Sortir des sentiers battus Ressources naturelles Canada Lexpression sortir des sentiers battus prend tout son sens lorsquon travaille avec Ressources naturelles.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Advertisements

H IRE E MBAUCHE. 1.POSITION – State the position you want filled in the TITLE. 2.JOB REQUIREMENTS – Let interested candidates know what you are looking.
Les noms des partenaires ____________________________________ ____________________________________ Partie A: Notre thème est: ______________________________.
Je ne vais pas voyager cet été.
Mission X Superfli Emily Roberts Cette présentation sera écrit en français avec sous-titres anglais violet de couleur. This presentation will be written.
Girls and Boys, Women and Men - respecting differences, promoting equality and sharing responsibility Filles et garçons, femmes et hommes - respecter les.
Comment choisir un métier…
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Core Module 10 Advocacy: Engaging the Public Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Scouting’s Profile - strengthening communications, partnerships and resources Profil du Scoutisme renforcer les communications, les partenariats et les.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
Reaching Out - breaking down barriers and working with all segments of society Ouverture - abattre les barrières et s’ouvrir à tous les segments de la.
Warm up Lesson 5. le cadeau idéal Monique doit trouver des cadeaux de Noël. Aide Monique à choisir un cadeau logique d’après les goûts de chaque personne.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
Adolescents - supporting their transition to adulthood Adolescents - soutenir la transition vers l’âge adulte.
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
C’est combien ? Les euros
Quelle force que celle de s’accepter comme on est !
Song 3 Spring Term Module 3 2 Au clair de la lune Au clair de la lune, Mon ami Pierrot, Prête-moi ta plume Pour écrire un mot. Ma chandelle est morte,
BENCHMARK JOBS Marie-Laure Rivier – January 2015.
Adéquation « recherche appliquée et activités d ’apprentissage et de formation» par Jean Barbeau, directeur général Cégep de Saint-Hyacinthe en collaboration.
Le Passé Composé - avec “avoir” Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy the bedroom.
The Passé Composé Tense Look at the following 3 sentences. Ali played football. Ali did play football. Ali has played football. What do they have in.
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Les avantages et les inconvénients de métiers différents.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Ile-de-France Presentation by: Victor Edgell. Ma région est Ile-de-France. La région est au nord de la France. La capital est Paris. Paris est aussi la.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Articles Objectives: to be able to tell the difference between “the” and “a”
Activities for the first week of the École 1 unit.
Gains from trade Principle # 5: Trades improve the well-being of all.
Les pronoms objets Mme Zakus. Les pronoms objets When dealing with sentences, subjects are part of the action of the verb. In other words, they “ do ”
La mémoire(1): Comment bien travailler
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Les verbes réfléchis.
Adjective agreement the wizard way
Christina Arecy April 10 th  In the standard dictionary, the term legacy is define as a gift by will especially of money or other personal property.
Parlez-vous Français? OUI OUI
Français 2, 2 fevrier 2015 Ouvrez vos livres à la page 84. Faites #6. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far. Goals.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Welcome everyone.
The Passé Composé Tense Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did not tidy the bedroom.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Warm up List four good and two unfortunate things that happened to you during the past week.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Write your answer in French
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
The Passé Composé Regular verbs with avoir Look at the following 3 sentences. Ali played football yesterday They have visited Paris 3 times We did tidy.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Le Chef a besoin de nouveaux détectives d’inondations qui viennent du coin…… T’es capable de le faire? Complète les niveaux pour en savoir plus sur.
TAX ON BONUSES. Cette présentation appartient à Sefico. Elle est protégée par le code de la propriété intellectuelle : toute reproduction ou diffusion.
Français II H Leçon 3A - Structures Prepositions with the infinitive Reciprocal reflexives.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
We all ready know two French verbs. What are they?
O WHY IS IT IMPORTANT TO KNOW ABOUT THE CONTRIBUTIONS OF THE MEMBERS OF OUR COUNTRY?
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
Technology Module.  Technology is the application of knowledge and skills to make goods or to provide services.  It includes the tools and machines.
Le Passif...getting to know the Passive Voice in French!
La Planète a besoin de vous. 1. List 3 environmental problems mentioned:  l’eau est pollué  les plantes disparaît  les mers sont sales  l’air est.
Transcription de la présentation:

