Professeur Jacques Saint-Pierre Engagement VS Flexibilité Article de Pankaj Ghemawat & Patricio del Sol.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Describing and characterizing people
Advertisements

Expressions which use the verb avoir. Avoir in the present tense j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
Les Endroits dans la Ville
The verbs AVOIR and ETRE. AVOIR = to have Jai = I have Tu as = You have Il/elle a = he/she has Nous avons = we have Vous avez = you (polite) have Ils/elles.
Negation… I go… I do not go. = Je vais… Je ne vais pas.
POLI-D-439 Participation politique comparée en Europe 5 ects (Théorie: 2, Travaux personnels: 3) Titulaire: Emilie van Haute Séance 3.
POLI-D-439 Participation politique comparée en Europe 5 ects (Théorie: 2, Travaux personnels: 3) Titulaire: Emilie van Haute Séance 2.
Structure Lintonation: Simply make a statement and add intonation to imply a question. Tu aimes la glace? Tu joues au foot ce soir?
Les métiers Aim for today:
Les Articles Définis et les Sujets Pronoms au Pluriel.
La norme Iso26000 La norme ISO définit comment les organisations peuvent et doivent contribuer au développement durable. Elle est publiée depuis.
Le Comparatif et le Superlatif
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Sister Dalton Fireside Make the most of your BYU experience!
A. Le comparatif p.234 Comparative constructions are used to compare people or things. Cet hôtel est aussi moderne que l’autre. This hotel is as modern.
Questions: -W-W-W-What are their main tasks? - What skills should laboratory technicians have? (quote at least 6) -W-W-W-Why is it important for a lab.
Les Mots Interrogatifs
L’ARTICLE INDÉFINI AU PLURIEL et La négation des articles indéfinis.
Par: Gregory Carroll And Ethan Hatchard Different dogs  Dogs come in different shapes, sizes and colors. Dogs can have floppy ears or up right ears.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Dans la classe de français
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Engagement VS Flexibilité Article de Pankaj Ghemawat & Patricio del Sol.
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
Sortie CARREFOUR DES METIERS TOAHOTU 10/09/14 Students’ visit to the FORUM ON PROFESSIONS AND PROFESSIONAL TRAININGS In TOAHOTU on the 10/09/14.
FRANÇAIS DEUX Deux pronoms dans la même phrase.  It is possible to use both a direct and an indirect object pronoun in the same sentence.
Français Today’s Learning Objective: AT1: To listen to and understand the months in French.
Your team’s name. Préselection file You have just downloaded the preselection file: it’s the first step for you to win the challenge! In this file, you.
Synthèse de structure d'entreprise SAP Best Practices.
Warm up Write about each chore you do and say how often you have to do them, using French expression such deux fois par semaine, chaque Lundi, souvent,
Proposals/Propositions Organisation of Union Events together with National Events Members will recall that in recent years, the level of participation.
Le superlatif Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How is the superlative of an adjective made? What is the difference.
8 Le superlatif Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How is the superlative of an adjective made? What is the difference.
Faire + Infinitif I make my friends laugh.
Chapitre 3 Leçon 1 et 2. Les pr é positions de lieu à droite de en face de dans pr è s de devant La biblioth è que est en face du garage. Nous allons.
Le gouvernement du Canada établissait une force de volontaires pour la guerre. La guerre serait: sûr, des batailles limité, l’aventure, « de retour pour.
Adjectives & Agreement Using adjectives and making them agree with subjects.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Phase d’étudeDéveloppement Marketing & Vente.
LA DNL (Discipline Non Linguistique)
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
LES COULEURS.
Créez des applications Silverlight 3 David Rousset Relations Techniques avec les développeurs Microsoft France
COMBIEN D’ANIMAUX AS- TU? Learning objectives:  Be able to learn 7 pets  Be able to describe your pet.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.3A.2-1 Point de départ In both English and French, possessive adjectives express ownership or possession.
Superlatives Regular and Irregular. Overview Superlative adverbs express the idea that something is “the most __________” OR “the least ___________.”
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
LES ARTICLES le français 1. Discussion Read the statements below and then discuss the questions. J’ai une amie française. Elle s’appelle Anne. J’ai un.
How do we make nouns plural in English? book – books table – tables school - schools.
Netwin is supported by the EU Commission in the framework of the Recite II programme Le projet Netwin est soutenu par la Commission Européenne dans le.
«Utra Horas» Orchestra Baobab. Le journal d’échauffement le premier décembre 0 Le but: I can talk about common classroom objects. 0 It is sunny.
© 2015 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.1B.1-1 Comparisons in French are formed by placing the words plus (more), moins (less), or aussi.
Les emplois! Jobs possibilities: Relier les noms français et les noms anglais.
It’s.  Both C’est and Il est/Elle est can mean it’s.  There are specific times to use each.
«Les sommets de nos vies» Corneille. Le journal d’échauffement le 5 janvier 0 Le but: I can tell time. 0 Avoir – to have avoir besoin de – to need.
Contractions with the Prepositions à and de. Differences and Similarities Faire du vélo Faire de la vidéo Jouer au golf Jouer aux cartes Each verb takes.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Les Adjectifs. What is an adjective? An adjective is a word that modifies a noun by describing it in some way: Shape Color Size Nationality.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Le féminin des noms. Most feminine nouns add –e to the masculine form Un avocat→une avocate Un marchand → une marchande.
C enter for A cademic E xcellence C entre d’ E xcellence A cadémique.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Transcription de la présentation:

Professeur Jacques Saint-Pierre Engagement VS Flexibilité Article de Pankaj Ghemawat & Patricio del Sol

Professeur Jacques Saint-Pierre Engagement VS Flexibilité « Firms wishing to obtain sustainable superior returns cannot avoid committing to at least some firm-specific resources »

Professeur Jacques Saint-Pierre Engagement VS Flexibilité « Commitments to firm-specific resources are no panacea because they may imply irreversible losses as well as sustainable superior returns »

Professeur Jacques Saint-Pierre Ressources flexibles Firme Ressouces spécifiques Firme Utilisation flexible Ressource Utlisitation spécifique Ressource

Professeur Jacques Saint-Pierre ENGAGEMENT Ressources flexibles Firme Ressouces spécifiques Firme Utilisation flexible Ressource Utlisitation spécifique Ressource

Professeur Jacques Saint-Pierre FLEXIBILITÉ Ressources flexibles Firme Ressouces spécifiques Firme Utilisation flexible Ressource Utlisitation spécifique Ressource

Professeur Jacques Saint-Pierre Engagement Ressources flexibles Firme Ressouces spécifiques Firme Utilisation flexible Ressource Utlisitation spécifique Ressource Flexibilité

Professeur Jacques Saint-Pierre Engagement VS Flexibilité « Most of the strategic choices that managers have to make in todays highly uncertain and competitive markets imply both commitment and flexibility. »