Deux Exposés Ryan Hunton.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Les pronoms compléments
le français I Chapitre 8 Grammaire 1
By: Reshiga and Pavitra
2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
A. Le subjonctif: formation irrégulière p. 86
Soyez à la mode! 7 7 UNITÉ Quit Corinne a une idée 27 LEÇON B Le comparatif des adverbes p. 393 A Le comparatif des adjectifs p. 390 C Le superlatif des.
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Comparison Unite 6: Partie 1
L ES ADJECTIFS SPÉCIAUX - BAGS Français 1 In French, most adjectives follow the noun that they modify. Par exemple – Elle est une élève intelligente.
and a justification for level 4
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
Negation… I go… I do not go. = Je vais… Je ne vais pas.
Une Amie Un Ami Français I.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
The Benefits of Technology in the Classroom By: Jennifer Langer.
Subject Pronouns, the verb être, adjective agreement, and nationality
Aquarelles from Marcel REYNAERT Vieillir est le meilleur moyen de vivre longtemps. Getting old is the best to live a long life.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
L’ensemble microcanonique
Déjeuner du matin Jacques Prévert
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Imparfait v. Passé Composé
Imparfait v. Passé Composé
VOCABULAIRE 7.2 Français II. 2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe.
Youll be content if you learn this content. What is an adjective? What do adjectives do? Are colors adjectives?
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
Jeudi 14 octobre Les objectifs: 1.Be confident in looking nouns up in a dictionary 2.The / a.
Français II H – Leçon 1B Structures
Exposé Ben Hutchison.
French 325: Exposés Michelle Child. Le Cid: William Howard Le milieu and le moment The Subject Beau comme Le Cid The Querelle du Cid.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every.
ADJECTIVES and how to figure out C’est vs. Il est and Elle est C’est le 16 octobre 2e niveau.
Don't cry for me Argentina
Unité 4 La grammaire d’Unité 4. Avoir - to have j‘ai nous avons tu as vous avez il a elles ont o Quel âge as-tu? – How old are you? o avoir… ans – to.
Les adjectifs Or describing words..
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Le Comparatif et le Superlatif
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les Questions d’Information (Information questions)
Les verbes réfléchis.
Le Printemps charles.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Les Adjectifs. What is an adjective? An adjective is a word that modifies a noun by describing it in some way: Shape Color Size Nationality.
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
CONNAÎTRE ET SAVOIR les notes.
À Faire: Write out all endings for les verbes en futur
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Le Conditionnel D’accord 2 Leçon 3B.1.
Transcription de la présentation:

Deux Exposés Ryan Hunton

Format Exposé #1: Montaigne, by Marcel Tetel how it gives different perspectives or ways to look at Montaigne’s Essays how it brings past criticism and present philosophy into context Exposé #2: “Rondeau,” a pastiche of Charles d’Orléans variations in content between my poem and that of Charles d’Orléans variations in form and versification

Montaigne The Origin and Meaning of Essay the founder of the personal essay his movement from public life to essaying his search for new form and content Latin “exagium” (a weighing) a questioning: an investigation into a subject from many perspectives a creation: an effort to think oneself, thus create oneself in permanence a journal: a record of Montaigne’s experience – universally human a resolution matters less than the road on which the mind travels

Montaigne Development of Ideas Tetel argues that Montaigne’s development as a writer and as a person is not a linear development, but a circular one Montaigne refused to mold himself to any school of thought at the same time, a stoic, a skeptic, and a naturalist

Montaigne “I do not portray being; I portray passing.” continuous evolution, no fixed point can be reached continues to add material to all of his essays until his death perceives the good and the bad of both sides, the multi-dimensional complexity – he does not flee contradiction but seeks it out opposites coexist and harmonize into a “composite flexible whole” perpetual dialogue with himself, people of the past, present

Montaigne Influences Influenced Socrates (among Greek authors) Horace (among Latin authors) “Grant me but health, Latona’s son, And to enjoy the wealth I’ve won, And honored age, with mind entire And not unsolaced by the lyre.” Influenced Ralph Waldo Emerson Blaise Pascal

Pastiche “Rondeau,” Charles d’Orléans Le temps a laissé son manteau De vent, de froidure et de pluie, Et s'est vêtu de broderie, De soleil luisant, clair et beau. Il n'y a bête ni oiseau Qu'en son jargon ne chante ou crie : Le temps a laissé son manteau De vent, de froidure et de pluie. Rivière, fontaine et ruisseau Portent en livrée jolie Gouttes d'argent, d'orfèvrerie; Chacun s'habille de nouveau: Le temps a laissé son manteau

Pastiche “Rondeau” Le temps s'est vêtu du manteau De pluie encor, froidure, Du vent, a laissé du mûrier La broderie qui brode la beauté Intime. Il est simple. Voici Un arbre qui parle clairement; «Le temps s'est vêtu du manteau De pluie encor, froidure...» Les verts se muent en autres verts Jusqu'a ce qu'ils ne sont plus verts du tout, Et les autres sont les vers du sourd: Chacun, un vers qui tombe par terre. Le temps s'est vêtu du manteau.

Pastiche Content both poems show change in nature variations in theme spring vs. autumn «s'est vêtu de broderie, / De soleil luisant, clair et beau» vs. «a laissé du mûrier / La broderie qui brode la beauté / Intime» (beauty of the senses vs. beauty of the soul) both poems use personnification d’Orleans gives voice to les bêtes et les oiseaux the pastiche gives voice to les sourds, the repressed colors of a tree

Pastiche Form “Rondeau” Le temps s'est vêtu du manteau De pluie encor, froidure, Du vent, a laissé du mûrier La broderie qui brode la beauté Intime. Il est simple. Voici Un arbre qui parle clairement; «Le temps s'est vêtu du manteau De pluie encor, froidure...» Les verts se muent en autres verts Jusqu'a ce qu'ils ne sont plus verts du tout, Et les autres sont les vers du sourd: Chacun, un vers qui tombe par terre. Le temps s'est vêtu du manteau. the rondeau form is present in the pastiche * et un peu de synérèse repetition of lines 1 and 2 there is one rime pauvre (verts/terre) but mostly there are rhymes used in modern English poetry slant rhyme (tout/sourd) eye rhyme (froidure/mûrier) internal rhyme (vers/terre) il y a aussi plusieur d’enjambement simple et d’enjambement avec rejet

Pastiche Scansion