___________,comment ça s’écrit?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Lalphabet Les lettres en français. A a ah B b bay.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Bonjour! Comment ça va?? Ça va bien! Ça va mal!
Read the following text. Answer the questions in English.
La rentrée 1st day of school.
ABC Main lesson aim: By the end of this lesson you will be able to learn all the letters of the alphabet in French.
Leçon 3: L’alphabet et les accents By the end of this lesson, you will be able to: ○recite the French alphabet and identify the five accent marks ○spell.
On va rechercher de bonnes vacances!
Unit 1 - Lesson A Alphabet Introductions Numbers 1-10.
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
Fast track French for beginners
Jeudi, le 14 janvier Par M. Vo.
Personal presentation and peer assessment
A ah.
Les Fruits :.
Conversations Chapitre5
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Recap the vowels song from last lesson.
LA FAMILLE SIMPSON!. LA FAMILLE SIMPSON! Mon père Voici mon père. Il s’appelle Homer. Il a 38 ans.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce que c’est? C’est ma trousse.
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
Comment s’appelle _________ de Lisa?
Nous allons apprendre…
Révision de l’alphabet
Introductory slide to see what pupils remember.
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
Les formes et les couleurs
1. Comment t’appelles-tu?
Les instructions en classe
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Recap the vowels song from last lesson.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Ma famille mon frère (brother), ma soeur(sister), ma mère (mother), mon père (father), mes parents (parents), mon grand-père (grandfather), ma grand-mère(grandmother)
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Unité 1B: Numbers Zéro – zay row 1 - Un – en 2 - Deux - duh
Comment t’appelles-tu?
Comment t’appelles-tu?
Lesson 3.
Aujourd’hui nous allons…
1. Comment t’appelles-tu?
les formes et les couleurs
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Ma famille mon frère (brother), ma soeur(sister), ma mère (mother), mon père (father), mes parents (parents), mon grand-père (grandfather), ma grand-mère(grandmother)
___________,comment ça s’écrit?
Ma famille mon frère (brother), ma soeur(sister), ma mère (mother), mon père (father), mes parents (parents), mon grand-père (grandfather), ma grand-mère(grandmother)
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
L’orchestre des animaux
Morning Dash - Francais
Double Vision the art of seeing more than one thing
Transcription de la présentation:

___________,comment ça s’écrit? Pupils have seen this slide once already but it makes a good recapping activity to start the lesson. Comment il s’appelle? Comment elle s’appelle (What is he/she called? Comment ca s’écrit? (How do you spell that? Alphabet introduction A - a, B - bay, C - say, D - dé, E - euh, F - eff, G - jay, H - aash, I - ee, J - gee, K - ka, L - ell, M - emm, N - enn, O - oh, P - pay, Q - koo, R - air, S - ss, T - tay, U - u, W - dooblé vay, X - eeks, Y - egrek, Z - zed ___________,comment ça s’écrit?

___________,comment ça s’écrit? Ça s’écrit H – O – M – E – R. H – ash O - oh M – em E – euh R - aire Homer ___________,comment ça s’écrit?

___________,comment ça s’écrit? Ça s’écrit A – B - E. A - a, B - beuh, E – euh ___________,comment ça s’écrit? Abe

___________,comment ça s’écrit? Ça s’écrit B – A – R - T. B - beuh, A - a, R – aire, T - tay ___________,comment ça s’écrit? Bart

___________,comment ça s’écrit? Ça s’écrit M – A – R – G - E. M – em, A - a, R – aire, G – zshay, E – euh ___________,comment ça s’écrit? Marge

Ça s’écrit M – A – G – G – I - E. M – emm , A - ah, G – zshay G – zshay, I – ee, E – euh ___________,comment ça s’écrit? Maggie

Ça s’écrit J – A – C – K – I - E. J - jee , A - ah, C – say, K – kah, I – ee, E – euh ___________,comment ça s’écrit? Jackie

Comment tu t’appelles? Comment ça s’écrit? Prompts to ask pupils to give their name and to practise spelling their first name. They will need some time to practise this – show them their previous slide or refer them to their study guides for the alphabet pronunciation guide there.

l’alphabet français https://www.youtube.com/watch?v=_LYy3P2okyw Alphabet chant to music

l’alphabet français https://www.youtube.com/watch?v=YkFXGlHCn_o Alphabet song – for variety