3.1 Les cycles de la biosphère

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
REGULAR -ER VERBS Mme Marsala French 1 Learwood Knowing what subject to use Step 1.
Advertisements

Fun French Language Club
Bienvenue chapitre 9 Quel temps fait-il? Quest-ce quon fait? Whats the weather and what are we gonna do?
Quel temps fait-il? le temps.
Substance pures et mélanges Pure substances and mixtures
and a justification for level 4
Techniques de leau et calcul des réseaux séance 2a Michel Verbanck 2012.
L’eau et les conditions météorologiques
Finger Rhyme 4 Spring Term Module 4 Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.
L’eau et les conditions météorologiques
Par: Nicholas Walker & Aidan Moland Date: Le 25 Janvier 2010 Pour: Mme Daigle La Cycle d’eau.
Words of the Month Automne 2010 Fall 2010 Mots du mois Proverbs Les Expressions Idiomatiques.
Être ou Avoir? How do I choose which one to use in the passé composé?
Le cycle de l’eau. Qu’est-ce-que c’est? Quel temps fait-il?
Formation de la précipitation
la condensation Changement d’état de l’eau de la vapeur, ou gaz, en liquide.
Abéché Est du Tchad – Septembre 2009 Abéché – Eastern Chad - September Ramadan.
L’etymologie La racine: jet =throw (in English). NOUN A jet plane is fast and seemingly ‘thrown’ through the sky. There’s a song that goes, “I’m leaving,
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Par: Liam Collins Science Mme. Daigle Le 25 janvier 2010
Le cycle de l’eau.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Jeopardy Weather edition: Édition du climat. Jeopardy! What am I Qui suis-je «Eye» see you Safety/Sécuri té Fun facts/Faits saillants What am I 2 Qui.
We all ready know two French verbs. What are they?
Les nuages la collection de millions de petites gouttes d’eau ou de cristaux de glace dans l’atmosphère.
Par: Emma Johnston et Sam Teichman 7G
État des Lieux Les Questions Les Réponses en français et en anglais.
Notes les avril Le conditionnel (The Conditional) À Paris, on parlerait français avec tout le monde. In Paris, we would speak French with everybody.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Géographie 3 e année Fiche savoir: les précipitations.
RÉVISION POUR L’EXAMEN DE CHAPITRE 6. FORMAT Reading – 2 sections, multiple choice Listening – 2 sections Passé compose – fill in the blank, no word bank.
The cancer is a deadly disease, it starts when cells in the body begin to grow out of control and multiply too much. Cancer can start almost anywhere in.
Definite articles Français I.
Regarde le vidéo clip Décide quelle phrases sont correctes (vrai) ou incorrectes (faux)? 1.
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
mercredi, le treize septembre
Causative Faire.
En Classe (in the classroom)
The pronoun en.
mardi, le douze septembre
French 1st Level The Weather.
Conjugating regular –er verbs en français
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 3 / BLOCK 2.
C’est la baleine
KEY LANGUAGE GRADE 3 / PLS 3 / TERM 2.
Comptes les points noirs !!!
Phylum Mollusca, Class Bivalvia Bivalves (Class Bivalvia) include clams, mussels, oysters, and scallops The body of bivalves is laterally compressed (flattened.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
The interrogative adjective quel
Connaissez-vous la France?
Comptes les points noirs !!!
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Forming Questions.
Connaissez-vous la France ?
Comptes les points noirs !!!
Mon pays préféré Standard:
Leçon 18: Rien n’est parfait!
Comptes les points noirs !!!
2.2 Des partenaires souhaitables et des invités moins souhaitables
Les Mots Intérrogatifs
Techniques de l’eau et calcul des réseaux
Vouloir, Pouvoir, Être.
VERB CONJUGATIONS PRESENT TENSE.
Writing 2-3 sentence descriptions for each of the four drawings
Le trajet de l’eau dans la nature
Comptes les points noirs !!!
Transcription de la présentation:

3.1 Les cycles de la biosphère Chapitre 3 3.1 Les cycles de la biosphère

1. Le cycle de l’eau C’est la circulation continuelle de l’eau à travers la biosphère. Il y a 4 grands processus : L’évaporation est le changement d’un liquide en vapeur. La transpiration est quand l’eau absorbée par la racine d’une plante s’évapore par les feuilles, la tige et la fleur de la plante. La condensation est la transformation de la vapeur en liquide. La précipitation est le processus au cours duquel l’eau se forme a cause de la condensation qui a lieu dans les nuages, puis tombe en pluie, en verglas (frost) en neige ou en grêle (hail).

Cycle de l’eau

Devoir Explique le cycle de l’eau (dans tes mots) et fais un dessin.

3.1 Cycles in the Biosphere Chapter 3 3.1 Cycles in the Biosphere

1. The Water Cycle It is the continuous movement of water through the biosphere. There are four main processes in the water cycle: Evaporation is the process of changing a liquid into a vapour. Transpiration is the process in which water that is taken in (absorbed) through a plant’s roots evaporates from the plant’s leaves, stem, and flowers. Condensation is the process of changing a vapour to a liquid. Precipitation is the process in which liquid water forms from condensation occuring inside clouds, and then falls as rain, sleet, snow, and hail.

Water Cycle

Homework Explain the Water Cycle (in your own words) and draw one in your duo-tang