Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Objectif Trouver les facteurs dun nombre. Objective Find the factors of a number.
Advertisements

Fractions impropres et nombres fractionnaires
RAPPORT et TAUX Objectif.
Les pronoms compléments
Décomposer un nombre en employant les exposants à la base 10.
Aire d’un rectangle Mesurer et calculer.
Aire d’un parallélogramme
OBJECTIF: Arrondir un grand nombre. Objective: Round-Off numbers.
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns

Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
What connects…… UN MAILLOT JAUNE UNE CASQUE LA FRANCE.
Adjectifs. On va apprendre de nouveaux adjectifs les règles pour les adjectifs masculins et feminins les constructions: Cest – it is Ce nest pas – it.
Lire et écrire les valeurs de positions décimales Objectif.
TROUVER LES FACTEURS PREMIERS
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Questions II How do you Form Questions in French??
Les Adjectifs Possessifs
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
French Possessive Adjectives
Reading an analog clock
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Second part Album Keet.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
Leçon 11-Blanc.
La révision pour lexamen dunité un. Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask.
How to solve biological problems with math Mars 2012.
Indefinite articles, plural of nouns
EXT: can you translate them too?
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Bienvenue à la classe de français!
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Learning objectives Learn how to cancel and re-arrange meetings
Qu’est-ce qui te plaît? Chapitre 2.
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
EN VACANCES EN VACANCES.
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every.
En ville WALT: SAY WHAT THERE IS AND IS NOT IN MY TOWN
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Passive Voice French 3. Types of Voice There are three types of voice in French. – Active – Passive – Pronominal You already know how to do active and.
Study & revise the numbers carefully.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 25 août (#1) 1.How.
Quelle heure est-il? What time is it ?.
Formatting of Game © Candace R. Black, Al rights reserved. Révisions!
Les Pronoms relatifs FSF3U.

Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Modeler des fractions Objectif.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets.
Objectif: Comment employer un exposant?. Objective: How to use an exponent?
Objectif Trouver le plus grand facteur commun. Objective Find the greatest common factor.
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
Transcription de la présentation:

Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ OBJECTIF Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ

Differentiate: PRIME NUMBER Vs. COMPOSITE NUMBER OBJECTIVE Differentiate: PRIME NUMBER Vs. COMPOSITE NUMBER

Définitions Nombre premier: Nombre entier plus grand que 1 qui n’a que 2 facteurs: lui-même et 1. Ex: 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 23, 29 Nombre composé: Tout nombre qui a plus de 2 facteurs. Ex: 6 (1, 2, 3, 6 sont les facteurs de 6). Prime number: Any whole number over one that has only 2 factors: 1 and itself. Ex: 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 23, 29 Composite number: Any number that has more than 2 factors. Ex: 6 (1, 2, 3, 6 are factors of 6).

Cherche l’enveloppe s.v.p. EN ÉQUIPE Cherche l’enveloppe s.v.p.

Take your envelope please TEAMS Take your envelope please

Question: 6000 pts Premier ou composé ? 17 25 31 47 88 81

Question: 6000 pts Prime or composite? 17 25 31 47 88 81

Outil pour trouver les nb premiers plus petits que 100: Eratosthène:

Tool to find prime numbers smaller than 100: Eratosthène:

Jeu: « Roule un facteur » Le premier joueur roule les deux cubes et crée un nombre à deux chiffres. Le plus grand des deux chiffres représente toujours les unités. Ce joueur place un jeton sur un des facteurs de ce nombre. Ex: 21 = 3, 7 ou 21. Le jeux de continu à tour de rôle. Le premier joueur qui place 4 jetons en ligne gagne le jeu. Si aucun joueur a placé 4 jetons en ligne, il n’y a pas de gagnant ou celui qui a placé le plus de jetons et le gagnant.

Suite (règles) MATÉRIEL 2 joueurs 2 cubes numériques 2 x 10 jetons (2 couleurs différentes) BUT: Avoir 4 jetons dans une ligne horizontale, vertical ou diagonale. Si un joueur roule un double (11, 22, 33, etc.), il perd son tour. Si un joueur roule un nombre premier, il place un jeton sur un espace PREMIER. Personne ne peut choisir un espace qui esr déjà occupé.

Game: « Roll a factor » The first player roll both dice and creates a 2-digit number. The largest digit is always the units. This player puts a token on a factor of this number. Ex: 21 = 3, 7 ou 21. Players take turns. The first player who puts 4 tokens in a row wins. If no player achieves this, count the player with the most tokens on the board. Otherwise, it’s a draw.

Rules (part 2) MATERIAL 2 players 2 dice 2 x 10 tokens (of 2 different colours) GOAL: To have 4 tokens in a horizontal, vertical or diagonal row. If a player rolls a double (11, 22, 33, etc.), he/she looses the turn. If a player roll a prim number, he must put his token on a PREMIER space. Nobody may pick a square already in use.

À ton tour | Your turn

Devoir: copie et complète Écris tous les nombres premiers entre 20 et 40. Écris tous les nombres composés entre 40 et 60. Renverse les chiffres du nombre 13. Est-ce que ce nouveau nombre est premier? _____ Trouve une nouvelle paire de nombres comme la paire précédente : ___ et ___. Quels nombres de 1 à 50 ont exactement trois facteurs : À TON AVIS, lequel de ces nombres est probablement un nombre premier. Encercle-le : 197 2 456 045 12 321

Homework: copy and complete Write all prime numbers between 20 and 40. Write all composite numbers between 40 and 60. Reverse the digits of the number 13. Is the new number prime? _____ Find a similar pair of numbers : ___ and ___. What numbers from 1 to 50 have exactly 3 factors? IN YOUR OPINION, which of these numbers are most likely prime? Circle your answer: 197 2 456 045 12 321