VOCABULAIRE 7.3 Français II. C’est bon pour toi.  It’s good for you. 2.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

2. 2 Linterrogation 1.The simplest and most common way to ask a question in French is by using intonation, that is, by simply raising ones voice at the.
Les verbes –ER Et Le partitif
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Le pronom en. What does it do? En is a french object pronoun that is used to replace many expressions dependent on quantity En mostly refers to things.
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
Talking about the future: what you are ‘going to’ do
The ‘near’ Future.
Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
A. Le subjonctif: formation irrégulière p. 86
Reading an analog clock
Chapter 7 Verb + Infinitive Construction. Verb + Infinitive- What is the Verb? The only verb being conjugated is the actual verb being done. The only.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Second part Album Keet.
A Note the forms of the irregular verb boire (to drink). boire Je
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Unité 8 - Bleu La grammaire dUnité 8. Prendre – to take je prends nous prenons tu prends vous prenez il prend elles prennent o Other verbs congugated.
Year 11 French Monday 30 th September and Tuesday 1 st October.
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
Practice for uses of: Je sais OU Je connais.
Un repas au restaurant..
Direct Object Pronouns Background information (What you should already know) Subject or Personal Pronouns: Je--I Tuinformal you Ilhe or it Elleshe or it.
Notes le 23 septembre Révision: Les articles partitifs When you want to say some, you need to use de + a definite article (le, la, l, les) This is called.
Welcome to a French lesson Bonjour classe Can you tell me using a verb what have you done yesterday, this morning or before you came to this class?
The Future Tense Français III The Future Tense You can express the future tense in French in two ways. by using aller + infinitive of the verb. e.g.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
The future tense En français.
Match-up the numbers to the letters
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
VOCABULAIRE 7.2 Français II. 2 Tu dois.... Youve got to.... stronger than the expression on the next slide Tu dois étudier si tu veux réussir à la classe.
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
Les nombres.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panters Français Café Bellwork: Jour B. Dans les notes: Choose how you should conjugate.
La prononciation française
Ch. 1 Vocab Pablo Tim Leah Patrick. Ch.1 Première étape 1.Ca fait longtemps… 2.Depuis… 3.Quoi de neuf? 4.Rien de spécial. 5.Cetait comment, tes vacances?
Révision D’´Examen Ch. 8.
Vocabulaire 4.2 Français II.
Vocabulaire 9.3 Français I. 2 J’ai un petit problème. I’ve got a little problem.
Vocabulaire 1.1 Français II. 2 avoir # ans to be # years old.
Vocabulaire 7.1 Français I. 2 C’est.... This / That is.... C’est is a contraction of ce + est Use c’est with a modified singular noun: C’est mon père.
Presentée par Megan Brown.  Voir is the infinitive form of the verb “to see.”  Conjugation:  Je vois  Tu vois  Il/elle/on voit  Nous voyons  Vous.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit

Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Formation et Expressions Impersonnelles.   Le subjonctif is a verb form that must be used after certain expressions of  necessity  doubt  uncertainty.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Les Pronoms Relatifs Indéfinis Grammaire 8.2 Je suis terrifiant! Nous avons peur de ce chat…
Les objectifs d’aujourd’hui: - Parler: Nos weekends - Examen du chapitre 5: Au café jeudi, le six février, 2014 (deux mille quatorze) Devoirs Jeudi : Quiz.
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
A Note the forms of the irregular verbs vouloir, pouvoir, and devoir.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Journal – mardi, le onze nov. Look at your vocab list. Choose 5 words you are still having trouble with and either use them in complete sentences or draw.
To practice: Quantities Un, une, des, de Du, de la, de l’, de Le, la, l’, les.
ALLERALLER “to go”. Aller – to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va Nous allons Vous allez Ils/Elles vont.
Le Comparatif et le Superlatif
Les Questions d’Information (Information questions)
Warm up If you’re planning a party and you’re inviting your friends, what type of food and beverage would you offer them. Do you worry about their nutrition?
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Vocabulaire 6.2 Français I. Allons... ! Let’s go... !
As-tu la forme? Are you fit?
Transcription de la présentation:

VOCABULAIRE 7.3 Français II

C’est bon pour toi.  It’s good for you. 2

C’est bon pour la santé.  It’s healthy. 3

Ça te fera du bien.  It’ll do you (some) good.  Fera is a form of the future tense of faire. 4

C’est mieux que d(e) + infinitif.  It’s better than + infinitive.  C’est mieux que de manger dans un fast-food.  Don’t confuse C’est meilleur que + noun. with this expression. 5

Évite(z) de + infinitif.  Avoid + infinitive.  Jean-Paul, évite de manger trop de sucre !  M. Herron, évitez de boire trop de coca ! 6

suivresuivre un régime trop strict  (to follow) following a diet that’s too strict  Can be used after Évite(z) de. 7

grignoter entre les repas  (to snack) snacking between meals  Can be used after Évite(z) de. 8

sauter des repas  (to skip) skipping meals  Can be used after Évite(z) de. 9

consommer trop d(e) ___  (to eat) eating too much ___  When you see consommer, think “to consume.” 10

sucre  sugar  Can be used after trop de 11

sel  salt  Can be used after trop de 12

matières grasses  fat  Can be used after trop de 13

Ne saute(z) pas....  Don’t skip....  Marie-Claire, ne saute pas DE repas ! (Bonjour, Mlle Kat !) 14

Tu ne devrais pas....devrais  You shouldn’t

On doit....doit  Everyone should

bien se nourrirse nourrir  eat well 17

manger des légumes  (to) eat vegetables 18

manger des pâtes  (to) eat pasta  In this chapter, we are going to assume that the pasta is whole wheat—good carbs!  In other words, it’s good for you. 19

manger du riz  (to) eat rice  In this chapter, we are going to assume that the rice is whole wheat—good carbs!  In other words, it’s good for you. 20

devoir  to have to  must  should (more polite in the conditionnel présent ) 21

les astuces (f.) (p. 200)  ways, tricks, tips  l’astuce = cleverness  In informal conversation, le(s) truc(s) = things. 22

une carafe d’eau  a pitcher of (tap) water 23

de l’eau du robinet  some tap water  If you ask for just de l’eau in a restaurant, the server may bring bottled water, which you will have to pay for. 24

de bonnes habitudes  some good habits  You can substitute “mauvaises” for “bonnes” to mean “bad.” 25

Note culturelle (p. 200)  Drinking mineral water has long been part of the French way of life.  If you ask for mineral water in a restaurant, you have a choice of either carbonated (gazeuse ) or non-carbonated ( plate ). 26

Note culturelle (p. 200)  You will also find that beverages are usually served without ice.  If you want ice, ask for des glaçons. 27

la santé  health 28

les féculents  starchy food 29

les noix  nuts  les amandes = almonds  les noix de pécan = pecans 30

fumer  to smoke 31

(bien) se nourrir = to eat (well)  Se nourrir is a regular reflexive –ir verb. Note the use of the adverb bien. 32 me nourrisnous nourrissons te nourrisvous nourrissez se nourritse nourrissent PP=nourri

devoir = to have to; must; should  Note the circumflex on the PP of devoir. 33 doisdevons doisdevez doitdoivent PP=dû Retournez

devoir = to have to; must; should  When devoir is conjugated in the conditionnel présent tense, it is more polite (should). 34 devraisdevrions devraisdevriez devraitdevraient RetournezRetournez

suivre = to follow  You can use suivre to mean “to take” when you’re talking about school courses.  suivant(e)(s) = following 35 suissuivons suissuivez suitsuivent PP=suivi RetournezRetournez