1. La mère 2. Le père 3. L’oncle 4. La soeur 5. Le frère Echauffement/Warm-up Translate 1. La mère The mother 2. Le père The father 3. L’oncle The uncle 4. La soeur The sister 5. Le frère The brother 6. La grande-mère The grand mother
I am going to be able to describe people Learning Target I am going to be able to describe people In my family in order to better communicate in my community and to be able to complete the end of year project “Mes souvenirs 2013”
IB Infusion Learning profile terms: Thinker – Knowledgeable, Communicator MYP unit Questions: How do we take previous Knowledge and apply it into an every day life Situation? Area of Interaction: Community and Service
? petit(e) grand(e) beau / belle moche je suis … assez… très …. Comment es-tu? ? mince gros(se) Activator jeune
petit(e) grand(e) beau / belle moche il est … elle est… assez… très …. Comment… …est-il ? …est-elle mince gros(se) jeune vieux vieille
Echauffement: translate in English Je m’appelle ____. J’ai ___ans. J’aime jouer ____________. J’aime l’______. . Je n’aime pas manger de la _______, alors, je suis _____________. Lisa 8 du saxophone école viande végétarienne
Aujourd’hui Warm up Activator Review Practice: Game Practice: handouts Project Closing: name one family member in French
IB Infusion Learning profile terms: Thinker – Knowledgeable, Communicator MYP unit Questions: How do we take previous Knowledge and apply it into an every day life Situation? Area of Interaction: Community and Service
I am going to be able to describe people Learning Target I am going to be able to describe people In my family in order to better communicate in my community and to be able to complete the end of year project “Mes souvenirs 2013”
Entry I :Tout sur moi Je m’appelle……………… Je suis …………. J’habite à………… Je vais au college…………. J’ai ………………ans Mon anniversaire………………. Tu es comment? Je suis……… J’adore ……………. J’aime……………………….. Mon pays s’appelle………………….
Entry I :Tout sur moi Je m’appelle……………… Je suis …………. J’habite à………… Je vais au college…………. J’ai ………………ans Mon anniversaire………………. Tu es comment? Je suis……… J’adore ……………. J’aime……………………….. Mon pays s’appelle………………….
petit(e) grand(e) beau / belle moche il est … elle est… assez… très …. Comment… …est-il ? …est-elle mince gros(se) jeune vieux vieille
Entry 2: Ma famille Comment est ta famille? Comment s’appelle ton père? Il a quel âge? Comment s’appelle ta mère ? Elle a quel âge? Comment s’appelle ton petit frère ? Comment s’appelle ta soeur? 6. Comment s’appelle ton oncle? 7. Comment s’appelle ta tante? 8. Comment s’appelle ta grand-père? 9. Ta famille aime danser, chanter ? 10.Comment s’appelle ton chien ? Comment il est? 11.Comment s’appelle ton chat? Il est comment?
Ma famille Ma mère s’appelle Kati, elle a 37 ans, elle est belle et gentille. Mon père s’appelle Mario, il a 40 ans, il est grand. J’ai deux soeurs et un frère. Mon frère s’appelle Mike et mes soeurs s’appellent Anna et marie. Marie a 7 ans et Anna a 2 ans. Mon frere a 5 ans.
Note: No late work will be accepted. Today work You are creating a scrapbook that will review everything you learn in French this school year, in the form of projects. The final product of this work will graded. You need to use your time efficiently as for the two weeks to come, every day you came to French class, there will be a project due that day. Note: No late work will be accepted.
Entry 3: Mes amis J’adore mes amis Mes amis sont au collège Campbell J’ai 4 amis: Elvine, Brad, et Thomas et ma cousine Solange. Elvine est super intelligent, Il est gentil et respectueux. Il adore la classe de math et de science sociale. 5. Brad est Italien, il adore le cinema et il aime la pizza. 6. Thomas est intelligent, il aime le football americain et le football, il aime aussi danser. 7. Solange est grande et belle, elle est très sympa.
Entry 4: Mon style cet ete Cet ete je vais porter : Un short………………… …………………………….. …………………………………. ……………………………………………. ……………………………………………….. Un calligram/shape poem
Entry 5: Ma maison J’habite dans une maison/un appartement Ma maison est grande/petite Il ya 7 pieces dans ma maison Il y a un salon…………………………….. Au sous sol il ya……………………….
Entry 6: letter to my teacher Write your French teacher a letter (in English). You can talk about: what you have learned from her or your experience in the class during this school year.
3. The person that will have the most card will be the winner. You are going to play a game called “Frapper...”/ ‘Hit …” to review descriptive adjectives and the different members of a family. Direction: You all have different color papers on the center of your group tables. Spread them out in the center, with the writing face up. Your hands should be by your side. 2. I will call the name of a card in English and your goal is to be the first to reach out and pick the correct card. 3. The person that will have the most card will be the winner.