Asking others what they need

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Advertisements

Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Le matériel scolaire.
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
To express need.  Il te faut…?  Il me faut un/une… Ex. Il me faut un crayon.  Il ne me faut pas de… Ex. Il ne me faut pas de stylo.  Passe-moi…s’il.
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
Les Fournitures Scolaires
Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
Le verbe avoir J’ai Tu as Il a Nous avons Vous avez Ils ont.
Le travail de cloche, niveau II, le 23 août (#1)
Les fournitures scholaires
Francais 4 Chapter 4 Grammar 1
jeudi, le quatorze septembre
Le verbe faire au présent
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Reflexive verbs and morning routine FR2
How to form questions in French
Bien équipés- Les affaires d’école
dans mon sac à dos/cartable
Unité 1 : Coucou ! L’article indéfini dans la salle de classe.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Les devoirs - homework Instructions:
les Opinions Comment tu trouves?...
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Bonjour! mardi, le dix octobre. On October 2, 1958, Guinea became the first of France’s colonies in Africa to achieve independence.
Le petit déjeuner à la française.
Les matières scolaires
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
mardi, le douze septembre
En Classe (in the classroom)
Français 1/4/16 Ecrivez douze phrases: Trois choses que vous aimez; trois choses que vous n’aimez pas; trois choses ques vous avez; trois choses que vous.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
Lesson 4A L’heure.
You will be given the answer. You must give the correct question.
Les Couleurs.
Questions and answers about school
Conversations Chapitre5
I can describe singular and plural objects.
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
1.Warm-up packet vert ex: C, D, & E
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
put vos devoirs in the basket rouge
Qu’est-ce que c’est? C’est ma trousse.
Introductory slide to see what pupils remember.
In this topic you will learn
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
Les Couleurs.
Introductory slide to see what pupils remember.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
À quelle heure est ( le film ) ?
Le matÉriel scolaire = School Supplies.
Français 2, 1 octobre 2018 Ouvrez vos livres à la page 9. Faites le 5, Ecoutons. Ask me to tell the Ole goes fishing joke. Rassurer – to reassure or put.
Comment t’appelles-tu? Comment ça s’écrit?
Unit 2: Speaking Review.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
L’echauffement Warm-up:
PARCE QUE: Because PARCE QU’ : Because. PARCE QUE: Because PARCE QU’ : Because.
Asking others what they need
COMMENT DIT-ON How do you say?
French 1:Vocabulary 1B Classroom supplies.
Transcription de la présentation:

Asking others what they need Page 82 To ask what someone needs: Qu’est-ce qu’il te faut pour les maths? What do you need for … ?  Qu’est-ce qu’il vous faut pour la géo? What do you need for … ? 

Il me faut un stylo et un classeur To tell what you need Il me faut un stylo et un classeur Need something in class? 2 questions: Can I have…please: Est-ce-que je peux AVOIR… s’il-vous-plait? OR Excusez moi!, Il me faut…

POUR = For Pour le cours de français, qu’est-ce qu’il te faut? Pour le cours de français, il me faut…

 un compas a compass    des crayons (m.) de couleur some colored pencils    un feutre a marker    du liquide (m.) correcteur some correction fluid    du ruban (m.) adhésif some transparent tape    une tenue de gymnastique a gym uniform

Practice Fold the paper in 4 strips. You will have 8 classes In each strip: Write : What class you have, at what time (+ morning or afternoon) With what teacher Opinion of the class What you need for that class: Ex: Pour le cours d’histoire, il me faut…