COMMENT DIT-ON How do you say?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Advertisements

How to use the verb avoir Revise subject pronouns
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
Le Passé Composé We use le passé composé to talk about events in the past.
Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others.
Remember the Imperfect? (that thing we did before half term) Can you remember the 3 uses? Saying what something WAS like Saying that you USED TO do something.
Chapitre 4: Mon année scolaire Bien Dit!. L’anglaisL’informatique Le sport/ la gym L’histoire La géographieLa religionLa musiqueLe français Le dessin/
La Pratique (bellringer) Salut! Je m’appelle __________. J’ai ____ ans. Mon anniversaire, c’est le _#_ ______. J’adore _____ et _____, mais je n’aime pas.
Les Articles Définis (Definite Articles) GenreArticle DéfiniExample Masculinele (vowel: l’) (plural: les) le cinéma l’anglais les crayons Femininela (vowel:
Leçon 4.2 Day 4.
Vocabulaire électronique
Mon projet: J’adore les monuments de Paris!
Les expressions avec FAIRE
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Reflexive verbs and morning routine FR2
How to form questions in French
What about discrete point skills?
THE VERB ETRE TO BE An IRREGULAR VERB.
Le verbe « AVOIR » To Have.
French Two Grammar Two Part One
les Opinions Comment tu trouves?...
Chapitre 2: Vive l’école
La Pratique (bellringer)
Year 7 French Homework Mme Janickyj
French One Chapter 4 Vocabulary one
Les matières scolaires
Elle a chimie maintenant.
Les matières scolaires
Le Passé Composé Part One. with AVOIR Regular Verbs.
Vendredi le 13 octobre.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
You will be given the answer. You must give the correct question.
Le verbe aller au présent
Bonne cuisine bonne mine!
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Les matières scolaires
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Grammar Flash Cards La révision.
Hobbies (+faire -to do)
les verbes un verbe = un mot d’action exemple: jouer = to play
La Pratique (classes) Salut! Je m’appelle __________. J’ai ____ ans.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
À quelle heure est ( le film ) ?
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
Lesson 3.
Asking others what they need
Quelle heure est-il?.
Information Questions
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Les pronoms-Pronouns.
L’echauffement Bonjour!
Français II – mercredi le 17 mai horaire quotidien
PARCE QUE: Because PARCE QU’ : Because. PARCE QUE: Because PARCE QU’ : Because.
Français I – jeudi le 29 novembre horaire quotidien
Write your own sentence for your friend to translate
Asking others what they need
Le verbe Venir Chapitre 5.
Transcription de la présentation:

COMMENT DIT-ON How do you say? In the morning: In the afternoon: In the evening: To-day: To- morrow: Yesterday: Now: The day Le matin L’apres-midi Le soir Aujourd’hui Demain Hier Maintenant Le jour

Le_____ matin, j’ai allemand, francais, EPS et sciences nat. Regardez l’emploi du temps de Stéphanie (page 56) Stephanie is telling you about her schedule. Complete her statements according to her schedule. Le_____ matin, j’ai allemand, francais, EPS et sciences nat. J’ai histoire- geo le_____, le_____, et le______. Le mercredi______je n’ai pas cours. How does Stephanie say that “she has” a class? J’ai

A ton tour! You will create your typical A Day/ B Day schedule Use the classes we know- Fold your paper in 4 parts. Pattern: (Avec = With)- use a drawing to illustrate. Le jour A Le matin, J’ai________AVEC , c’est____ J’ai_______ AVEC , c’est____ L’après-midi, J’ai_____AVEC , c’est____ Repeat with Le jour B M._Mme_ Melle_

Moi, non. Moi aussi. Pas moi. Now take turns sharing each strip with a partner. If your schedules do not match, your partner will use the structures to disagree and give you his schedule Moi aussi. Moi, non. Pas moi.

La Pratique (classes) Salut! Je m’appelle __________. J’ai ____ ans. Mon anniversaire, c’est le _#_ ______. Aujour’d’hui, c’est______________. J’adore _____ et _____, mais je n’aime pas ____. J’aime _______, mais j’aime mieux __________. Le jour A, le matin, J’ai_______, avec_________, c’est________, et j’ai aussi___________avec_____________ c’est_________. L’après-midi, j’ai________, avec___________. A tout à l’heure!

Elle a chimie maintenant. Le Verbe Avoir (page 55) Avoir – to have J’ Nous avons Tu Vous Il/Elle Ils/Elles Infinitive → ← English definition I ai We as You/ Y’all avez You He/ She a They ont Negative: Je n’ai pas le stylo. Examples: Elle a chimie maintenant. Vous avez quoi le matin? J’ai la pizza.

Avoir (to have) J’_______ chimie le matin. Nous _______ géo ensemble. Vous ________ espagnol? Henri ______ physique l’après-midi. Ils _____ les devoirs. Tu _____ sciences avec M. DuPont. Giselle _____ français aujourd’hui.