Sjur Bergan Education Department /DGII - Service de l'éducation/DGII Graz, March 21, 2014 LANGUAGE COMPETENCES IN THE 21 ST CENTURY COMPÉTENCES LINGUISTIQUES.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
INTERNATIONAL ENTREPRENEURSHIP Pasqualino Mare, Projectmanager KC Handel 4 Novembre 2008 Paris,
Advertisements

What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Click to edit Master title style Soccuper de notre personnel Investir dans leur développement professionnel Leur donner confiance en lavenir Look after.
1 Deepening the EU Sophie, Melita, Claudia, Tuulia, Pia, Ana, Lucas-Louis, Daniel, Daniela, Maria Alessandra.
Parallel session 1-e: Quelles offres d'éducation et de formation appropriées pour les populations pastorales nomades? «What alternative forms of education.
Collège du Léman Everyone has a right to a their own cultural identity and to engage in their own traditions, provided that they don’t compromise the culture.
Workshop/Atelier No. 3 Integrated Solid Waste Management and Resources Efficiency Towards Sustainable Development Gestion intégrée des déchets solides.
1 Un Partenariat global pour accélérer le progrès vers les OMD grâce à lÉducation des populations rurales (EPR) A Global Partnership to accelerate progress.
Copyright © 2010 Systematic Présentation des enjeux Europe et International 1 Jean-Luc Beylat, Vice-Président International Systematic.
2 Thematic Coordinators : Wim Hoppers Amina YEKHLEF Sub-Theme 1 Parallel session 1-c: Curriculum reform, pedagogy, teacher education and assessment réforme.
2 Thematic Coordinators : Wim Hoppers Amina YEKHLEF Sub-Theme 1 Parallel session 1-d: Educational alternatives, inclusivity, skills for rural development.
2 Thematic Coordinators : Ayele Adubra Goerge Afeti Sub-Theme 2 Parallel session 2-a: Skills for employability and employment compétences pour lemployabilité
The Civil Aviation University World-wide CNS/ATM Systems Implementation Conference Rio de Janeiro, May 1998 Formations nécessaires.
Environmental Data Warehouse Cemagref, UR TSCF, TR MOTIVE 2011 – projet Miriphyque.
Un poème de Jacques Prévert
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 23/01/2014©
1 Initiatives involving the social partners in Europe on climate change and employment policies Denmark : The experience of the Lindoe Offshore Renewable.
Réseau des Tribunaux référents Network of Pilot Courts 5. Quels indicateurs pour mesurer la qualité de la justice? Which indicators for measuring the quality.
Language Policies for Democratic Citizenship and Social Cohesion / Politiques linguistiques pour la citoyenneté démocratique et linsertion sociale
Naturopea Circonscription de Schoelcher Ecole de Plateau Didier Vendredi 16 mars 2012.
MEDICEN PARIS REGION THE WORLD CLASS CLUSTER for innovative therapies and advanced technologies in Healthcare in the Paris Region welcomes the chinese.
A work here or elsewhere in a European citizenship Mon métier ici ou ailleurs dans une citoyenneté européenne.
Mercredi, le 21 Janvier 2014 Agenda du jour Les Verbes Réfléchis
1 Viola Polomeno, Inf./R.N., Ph.D. Professeure adjointe/Assistant Professor École des sciences infirmières/ School of Nursing Université dOttawa-University.
The French Connection: An OHPRS Event. Alcohol Policy Network (APN)
Agenda du jour Le Subjonctif (continued) Verbs with two stems Verbs with Spelling changes Internet et Media Internet at work/school Les atouts Les dangers.
EWCs - CEE - EBR The practice? La pratique? Die Praxis?
Course Design Task Activité de conception de cours de formation.
7 ème session internationale de formation à lEPU 7 th international training session on the UPR Education aux droits humains à travers la recherche Human.
Regard théorique sur la citoyenneté, et les liens avec les modèles de communauté de recherche About links between kinds of citizenship and models af community.
Le rôle des adultes pour lélève acteur Adult role for the student actor Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Etienne and Beverly Wenger-Trayner Learning in a network Becoming a community of practice across countries Etienne Wenger-Trayner Lomé, Togo June/juin.
DELF Le 12 au 15 avril POURQUOI DELF? Official French language diplomas (DELF-DALF) - Why take the DELF and the DALF ? The Diplôme dEtudes en Langue.
SARAH KAY HURST FOREIGN LANGUAGE SHARE FAIR SPRING 2013 A Kinesthetic Connection: Leaning Vocabulary Through Spirited Gestures.