Sortir des sentiers battus Ressources naturelles Canada Lexpression sortir des sentiers battus prend tout son sens lorsquon travaille avec Ressources naturelles Canada. Nos outils de travail peuvent comprendre aussi bien un ordinateur, un crayon quune pelle, un pic, un GPS, de léquipement de camping. Certains jours, ce qui ressemble le plus à un collègue pourrait avoir des plumes ou de la fourrure. Ouverture desprit Que vous travailliez à lextérieur ou dans un bureau, vous trouverez des gens qui ont lesprit ouvert. Nous utilisons une approche globale pour nous attaquer aux enjeux ; et nous écoutons les intervenants du domaine académique, des groupes dintérêt et du monde des affaires du Canada et de létranger. Nous donnons à nos employés laccès à des sites comme Facebook et YouTube en leur laissant le soin de choisir les outils dont ils ont besoin pour accomplir leur travail. Grace à notre Wiki, les idées les plus innovatrices font du chemin, quelles viennent dun cadre supérieur ou dune nouvelle recrue. Limportance de nos employés Nous avons à cœur nos employés, notre force première. Cest pourquoi nous leur offrons tout le soutien dont ils ont besoin, notamment grâce à nos réseaux pour les jeunes employés, les femmes, les minorités visibles, les autochtones, et les personnes handicapées. Faire une différence Nous sommes près de 5000 employés. Environ deux tiers dentre nous travaillent dans la région de la capitale nationale et un tiers répartis un peu partout au pays. Voici quelques exemples de projets sur lesquels nos professionnels en science et en technologie travaillent : Au Québec, nous aidons les usines à économiser de lénergie, à réduire leurs émissions de gaz à effet de serre et leurs coûts de production. En Ontario nous travaillons avec de grandes pièces coulées en magnésium pour produire des pièces dautomobile contribuant ainsi à réduire la consommation dessence la production de gaz à effet de serre. En Colombie Britannique où le dendroctone du pin ponderosa fait des ravages, nous étudions limpact immédiat et futur du changement climatique sur cette infestation. En Alberta, nous développons des façons dextraire leau des résidus de sable bitumineux, ce qui contribuera au nettoyage des sites miniers. Dans lArctique, nous cartographions les formations géologiques sous-marines dans loptique de repousser les frontières du Canada et dassurer laccès aux ressources minières et pétrolières. Bien que plus de la moitié de nos gens travaillent dans le domaine de la science et technologie, nous offrons également des opportunités de carrières en politiques, finances, technologies de linformation, ressources humaines, pour ne nommer que ces domaines. Les opportunités de carrière sont également nombreuses pour les diplômés des domaines comme ladministration, les sciences humaines et les sciences sociales. Chez nous, vous côtoierez probablement davantage de gens portant des sarraus ou des chandails que des complets ou des tailleurs. Mais peu importe lhabit, nous partageons tous la même passion pour le développement durable des ressources naturelles. Intrigués ? Venez faire connaissance. Le 12 mars 2009, de 12h45 à 13h45 Local A-526

Outside the box Natural Resources Canada At Natural Resources Canada, we don't just think outside the box. We work outside the box. As well as pens, paper and computers, the tools of the trade might include a pick, or a shovel, a GPS and camping gear. And on some days, the closest thing to a colleague might have feathers or fur. Open minds Even those who don't work in wide open spaces do find open minds. We look at issues from all angles. That means listening to business, academia, other levels of government and advocacy groups, at home and abroad. We don't block YouTube or Facebook. Our people decide what tools help them to work as a team and to get the job done. Our very own Wiki helps give wings to the most creative ideas, whether they come from a senior manager or someone at entry level. People matter most At Natural Resources Canada, people matter most. We support employee networks that focus on: young professionals women visible minorities persons with disabilities Aboriginal Peoples Making a difference We number almost 5,000 strong. Two-thirds work in the National Capital Region and one-third in offices across the country. Here's what some of our science and technology professionals are up to in: Quebec...helping factories integrate processes to save energy, reduce greenhouse gases and lower production costs. Ontario...working on lighter automobile parts made of magnesium to improve fuel efficiency and reduce greenhouse gases. British Columbia...where the mountain pine beetle has ravaged forests...a scientist is studying the effect of climate change on this outbreak, now and in the future. Newfoundland...studying the relationship between climate change and our forests. Alberta...developing ways to clean up mine sites by removing water from oil sands tailings. The Arctic…mapping underwater rock formations with a view to extending Canada's border and securing oil and mineral resources. Over half our people work in science and technology. But like any large outfit, we offer careers in policy, finance, Information Technology, Human Resources and the like. So there are plenty of opportunities for graduates in fields of study such as business, humanities and social sciences too. You'll find more lab coats and sweaters than suits here. But whatever the look, we all share a passion for the sustainable development of natural resources. Intrigued? Let's get to know each other a little better. March 12, 2009 from12:45 p.m. to 1:45 p.m. Room A-526