Tu sais jouer du/de la...?.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Questions II How do you Form Questions in French??
Advertisements

Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation.
Task 1: On the 4 postcards, underline the on peut sentences that we have been looking at Task 2: Answer the 4 bonus questions.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Comment est-ce qu’on pose une question en français
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Warm up If you were a part of a band, what instrument would you like to play? Do you have some type music which you do not like or offends you? Why? (
French 1, Chapter 5 Section 1
BIENVENUE AU CONCERT DE ROCK Est- ce que tu sais jouer un instrument de musique? Je joue DE LA guitare. DE +LA= DE LA.
Aimes-tu....? Learning Objective: Be able to... give opinions on animals.
ER verbs Téléphoner Parler français Parler espagnol Parler anglais
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Pour poser des questions
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
How to form questions in French
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Q: Est-ce que tu aimes faire…du sport?
The thing that receives the action of the verb
Aimer = to like (It’s a normal ER verb)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Connecting with language pupils in the UK
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Theme Two Speaking Questions
ROLE-PLAY OVERLAP.
Vendredi le 13 octobre.
EST-CE QUE TU SAIS JOUER UN INSTRUMENT DE MUSIQUE
Entrepreneurs en herbe
-er verbs French I.
Introducing the words for the numbers
Sonneur 9/3 What do you like to do in your spare time?
Present Perfect Simple X Present Perfect Continuous.
Theme Two Speaking Questions
Les animaux domestiques
Qui est-ce?.
Allez viens Leçon 11.
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Tu aimes…? Nom 1. ……………………. 2. ……………………. 3. ……………………. 4. …………………….
C’est possible de faire du ski en France ?
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Bienvenue Au monde des Pronoms.
EXCHANGING INFORMATION (4-2)
Quelle est la date aujourd’hui?
INFORMATIONS PERSONELLES
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
aimer J’aime le français!=I like french
Hobbies (+faire -to do)
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Lundi 29 Janvier Français PreAP-AP
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Tu aimes…? Nom 1. ……………………. 2. ……………………. 3. ……………………. 4. …………………….
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Lequel The Last Part.
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Tu sais jouer du/de la…? Tu aimes …?
C’est quel instrument?.
L’orchestre des animaux
Les pronoms objets Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Leçon 14: Qui est là? (Who’s there?)
Transcription de la présentation:

Tu sais jouer du/de la...?

Non, je ne sais pas jouer du violon. Tu sais jouer du violon ? Oui, je sais jouer du violon. Do you know how to play the violin? Yes! I know how to play the violin. No! I don’t know how to play the violin. Non, je ne sais pas jouer du violon.

Tu sais jouer de la guitare? Oui, je sais jouer de la guitare. Do you know how to play the guitar? Yes! I know how to play the guitar. No! I don’t know how to play the guitar. Non, je ne sais pas jouer de la guitare.

Tu sais jouer du saxophone ? Non, je ne sais pas jouer du saxophone. Do you know how to play the saxophone? Yes! I know how to play the saxophone. No! I don’t know how to play the saxophone. Oui, je sais jouer du saxophone.

Tu sais jouer du/de la…? Tu aimes…? Pupil in possession of separate survey sheet asks 8 different questions to 8 different pupils in the class, plus a follow up question Tu aimwa… Even if pupils don’t play a particular instrument they can still give an opinion as to whether they like the sound of it or not. Tu sais jouer du violon? Potential answers: Oui, je sais jouer du violon. Oui, j’aime bien.