique  Adapter ses équilibres et ses déplacements à des environnements ou des contraintes variés  Communiquer avec les autres au travers d'actions à visée expressive ou artistique  Collaborer, coopérer, s'opposer Agir, s'exprimer, comprendre à travers les activités artistiques  Développer du goût pour les pratiques artistiques  Découvrir différentes formes d'expression artistique  Vivre et exprimer des émotions, formuler des choix Construire les premiers outils pour construire sa pensée  Découvrir les nombres et leurs utilisations  Explorer des formes, des grandeurs, des suites organisées Explorer le monde  Se repérer dans le temps et l'espace  Explorer le monde du vivant, des objets et de la matière

Qu’apprend-on en CP, CE1 et CE2 ? Français 10 heures / semaine Apprentissage de la lecture et de l’écriture. 1ère initiation à la grammaire et à l’orthographe. Mathématiques 5 heures Connaissance des nombres, Calculs (sens des opérations et techniques) Résolution de problème Calcul mental Sport 3 heures Donner le plaisir de bouger Développer le sens de l'effort et de la persévérance Respect des règles, respect des autres Anglais 2 h 1ère année : sensibilisation à l’oral 2ème année : association de l’écrit et de l’oral en privilégiant la compréhension et l’expression orale Arts et histoire de l’Art (Arts et Musique) 2 h 15 Développement de la sensibilité artistique et des capacités d'expression des élèves.  Premier contact avec des œuvres (observation, écoute)   Découverte du monde (espace, temps, sciences Acquisition de repères dans le temps et l'espace, des connaissances sur le monde. Les élèves dépassent leurs représentations initiales en observant et en manipulant.  Finnois Finnish speaking pupis: CP: 1h30, CE1 : 1h 45, CE2: 2h CP : utilisation de la méthode du système finlandais « Pikkumetsän esiopetus qui suit le programme finlandais pour apprendre à lire et à écrire CE 1: « Pikkumetsän Aapinen » et CE 2 « Pikkumetsän lukukirja » de la même série. Non-Finnish-speaking pupils: CP, CE1: 1h30 and CE 2: 1h CP, CE 1: Dire bonjour, se présenter, le vocabulaire de la politesse … le langage de tous les jours, les questions et les réponses simples, éléments culturels et historiques CE 2: la vie de tous les jours, éléments culturels et historiques

What do pupils learn in CM1 and CM2 ? French 8 hours / week Master the French language: grammar, spelling, vocaburary Precise and clear expression in spoken and written language Study literature Mathematics 5 hours Develop a taste for research and reasoning, abstraction, rigor and precision. In mathematics, learning of new mechanisms is always associated with understanding. Sport 3 hours Develop motor skills Health education (know their body better) Learn to be responsible; respect for rules, respect for themselves and others English 2 h 30 (+ 2 h 15) Specific project Arts and history of arts 2 h 15 Develop artistic sensitibility and abilities of pupils Use a specific vocabulary to express feelings, emotions, preferences, tastes. Study art works to give some art culture   Sciences and technology 2 h Understand and describe the world and nature Observation, questioning, experimenting, argumentation History and Geography Learn about time references (Prehistory, Antiquity, Middle Age....) and spatial references (World, Europe, France) Develop curiosity, observation skills and critical thinking Finnish 2 h for Finnish-speaking pupils Finnish method « Kipinä » which follows the Finnish Education curriculum 1 h for non-Finnish-speaking pupils Everyday life Cultural items

More subjects and more hours taught in English CE2, CM1 & CM2 levels English language, 3 times a week (2 x 45 min + 60 min) Group levels Oral (incl. debating) and writing skills development Sport in English : 2 h (Consistent with ESH teaching)  Goal: achieve the A2 level at the end of CM2 (aligned on ESH objective)

Our teaching in Finnish CP Reading and writing from 6 years old with the« Pikkumetsän esiopetus » method, used in Finnish schools (sounds, construction of words, meaning…) CE1 (2nd grade ) « Pikkumetsän Aapinen» : strengthening of reading and writing skills in all their forms. Systematical study of the Finnish grammar. CE2 (3rd grade ) « Pikkumetsän lukukirja » : Reading fluently and with meaning. Follow up on the language understanding and writing correctly. CM1 and CM2 (4th and 5th grades) Finnish method « Kipinä » developing oral skills, conversation, grammar, spelling. Producing written texts. Focus on the interest for the language and litterature.

The school fees for 2018-2019 Example of annual cost (2018-2019) Fee 2018-2019 (per month) Frais de scolarité enfants moins de trois ans / less than 3 years old   959 € Frais de scolarité 3ans-6ans/ 3 to 6 years old 602,50 € Frais de scolarité CE1-CM2 / 2nd to 5th grade 311 € Additional fees: Registration fee (one time): 370 € School supplies : 62 € per year Lunch service (food & assistants): 6.60 € per lunch Garderie: 5 € per hour Example of annual cost (2018-2019) Kindergarten until 1st grade (included) : School fee: 7.230 €, lunches: 1161,60 € i.e. about 699,30 €/ month 2nd to 5th grade : 3.421 €+ 1.161,60 € (176 days for 2018-2019) i.e about 458,26 €/ month

Why is Jules Verne a good choice? •       A rich, structured and quality teaching in all subjects : Quality of the education is on really high level Classes are taught by qualified French teachers who have worked in other French schools around the world and thus are open minded and used to children who are not French native speakers •       Ambitious pedagogical and educational projects Multicultural environment •       A small school attentive to the needs of children and committed to the success of all students : Attentive teaching maintains high motivation among pupils Small group size helps in maintaining a peaceful working environment •       Very good command of oral and written French Helps to learn other languages Kids from families with single language able to become fully bilingual •       English language is taught from CP (6 years old) Private school maintained by the parents : Parents interests are well respected Yet affordable Central location in the heart of the city with good connections

Merci Thank you Kiitos