Décomposer un nombre en employant les exposants à la base 10.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Objectif Trouver les facteurs dun nombre. Objective Find the factors of a number.
Advertisements

Fractions impropres et nombres fractionnaires
RAPPORT et TAUX Objectif.
Aire d’un triangle Calculer et comparer.
Aire d’un parallélogramme
OBJECTIF: Arrondir un grand nombre. Objective: Round-Off numbers.

4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1 : Understanding the language through making comparisons.
Comment former des questions
Unité 5 – Leçon C Adjectives.
Le pronom en. What does it do? En is a french object pronoun that is used to replace many expressions dependent on quantity En mostly refers to things.
Fun French Language Club
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.
Lire et écrire les valeurs de positions décimales Objectif.
TROUVER LES FACTEURS PREMIERS
Jeudi, dix-huit novembre Le rechauffement de la terre.
Les Questions Français I. YES or NO Questions There are 4 ways to form yes or no questions: 1. EST-CE QUE + SENTENCE Est-ce que tu aimes les hamburgers?
Questions II How do you Form Questions in French??
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Les Adjectifs Possessifs
Les Adjectifs Possessifs
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
Les Compléments dObjets Indirects. Can you recognize if a noun is the direct or indirect object? Jean gives Marie the flowers. What is the subject? Jean.
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
L E V ERBE ALLER AU P RÉSENT. JE VAIS I go I am going I do go.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
Discovering French Nouveau Leçon 14 La préposition à
En translates to some, any, of it, or of them.. Tu veux du yaourt? Non, merci, je nen veux pas.
La révision pour lexamen dunité un. Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Jeudi 14 octobre Les objectifs: 1.Be confident in looking nouns up in a dictionary 2.The / a.
Time (lheure) Periods of the day Le matin = the morning Laprès-midi = the afternoon Le soir = the evening La nuit = the night.
La prononciation française
Le matériel scolaire.
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every.
Arrondir les nombres décimaux
Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Study & revise the numbers carefully.
? ? L’animal mystérieux ? ?.
Quelle heure est-il? What time is it ?.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets.
La visite de Clément l’Aplati à Paris
LES TYPES D’ANGLES Mini-leçon.
Objectif: Comment employer un exposant?. Objective: How to use an exponent?
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Unit 1A – Greetings and Good-byes Page 3. Page 2.
What is it Mademoiselle?  This is another way of conjugating verbs in the future! (Remember learning Futur proche? Aller + infinitive)
Negative sentences Questions
Questions Synthesis.
Transcription de la présentation:

Décomposer un nombre en employant les exposants à la base 10. Objectif: Décomposer un nombre en employant les exposants à la base 10.

To expand a number using base ten power form. Objective: To expand a number using base ten power form.

Révision: puissance Exposant? Base? Puissance? Comment ça fonctionne?

Revision: power Exponant? Base? Power? How does it work?

Q: Que se passe-t-il si la base d’un exposant est 10? Ex: 105 QUESTION Q: Que se passe-t-il si la base d’un exposant est 10? Ex: 105

Q: What happens if an exponent’s base is ten? Ex: 105 QUESTION Q: What happens if an exponent’s base is ten? Ex: 105

L’exposant correspond au nombre de zéros du nombre standard. RÉPONSE L’exposant correspond au nombre de zéros du nombre standard. Ex: 105 = 100 000

ANSWER The exponent corresponds to the amount of zeros in the standard number. Ex: 105 = 100 000

AH OUI!... Euh quoi? Lorsque la base est 10, l’exposant (forme de puissance) et le nombre de zéros (forme standard) sont le même. Exemple: 106 … l’exposant est 6. = 1 000 000 … il y a 6 zéros.

Oh really... Humm… what? When the base is 10, the exponent (power form) and the amount of zeros (in the standard form) are the same. Example: 106 … the exponent is 6. = 1 000 000 … there are 6 zeros.

Essayons ensemble 103 104 10 000 000 100 1

Let’s try together 103 104 10 000 000 100 1

On se pratique: individuellement (5 min) Écrire sous forme standard: 106 1010 102 100 105 Écrire sous forme de puissance: 10 000 10 1 100 000 000

A little practice: individually (5 min) Write in standard form: 106 1010 102 100 105 Write in power form: 10 000 10 1 100 000 000

Décomposer un nombre sous forme de puissance Méthode: On sépare chaque valeur de position. Puis on multiplie le chiffre par 10 à la puissance de sa position. C’est la troisième manière de décomposer. Exemples: 345 = 3x102 + 4x101 + 5x100 3 405 298: 3x106 + 4x105 + 5x103 + 2x102 + 9x101 + 8x100

How to expand a number using base 10 power form Method: Sort each place value. Then you multiply the digit by the base ten power of its position. This is the third way to expand a big number. Exemples: 345 = 3x102 + 4x101 + 5x100 3 405 298: 3x106 + 4x105 + 5x103 + 2x102 + 9x101 + 8x100

À ton tour Complète la feuille

Your turn Complete the sheet

Décompose selon le « style C » 194 837 293 893 298 384 29 384 130 009 902 493 394 19 387 000 90 401 193 827 209 109 930 293 983 290

Expand in « style C » 194 837 293 893 298 384 29 384 130 009 902 493 394 19 387 000 90 401 193 827 209 109 930 293 983 290