1. La mère 2. Le père 3. L’oncle 4. La soeur 5. Le frère Echauffement/Warm-up Translate 1. La mère The mother 2. Le père The father 3. L’oncle.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le verbe être Person Verb Translation Je suis Tu You are Il/Elle est
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns

Sortez les devoirs-writing and 4 grammar pages 1. write some of these on the board. Go over grammar pages Quiz last 15 minutes of class!!
Unité 5 – Leçon C Adjectives.
1 Semester 1 French 1 Final Review Game A Mme. D..
MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
La Famille.
Faisons Le Bilan! Lets do a check up!. OBJECTIFS 1)Réviser tout depuis septembre! 2)Consolider et travailler le mémoire 3)Faire un arbre généalogique.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
The ‘near’ Future.
Talking about yourself
Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
Questions II How do you Form Questions in French??
Les Adjectifs Possessifs
Family Tree Project Le français I Chapitre 4.
_______________________________
Les métiers Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
NounsVerbs Common questions Makingem plural Directions and adjectives
Lundi 14 janvier. AB CD F G E Trouve les paires! 1) Jai une sœur. 2) Jai un frère. 3) Jai deux frères. 4) Jai trois sœurs. 5) Jai deux frères et une sœur.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Can I talk about my next holiday?
________________________ Tu vas retourner en…? L/O: To use the future tense to talk about whether you will return to your holiday destination or not STARTER:
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
and a justification for level 4
Salutation 5pts Cher Chère (accents helpful, but not mandatory in French )
MON MA MES MY.
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Echauffement /warm up Classify the words by looking at the articles Le (masculin) , La(feminin), Les (plural)? Masculine Feminine Plural Les Crayons.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
BD1 Vocabulaire 3.2. le chat, mon chat le chien, mon chien.
Chapitre 1 Structure.
Français 3 Chapitre 1 Grammaire 1. To conjugate –er, -ir and –re verbs in the present tense (to say that something is happening or happens), drop the.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Talking about yourself
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Talking about the things you do
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Qui est présent? Linterro Masculin v. Féminin Les préférences Écoutons.
Ma Famille Objectif: Talk about your family Use possessive adjectives.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Chez moi! In this unit you will learn:
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Mid-term exam review. Conjugate avoir – JaiNous avons Tu asVous avez Il/elle/on aIls ont To have.
Le verbe être PersonVerbTranslation Jesuis TuYou are Il/Elleest NousWe are VousYou are Ils/Ellessont I am es sommes êtes He/She is They are.
Un Arbre Généalogique.
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
Key words for today: je suis Je ne suis pas beau/belle branché(e)
La prononciation française
Talking about your family, in French!
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
To ask/tell the age of family members and friends.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Les pronoms sujets je – tu – il/elle – nous – vous – ils/elles.
Mercredi, le 1 octobre Do the warm-up worksheet. You may use your notes from last class. Get out a sheet of notebook paper and label it “La famille”
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Transcription de la présentation:

1. La mère 2. Le père 3. L’oncle 4. La soeur 5. Le frère Echauffement/Warm-up Translate 1. La mère The mother 2. Le père The father 3. L’oncle The uncle 4. La soeur The sister 5. Le frère The brother 6. La grande-mère The grand mother

I am going to be able to describe people Learning Target I am going to be able to describe people In my family in order to better communicate in my community and to be able to complete the end of year project “Mes souvenirs 2013”

IB Infusion Learning profile terms: Thinker – Knowledgeable, Communicator MYP unit Questions: How do we take previous Knowledge and apply it into an every day life Situation? Area of Interaction: Community and Service

? petit(e) grand(e) beau / belle moche je suis … assez… très …. Comment es-tu? ? mince gros(se) Activator jeune

petit(e) grand(e) beau / belle moche il est … elle est… assez… très …. Comment… …est-il ? …est-elle mince gros(se) jeune vieux vieille

