Starter– Les disputes familiales

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Une famille nombreuse : Aminata 1.Famille 2.Choquant 3.Enfants 4.Marié 5.Crois 6.Soeurs 7. Ensemble 8. Repas 9. Monogamie 10. Capitale 11. Disputais 12.
Advertisements

Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
What’s the solution?. What’s the best way to stop people cheating in exams? What should the punishment be?
Vocabulaire électronique
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Theme Three Speaking Questions
Fall Final Exam Flip Chart
How to form questions in French
les bonnes résolutions
What about discrete point skills?
Speaking Exam Preparation
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Theme Two Speaking Questions
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
mardi, le douze septembre
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
Possessive Adjectives
By the end of today’s lesson you will be able to:
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Theme One Speaking Questions
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Title Layout Subtitle.
La mode. Pour ou contre? Talking about fashion.
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Mercredi le 13 Septembre 2017 Échauffement
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Your task Design a PowerPoint to present your family – use the vocabulary we have learned in class!
in French and in English
Talking about your family members
Essai
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Français - couleurs - pays - drapeaux
Bienvenue aux eleves de National 5
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
Pour commencer…Corrige les erreurs
Les Couleurs.
On va parler de la fréquence qu’on fait du sport
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
Les instructions en classe
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Aujourd’hui nous allons…
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
Le weekend To be able to talk about where you go
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les Mots Intérrogatifs
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Les couleurs.
S1 describing people To be able to describe your personality
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Vocab Check – Les relations familiales
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
lundi 2 septembre Learning intentions:
Transcription de la présentation:

Starter– Les disputes familiales Mon argent de poche Mes devoirs Mes vêtements Mes sorties Mes copains Mon comportement Tout Mon téléphone

Starter – Who does each person argue with and why? Answer in English. Je me dispute avec ma mère à cause de mon argent de poche. Je me dispute avec mon beau-père à cause de mon comportement à l’école et mes examens. Je me dispute avec mes parents à cause de mes vêtements et mes copains. Je me dispute avec mon père à cause de tout, mais en particulier mes sorties. Mon frère et ma belle-mère se disputent à cause de ses devoirs et son portable.

mercredi 4 septembre Learning intentions: - To think about positives and negatives about family life - To practice our listening and reading skills By the end of the class: - We will be able to talk more in depth about our family relationships

So far you should be aware that we have covered: Personal introductions Physical description Family members Describing people using adjectives Possessive adjectives Talking about how you get on with someone Describing what you argue about

Parlez avec vos camarades de classe...

Exercise d’écriture In your jotter, write a sentence about your own life. What do you argue about at home. Use the following structure: Dans ma famille, on se dispute à cause de...

En général, je m’entends bien avec mon petit frère car il est drôle et aimable. Malheureusement, il y a souvent des disputes avec mes parents car ils me critiquent tout le temps. Je n’ai pas le droit de sortir tard avec mes copains. En plus, on se dispute à cause de mon argent de poche, mes vêtements et mon comportement à l’école. Je déteste l’école, en particulier la chimie et le dessin. Je veux quitter l’école et ma maison! Answer questions which go with this activity on separate sheet

Opinions de ma famille En paires, traduisez l’opinion sur la table et décidez si c’est positif ou negatif...

Opinions de ma famille Positif Négatif

jeudi 6 septembre Learning intentions: - To consolidate what we learned about positives and negatives of family life - To practice our listening and reading skills By the end of the class: - We will be able to talk more in depth about our family relationships

Opinions de ma famille Positif Négatif Mes parents sont comprehensifs Ma mère m’énerve Ils ont confiance en moi Ils me critiquent tout le temps Ils me donnent beaucoup de liberté Ils sont impatients Ils me traitent comme un adulte Mon père est sévère Ils sont constamment sur mon dos

Les opinions des jeunes La question: ‘Tu t’entends bien avec tes parents? Qu’est-ce que vous faites ensemble?’ Écoutez les réponses de Maxime, Pascal, Aurelié et Yannick et décidez qui parle chaque fois... Use p13 from Tricolore.

Les opinions des jeunes Aurélie I like to shop with my mum We have the same tastes She asks my opinion about clothes I like to discuss things Maxime From time to time we argue I love my parents Use p13 from Tricolore. My parents are strict Lauren If I behave badly there are problems They think I spend too much time on the computer Pascal I get on well with my dad but not my mum My parents are divorced My dad gives me more freedom We go to the cinema and football

Give each team a set of the activities and get them to come to the front as quick as they can to get a point.

1 2 When they hear it they must come up and stick in place the image on their team number.

-2 points …. muahahaha 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 -2

Tu t’entends bien avec ta famille? Pourquoi? Ask them to finish the lesson by saying what they think about their family