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Rethinking language education, a challenge to tradition Repenser l'éducation aux langues, un défi à la tradition H. G. Widdowson University of Vienna -
Project C 5 IMPEL ELP implementation support Soutien à la mise en oeuvre du PEL Introduction IMPEL atelier CELV mars hub.
Comment le changement se produit La manière dont chacun imagine que le changement se produit (histoire, sociétés) influence fortement nos stratégies pour.
TORs for sites B/O: purpose, process review, complete and validate characterization data Country-based groups with iIRT facilitators (+ nominate chairman,
Contours dénergie constante. 2 Drude Oscillations de Bloch.
La pratique factuelle Années 90 un concept médical visant à optimiser les décisions cliniques face aux soins des patients Aujourdhui un concept évolutif,
Limplantation dun parc naturel marin en Martinique et le développement écotouristique : quels impacts pour les populations locales By Stéphanie Clarke.
Entretien d’entrée en fonctions et Période probatoire Induction Interview & Probation Period Titulaires Boursiers.
Entretien d’entrée en fonctions et Période probatoire Induction Interview & Probation Period Titulaires Boursiers.
Finger Rhyme 4 Spring Term Module 4 Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Cest mardi, le 3 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 18 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
1 Diffusion du savoir et mobilisation des connaissances Bilan de la réunion des partenaires du Domaine Justice, Police et Sécurité à Ottawa (14 novembre.
"Man Machine Interaction" MEMODULES as tangible shortcuts to multimedia information Omar ABOU KHALED, Rolf INGOLD, Denis LALANNE.
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Employment Policies. an Azorean story...
1 Intégration régionale et transports Regional Integration and Transport Programme de travail 2005 Work Program 2005.
Project C 5 IMPEL ELP implementation support Soutien à la mise en oeuvre du PEL Suivi et évaluation atelier CELV mars hub ELP implementation.
23 oktober 2014hier komt de naam van de presentatie in P 1 Profil européen pour la formation des enseignants de langues étrangères Michael Kelly Université.
Fabio Bortolotti THE PERSPECTIVE OF AN ARBITRATOR LE POINT DE VUE D’UN ARBITRE Production of documents – Direct examination and cross examination Production.
Coordinated call topic n° EU-Canada coordinated call for research projects in aeronautics.
NBFSAN Strategic Plan Update / Mise à jour du plan stratégique du RASANB 09/2014.
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
Entrée en 6ème.  Transition from Primary School to Secondary School  New methods for new contents  Mandatory classes: French (common class + group),
Les normes: Communications 1.2: Understanding the written and spoken language Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
EPOS for Higher Education Example: EPOS in Bremen Bridging the Gaps: Self Assessment, Awareness, Motivation ELP in Switzerland An Integrated Language Centre.
Mise à jour Processus d’agrément. Nouvelles règles  Information sur les programmes recueillie aux 2 ans  réel processus d’amélioration continue de la.
قانون المنافسة ومنع الاحتكار بسلطنة عمان خليفة التونكتي سلطنة عمان الهيئة العامة لحماية المستهلك دائرة المنافسة ومنع الاحتكار Sultanate of Oman The Public.
Le Centre européen pour les langues vivantes (CELV)
The consequences of the.
Writing 2-3 sentence descriptions for each of the four drawings
Transcription de la présentation:

Sjur Bergan Education Department /DGII - Service de l'éducation/DGII Graz, March 21, 2014 LANGUAGE COMPETENCES IN THE 21 ST CENTURY COMPÉTENCES LINGUISTIQUES AU 21 e SIÈCLE

LANGUAGE AND EDUCATION LES LANGUES ET L'ÉDUCATION Four main purposes of education: Preparation for employment Preparation for democratic citizenship Personal development Broad, advanced knowledge base Les quatre objectifs principaux de l'éducation : La préparation à lemploi La préparation à la citoyenneté démocratique Le développement personnel Une base de connaissances solide et approfondie

ECML AS A PARTNERSHIP MODEL LE CELV, UN MODÈLE DE PARTENARIAT Relevance to the education community Fitness for purpose Commitment by public authorities Fitness of purpose Policy and practice Flexibility: both a blessing and a curse Intérêt pour le milieu de l'éducation Conformité aux objectifs Engagement des pouvoirs publics Conformité aux besoins Politiques et pratiques La flexibilité : un bien et un mal