Echauffement: translate in English Je m’appelle ____. J’ai ___ans. J’aime jouer ____________. J’aime l’______. . Je n’aime pas manger de la _______, alors, je suis _____________. Lisa 8 du saxophone école viande végétarienne

Aujourd’hui Warm up Activator Review Practice: Game Practice: handouts Project Closing: name one family member in French

IB Infusion Learning profile terms: Thinker – Knowledgeable, Communicator MYP unit Questions: How do we take previous Knowledge and apply it into an every day life Situation? Area of Interaction: Community and Service

I am going to be able to describe people Learning Target I am going to be able to describe people In my family in order to better communicate in my community and to be able to complete the end of year project “Mes souvenirs 2013”

Entry I :Tout sur moi Je m’appelle……………… Je suis …………. J’habite à………… Je vais au college…………. J’ai ………………ans Mon anniversaire………………. Tu es comment? Je suis……… J’adore ……………. J’aime……………………….. Mon pays s’appelle………………….

Entry I :Tout sur moi Je m’appelle……………… Je suis …………. J’habite à………… Je vais au college…………. J’ai ………………ans Mon anniversaire………………. Tu es comment? Je suis……… J’adore ……………. J’aime……………………….. Mon pays s’appelle………………….

petit(e) grand(e) beau / belle moche il est … elle est… assez… très …. Comment… …est-il ? …est-elle mince gros(se) jeune vieux vieille

Entry 2: Ma famille Comment est ta famille? Comment s’appelle ton père? Il a quel âge? Comment s’appelle ta mère ? Elle a quel âge? Comment s’appelle ton petit frère ? Comment s’appelle ta soeur? 6. Comment s’appelle ton oncle? 7. Comment s’appelle ta tante? 8. Comment s’appelle ta grand-père? 9. Ta famille aime danser, chanter ? 10.Comment s’appelle ton chien ? Comment il est? 11.Comment s’appelle ton chat? Il est comment?

Ma famille Ma mère s’appelle Kati, elle a 37 ans, elle est belle et gentille. Mon père s’appelle Mario, il a 40 ans, il est grand. J’ai deux soeurs et un frère. Mon frère s’appelle Mike et mes soeurs s’appellent Anna et marie. Marie a 7 ans et Anna a 2 ans. Mon frere a 5 ans.

Note: No late work will be accepted. Today work You are creating a scrapbook that will review everything you learn in French this school year, in the form of projects. The final product of this work will graded. You need to use your time efficiently as for the two weeks to come, every day you came to French class, there will be a project due that day. Note: No late work will be accepted.

Entry 3: Mes amis J’adore mes amis Mes amis sont au collège Campbell J’ai 4 amis: Elvine, Brad, et Thomas et ma cousine Solange. Elvine est super intelligent, Il est gentil et respectueux. Il adore la classe de math et de science sociale. 5. Brad est Italien, il adore le cinema et il aime la pizza. 6. Thomas est intelligent, il aime le football americain et le football, il aime aussi danser. 7. Solange est grande et belle, elle est très sympa.

Entry 4: Mon style cet ete Cet ete je vais porter : Un short………………… …………………………….. …………………………………. ……………………………………………. ……………………………………………….. Un calligram/shape poem

Entry 5: Ma maison J’habite dans une maison/un appartement Ma maison est grande/petite Il ya 7 pieces dans ma maison Il y a un salon…………………………….. Au sous sol il ya……………………….

Entry 6: letter to my teacher Write your French teacher a letter (in English). You can talk about: what you have learned from her or your experience in the class during this school year.

3. The person that will have the most card will be the winner. You are going to play a game called “Frapper...”/ ‘Hit …” to review descriptive adjectives and the different members of a family. Direction: You all have different color papers on the center of your group tables. Spread them out in the center, with the writing face up. Your hands should be by your side. 2. I will call the name of a card in English and your goal is to be the first to reach out and pick the correct card. 3. The person that will have the most card will be the winner.